Forum Wiki SponsorShop
16 December 2019, 14:25:19 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Geluid via HDMI  (Read 1088 times)
gewoon in de kroeg
Guru

« on: 24 November 2014, 02:11:08 »

Hallo Allemaal,

Ik heb behoorlijk in de topics gezocht maar kon deze niet vinden.

Ik heb de audio (n natuurlijk ook het beeld van mijn PC via HDMI (op het moederbord) naar mijn TV lopen.
Van de TV gaat de audio optisch naar de versterker.
En dat werkt gewoon goed.

Ik zou alleen graag de output van de PC-audio via de equalizer van de ingebouwde Reatek High Definition Audio laten lopen.
Bij mijn vorige systeem lukte dat wel, helaas lukt het mij nu niet.

Rechts klikken op het icoontje in de taakbalk>audioapparaten.
Ik zie nu 2 opties: Speakers en Samsung TV.
Bij de instellingen voor speakers kan ik wel de equalizer activeren maar deze geeft geen output via HDMI.
Bij de instellingen voor de Samsung TV heb ik GEEN equalizer optie in de software, maar natuurlijk wel output naar HDMI.
( op mijn vorige systeem had ik ook een optie Realtek Digital Output, waar ik én de EQ kon instellen, én output naar HDMI had.)

Ik heb de driver inmiddels al aangepast naar dezelfde versie als bij mijn vorige systeem maar dat mocht ook niet helpen.

Is er hier misschien een briljante geest met de oplossing?

Alvast mijn dank,

Gr. E
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen