Forum Wiki SponsorShop
26 October 2021, 11:02:33 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Transponderlist Ziggo 5555 (+preset)  (Read 11208 times)
Kater
Guest
« Reply #15 on: 13 February 2015, 09:49:44 »

Hmm... Er wordt wel het nodige gesplitst bij mij, dus zou kunnen. Zal vanmiddag eens direct op de hoofdaansluiting aansluiten.

Dacht even dat MCE misschien zo'n grote transponderlijst niet aankon (vanwege dat ineens naar 99% verspringen), maar dat is volgens jou dus niet het geval.

Ik hobby ff verder en laat wat weten. Dank weer!
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Kater
Guest
« Reply #16 on: 13 February 2015, 15:46:34 »

Nou... veel opschieten doe ik niet.

Kabel direct aangesloten op hoofdaansluiting (mťt signaalversterker; ook zonder geprobeerd). Moet wel splitsen om beide tuners "prik" te geven anders geeft 'ie geen signaal. Hoe dan ook: het hele spulleke maar weer eerst schoongemaakt voor de zekerheid, TV-signaal opnieuw ingesteld en na tunerdetectie gaf 'ie keurig 6 groene blokjes (de max) bij signaalsterkte (gisteren wiebelde hij tussen 3 en 4). Dusss... vol goede moed nieuwe scan gemaakt en wederom doet 'ie best lang over de eerste 43% (heb er deze keer de hele tijd naar zitten turen; best vermoeiend smile) doet 'ie best lang en vindt dan iets van 300 kanalen, maar dan springt 'ie naar 99% en dat was 't dan. Paar kanalen meer dan gisteren, dat wel, maar mis nog steeds een hoop HD-kanalen en mis NPO 1, 2 en 3 helemaal. Bijkomend euvel is dat ik Film1 (en nog wat andere versleutelde kanalen) zelfs na een reboot niet meer aan de praat krijg (deed 'ie gisteren nog wel), dus 't lijkt een beetje one step forward and two steps back.

Ideetje: als ik die dummytransponderlijst nu 'ns in tweeŽn knip? Dan eerst de eerste laden en scannen, vervolgens hetzelfde met de tweede? Zou dat werken of ben ik dan de kanalen die hij met de eerste scan heb gevonden weer kwijt (of zet 'ie ze er gewoon achter)? Ik doe ook maar een gooi, want anders weet ik 't ook niet. Volgens m'n setopboxjes is het signaal prima, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen. Bovendien heb ik met de setopbox gewoon alle kanalen in m'n pakket (ook Film1). Maar ik wil ze uiteraard in MCE.

Nog andere ideeŽn? Oh, PS: transponder 346 scannen werkte niet (ook 364, 436 etc. geprobeerd voor 't geval je je vertypt had smile). Vermoed toch dat ik in mijn regio een andere transponder moet hebben.
harryd
Administrator
Guru

« Reply #17 on: 14 February 2015, 03:50:13 »

probeer het eens zonder versterker..... die verzorgen vaak ook oversturing...
hope it helps
my 2 cents.... biggrin

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Kater
Guest
« Reply #18 on: 14 February 2015, 09:08:04 »

Progress!!!

Onder het motto "baat 't niet, dan schaadt 't niet" heb ik de dummy lijst in tweeŽn geknipt en eerst de eerste lijst geladen in MCE en daarmee gescand. Toen had 'ie al 302 kanalen te pakken. Sprong wel bij 89% weer ineens naar 99%, dus ik vermoed dat er nog meer zitten in die laatste 10%. Vervolgens de tweede lijst geladen, NIET het TV-signaal opnieuw ingesteld maar meteen transponders gescand (lijst wordt tenslotte onder dezelfde titel ("Cable All nog wat") geladen en guess what... binnen no time vond 'ie nog 'ns zo'n 200 kanalen die hij netjes achter de eerder gevonden kanalen had geplaatst! Sterker nog, ze doen 't ook gewoon!

Deze methode werkt dus (voor mij) blijkbaar raakt MCE een beetje in de stress als je meer dan 400 (mogelijke) transponders in een lijst zet. Aangezien de oorspronkelijke lijst 900 transponders had, waarbij MCE bij 43% naar 99% sprong en na het knippen (dus nog 450 transponders) bij 89% is de logische conclusie dat MCE zo ongeveer 400 transponders per lijst aankan. Misschien bestaat er wel een registersleutel die een maximaal aantal te scannen transponders bepaalt, maar dat weet ik dus niet en daar ga ik ook niet naar zoeken, omdat dit vrij weinig moeite kost en ook tot het gewenste resultaat leidt.

Wat ik dus nu nog ga doen is de oorspronkelijke lijst in drieŽn knippen; 3x 300 transponders en die achtereenvolgens scannen. Met dat aantal zit ik aan de (zeer) veilige kant (wiskundig gezien) en moet ik dus Šlle kanalen vinden. Heb ze nu al bijna allemaal; alleen nog een paar HD-kanalen (SBS6, RTL7) niet.

…ťn vraag nog: In de lijst zie ik allemaal transpondernummers afgerond op 3 nullen (bijv. 346000). Op DTVmonitor zie ik echter ook transponders in het bereik van bijv. xxx750 etc. Moeten die ook niet in de lijst worden gezet (wordt 'ie wel behoorlijk groter van, maar met de knipmethode maakt dat niet uit; slechts wat meer werk) of volstaat het scannen van de op 000 afgeronde transponders en scant MCE vanzelf de tussenliggende?

Kamp nog wel met het thema dat Film1 en Sport1 als versleuteld worden weergegeven (ja, de rekening is betaald), maar dat is al eens opgelost en dat zal vast nog wel een keer lukken.

Ik knutsel rustig verder; met moed beleid en trouw (en een hoop geduld) kom je een heel eind. En niet te vergeten met de hulp van de kanjers hier op DGK!
Kater
Guest
« Reply #19 on: 14 February 2015, 09:11:48 »

probeer het eens zonder versterker..... die verzorgen vaak ook oversturing...
hope it helps
my 2 cents.... biggrin

Dank harryd! Maar zoals je in mijn andere reply kunt lezen lag het blijkbaar toch niet aan het signaal. Die versterker die ik heb heb ik wel nodig, want tevens een splitser en ik wil natuurlijk ook TV in de slaapkamer.
Kater
Guest
« Reply #20 on: 14 February 2015, 09:12:36 »

Oh, MCEfan... waar kan ik de sigaren naartoe sturen?  Wink
Kater
Guest
« Reply #21 on: 14 February 2015, 12:37:35 »

Succes! Na het in drieŽn knippen van de grote lijst en die 3 lijsten achtereenvolgens scannen heb ik alle kanalen gevonden! Dat is er dus een die ik moet onthouden voor het geval Ziggo weer 'ns de frequenties op z'n kop gooit.

Enige probleem waar ik nog mee kamp is het feit dat 'ie een aantal kanalen als versleuteld weergeeft, terwijl ik die toch echt in m'n pakket heb. Na een aantal keren proberen pakt 'ie 'm dan ineens weer wel, maar niet lang daarna weer niet. Uitermate irritant. Iemand enig idee waar dat mee te maken zou kunnen hebben? Voorheen zei 'ie ook wel 'ns "kanaal versleuteld", maar als ik dan een paar seconden wachtte veranderde hij vanzelf van gedachten en kwam de zender toch door. Nu dus niet. Ik moet 'm echt een x aantal keren starten en stoppen (bij de ene meer dan bij de andere) voor 'ie 't doet.

Het gebeurt vooral bij de "speciale" kanalen, zoals Film1, Sport1, SyFy, Discovery Science en World (gewoon Discovery doet 't wel meteen). Zo op 't eerste gezicht lijkt 't pakketgerelateerd.

IdeeŽn?

Update: Definitief pakketgerelateerd! Zenders van TV Plus en TV Extra vertonen dit problemen; TV Standaard zenders doen 't allemaal meteen.

Update2: *kuch* De smartcard er goed instoppen scheelt een slok op een borrel......  blush

2 smartcards in de CI-module; 1 zat niet goed. Blijkbaar pakt 'ie soms de ene tuner en dan weer de andere (want af en toe deed 'ie 't wel). Opgelost!
« Last Edit: 14 February 2015, 14:44:31 by .Eric » Logged
harrynaccy
Newbie
*

« Reply #22 on: 14 February 2015, 17:53:10 »

Voor mij de eerste keer dat ik iets post op deze site, dus excuses als ik het niet correct doe.
Na de fusie tussen Ziggo en UPC werkt mijn firedtv transponder ook niet meer. Logisch, maar tot nu toe ook geen werkend .reg bestand kunnen vinden/maken, terwijl dit normaal erg makkelijk te vinden was.
Ik woon in Twente. Wie heeft voor mij een werkende transponderlijst?

Gr.
Kater
Guest
« Reply #23 on: 14 February 2015, 20:35:13 »

Voor mij de eerste keer dat ik iets post op deze site, dus excuses als ik het niet correct doe.
Na de fusie tussen Ziggo en UPC werkt mijn firedtv transponder ook niet meer. Logisch, maar tot nu toe ook geen werkend .reg bestand kunnen vinden/maken, terwijl dit normaal erg makkelijk te vinden was.
Ik woon in Twente. Wie heeft voor mij een werkende transponderlijst?

Gr.

Volgens mij moet je dan op het Digital Everywhere forum zijn; dit is het forum voor Digital Devices.

Maar dat terzijde. Wellicht kun je dezelfde truc uithalen met de FireDTV transponderlijst; baat 't niet, schaadt 't niet.

Of misschien vind je hier wat je nodig hebt: http://www.gratisprogrammas.nl/extra/tools/transponderlistgenerator/

Succes!
« Last Edit: 16 February 2015, 01:45:15 by harryd » Logged
Pages: 1 [2]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen