Forum Wiki SponsorShop
22 October 2017, 01:09:50 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Ziggo gaat ongecodeerd?  (Read 4575 times)
Plantje
Guru

« on: 2 January 2015, 19:56:39 »

Op het mywindows.nl forum gaf iemand de volgende link: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw En ziedaar: Er staat bij heel veel zenders bij de rij "Te bekijken zonder smart card" een "Ja" genoemd!

In DVBLink staat weliswaar nog een slotje bij deze zenders, maar zou het dan toch komen?!

Dan wordt een HDHomerun wel heel interessant!
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
tonmce
Pro

« Reply #1 on: 3 January 2015, 08:57:04 »

Goed nieuws en ook meer zekerheid voor de toekomst van mijn MCE, maar toch een nasmaak...

Ik heb net een Octopus met toeters en bellen gekocht, en met kerst nog een CI+ voor mijn nieuwe smart TV. Als TV heb ik Eur50 meer moeten uitgeven, omdat een (goedkoper) importexemplaar niet Ziggo gecertificeerd was...

Met een beetje info vooraf van Ziggo had ik mij die kosten kunnen besparen en alle PC's/tablets in mijn huis de luxe van een HD Homerun kunnen geven?

Plantje
Guru

« Reply #2 on: 3 January 2015, 11:59:04 »

Ja, ik moet zeggen, dat ik er ook een beetje dubbel in sta. Eerlijk gezegd wel blij dat ik niet net nieuwe tuners gekocht heb.

Deze pagina kan ik trouwens met gewoon navigeren over de Ziggo site niet vinden. Ik weet niet of het gegarandeerd is dat dit gaat gebeuren en zo ja wanneer. Wel zie ik dat SBS9 er ook bij staat, dus ik kan me haast niet voorstellen dat dit een oude vergeten site is. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met de overname van Ziggo door Liberty Global.
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #3 on: 4 January 2015, 11:39:33 »

Hoi Allemaal,

Goed!, Leuk!, Eindelijk!, Makkelijk!, Verstandig!
Zijn de eerste woorden die mij te binnen schieten.
Zo'n beetje ieder lid dat wel eens een post doet heeft de codering(en) "minder positief" genoemd.
Dus nu svp het positieve gevoel omarmen zou ik zeggen.

En ja ook ik heb net afgelopen december nieuwe tuners MET dubbele CI module gekocht EN mijn Alphacripts laten updaten.
Vooruitgang heeft nu eenmaal z'n zo af en toe een prijs.

Al met al dus zeker een grote stap vooruit!
Pluim voor Ziggo, o nee voor Libety Global! thumbsup
Plantje
Guru

« Reply #4 on: 5 January 2015, 10:04:06 »

Helaas toch iets minder positief dan ik dacht:
https://community.ziggo.nl/televisie-17/welke-zenders-ongecodeerd-basispakket-1467

Dus wil je HD hebben, dan zit je nog steeds met de smartcards.
HAWKHAWK
Pro

« Reply #5 on: 3 June 2015, 21:06:42 »

Weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan sinds een tijdje alleen nog maar de SD zenders van Ziggo zien, en de NPO 1, 2 en 3 ook in HD, maar de RTL/SBS zenders in HD niet meer (wel in SD).

Heb Anysee met CNO/Ziggo Smartcard, via Acam en DVBlink MCE in. KAn dus wel encrypted SD kijken en 3 zenders in HD, de rest niet meer (tijdje terug wel, rescsan gedaan, helpt niet).

help!?
Plantje
Guru

« Reply #6 on: 3 June 2015, 21:24:11 »

Dat kan er heel goed mee te maken hebben! In het begin was alles ongecodeerd, na een tijdje zou daar alleen NPO 1, 2 en 3 van overblijven in HD en de rest van het standaard pakket in SD.

Het klinkt een beetje alsof het decrypten bij jou niet helemaal goed gaat.
Perlian
Gemiddeld

« Reply #7 on: 5 June 2015, 08:43:05 »

Alle tijdelijke bestanden weggooien uit je plugins mapje waar je ACamd bestanden staan die tijdens het tv kijken worden aangemaakt (bij mij was dat: DVBLogic\DVBLink\sources\Anyseenr1\plugins). Er wordt meestal ook een mapje "ACamdTmp" aangemaakt met bestanden. Die ook weggooien. Zodat je weer begint met een opgeschoonde map.

Dus volgende weggooien:

ACamd_log.txt
chidcache.ini
chcache.ini

en mapje: ACamdTmp

Dan moet alles weer werken ...
HAWKHAWK
Pro

« Reply #8 on: 10 June 2015, 21:35:46 »

Dat kan er heel goed mee te maken hebben! In het begin was alles ongecodeerd, na een tijdje zou daar alleen NPO 1, 2 en 3 van overblijven in HD en de rest van het standaard pakket in SD.

Het klinkt een beetje alsof het decrypten bij jou niet helemaal goed gaat.

Inderdaad is als gevolg van fusie met UPC van alles veranderd mbt codering. Alle SD nu FTA, en HD NPO 1, 2 en 3. Rest gecodeerd, maar goed, dat kon ik voor de fusie ook allemaal gewoon zien.

Blijkt dat je je Ziggo smartcasrd moet herstellen (kan via website/Mijn Ziggo, of via klantenservice), kost kwartiertje, en dan is de smartcard weer helemaal ok (vond ander draadje hierover). Hierdoor is met bv de Anysee Viewer alle gecodeerde kanalen weer goed te zien! :-)

Alle tijdelijke bestanden weggooien uit je plugins mapje waar je ACamd bestanden staan die tijdens het tv kijken worden aangemaakt (bij mij was dat: DVBLogic\DVBLink\sources\Anyseenr1\plugins). Er wordt meestal ook een mapje "ACamdTmp" aangemaakt met bestanden. Die ook weggooien. Zodat je weer begint met een opgeschoonde map.

Dus volgende weggooien:

ACamd_log.txt
chidcache.ini
chcache.ini

Thx, goede tpip, want met Anysee Viewer kon ik al wel alle gecodeerde kanalen bekijken, maar nog niet in DVBLink. Opschonen van de ACamd plugin directory is inderdaad de oplossing, dus nu zowel in Anysee, DVBlink als dus ook in MCE weer ALLE kanalen kunnen decoderen en bekijken! :-)))
Plantje
Guru

« Reply #9 on: 7 February 2017, 09:59:07 »

Dus volgende weggooien:

ACamd_log.txt
chidcache.ini
chcache.ini

Door DVB Logic ben ik doorverwezen naar dit forum. Lang geleden dat ik hier geweest ben....en ik ben niet de enige zo te zien! smile Daarom reageer ik even met dezelfde tekst op alle draadjes waar ik verwacht wat hulp te kunnen krijgen.

Ik heb een HD Homerun dual tuner en twee Floppy DTV tuners met DVB Logic en ACAMD draaien. Op den duur wil ik graag naar n quad HD Homerun tuner, maar dan moet dit eerst feilloos werken.
De laatste paar dagen zie ik regelmatig, dat bepaalde opnamen niet gelukt zijn. Wanneer ik op de zender afstem blijkt deze niet gedecodeerd te kunnen worden. Het verwijderen van "chidcache.ini" en "chcache.ini" lost dat probleem van afstemmen op. Echter, de dag erna blijkt de zender weer niet te decoderen te zijn (opname dus ook niet gelukt) en moet ik de files weer verwijderen.
Dit gebeurt in ieder geval bij het Belgische "En" op Ziggo in Zwolle.
Herkenbaar? Is er iets aan te doen? Of gooi ik met die twee bestanden niet genoeg weg?
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen