Forum Wiki SponsorShop
20 August 2022, 01:04:16 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Problemen met (her)installatie DVBLink  (Read 6088 times)
Kater
Guest
« on: 11 February 2015, 21:04:12 »

Nadat Ziggo wederom het hele zender(pret)park heeft gewijzigd evenals de frequenties, meende ik dat het een goed idee zou zijn DVBLink (inmiddels 5.1) weer eens te installeren, omdat je met goed fatsoen niet aan een recente transponderlijst komt (heeft de ervaring geleerd).

DVBLink server ge´nstalleerd etc. Vindt netjes alle kanalen daarin; MCE gestart (conform de uitleg van .Nico) en alle kanalen worden keurig in MCE geladen. Maar op het moment dat ik een zender aanklik begint 'ie te mieren over een tunerconflict. Herstart en herscan helpt allemaal niet; krijg 'm niet aan de praat.

Vanuit DVBLink kan ik via Channels wel een kanaal bekijken, dus signaal en frequentie is allemaal goed. DVBConnect geeft overigens een internal error, dus daar heb ik niet veel aan, maar heb ik eigenlijk ook niet nodig; ik moet ze in MCE hebben.

Iemand bekend met dit probleem?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Kater
Guest
« Reply #1 on: 11 February 2015, 21:07:55 »

Andere (misschien rare) vraag: Is het niet mogelijk vanuit DVBLink een transponderlist te genereren? Nu doet 'ie dat feitelijk ook (zij het op de achtergrond) voor MCE.
tonmce
Pro

« Reply #2 on: 12 February 2015, 20:36:42 »

(ik neem aan dat je ook DD Octopus hebt),

MCE gebruikt volgens mij bij het switchen van kanaal twee tuners, dus eerder een tunerconflict.

Ik heb soortgelijke problemen gehad. Twee oorzaken,de driver was twee tuners kwijtgeraakt doordat het kabeltje tussen de twee tuners losraakte, en toen ik deze had vastgezet werd de tuner herkend, maar was de driver vergeten dat ze aan de CAM module gekoppeld moesten worden.
Kater
Guest
« Reply #3 on: 12 February 2015, 22:56:51 »

(ik neem aan dat je ook DD Octopus hebt),

MCE gebruikt volgens mij bij het switchen van kanaal twee tuners, dus eerder een tunerconflict.

Ik heb soortgelijke problemen gehad. Twee oorzaken,de driver was twee tuners kwijtgeraakt doordat het kabeltje tussen de twee tuners losraakte, en toen ik deze had vastgezet werd de tuner herkend, maar was de driver vergeten dat ze aan de CAM module gekoppeld moesten worden.

Dank voor je reactie.

Nee, geen Octopus; Duoflex C2 (of zoiets) en die 2x, dus 4 tuners met een TwinCI erbij. Ik geloof niet dat het een driver-issue is, want dan zou ik ze buiten DVBLink ook niet aan de praat krijgen en dat lukt dus wel. Het moet 'm ergens in die bagger van DVBLogic zitten. Waarom "bagger"? Omdat ik weliswaar geen superkenner ben zoals sommigen hier, maar ik ben heb nu ook niet het IQ van een poffertje en behoorlijk wat ervaring en ik krijg het van het begin af aan al niet voor elkaar om die troep fatsoenlijk te laten werken; dan is het wat mij betreft gewoon slechte software.
Plantje
Guru

« Reply #4 on: 16 February 2015, 11:59:58 »

Eigenlijk geef je aan, dat je DVBLink prima werkt, maar dat het fout gaat zodra je WMC er op aan probeert te sluiten.

Heb je wel alle 8 de tuners in WMC "ge´nstalleerd"?

Zelf heb ik slechts twee tuners en zo af en toe is er eentje kwijt. Reboot van mijn systeem helpt me dan.
Kater
Guest
« Reply #5 on: 16 February 2015, 14:37:30 »

Eigenlijk geef je aan, dat je DVBLink prima werkt, maar dat het fout gaat zodra je WMC er op aan probeert te sluiten.

Heb je wel alle 8 de tuners in WMC "ge´nstalleerd"?

Zelf heb ik slechts twee tuners en zo af en toe is er eentje kwijt. Reboot van mijn systeem helpt me dan.

Nee, het werkt niet prima. Het kanalen scannen lukt, alleen kijken in Connect geeft meteen een foutmelding. Reboot gedaan, software gede´nstalleerd en opnieuw ge´nstalleerd bood geen soelaas.

Ja, in MCE alle 8 tuners ge´nstalleerd (en nog een keer en nog een keer, want je geeft niet meteen op natuurlijk), maar iets vinden ho maar.

Hoe dan ook: dank voor de input, maar ik heb nu alle zenders buiten DVBLink om prima draaien (afgezien van dat opnameprobleemje uit het andere topic dan) op 4 tuners.
Plantje
Guru

« Reply #6 on: 16 February 2015, 14:49:01 »

En je draait die MC client dan op dezelfde machine als waar de tuners in zitten? Ben dan ook benieuwd of je met een ander apparaat ook geen gebruik kunt maken van die tuners via DVB Connect.
Kater
Guest
« Reply #7 on: 16 February 2015, 14:53:46 »

En je draait die MC client dan op dezelfde machine als waar de tuners in zitten? Ben dan ook benieuwd of je met een ander apparaat ook geen gebruik kunt maken van die tuners via DVB Connect.

Ja, die draait op dezelfde machine.

Geen idee. Ik heb de software eraf gemikt. Ik heb het (vooralsnog) niet nodig voor andere apparaten.
Plantje
Guru

« Reply #8 on: 16 February 2015, 14:57:39 »

Enige wat ik me dan kan voorstellen is dat je eigenlijk via het verkeerde pad naar de tuner gaat en dat ie daardoor een conflict krijgt. Maar als je de software er niet op hebt staan en nu toch niet echt nodig hebt is dat lastig testen.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen