Forum Wiki SponsorShop
7 April 2020, 22:51:47 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Media Browser 3  (Read 2832 times)
Danee
Pro

« on: 28 January 2014, 22:25:08 »

Hallo,

Ik was even benieuwd of er hier mensen zijn die al naar Media Browser 3 hebben gekeken? Media Browser was altijd een plugin voor wmc, voornamelijk gericht op films. De nieuwste versie is een totaal nieuw concept, namelijk een server-client setup met clients voor zo'n beetje alle apparaten die je kan bedenken. Op de 'vaste' apparaten kan de client als een vervanger van media center gezien worden. Op dit moment is Media Browser Theater in alpha fase, maar het is de meest stabiele alpha die ik ooit gezien heb. Er is al de mogelijkheid om in de web client Live TV te kijken, hiervoor wordt Media Center als backend gebruikt!
Site: http://www.mediabrowser3.com

Een voorproefje: http://mediabrowser3.com/community/index.php?/topic/2165-media-browser-theater-screens/

Voor de laatste informatie over plugins voor je Media center: www.mcesoft.nl
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pascal-
Guru

« Reply #1 on: 29 January 2014, 21:07:56 »

Ziet er goed uit maar ben bang dat het al achterhaald is met MediaPortal en XBMC
Satellietje
Gemiddeld

« Reply #2 on: 2 February 2014, 09:55:12 »

Mediaportal en XBMC een tijdje gebruikt, maar voor mij was dat het toch niet!

Ooit begonnen met MediaBrowser 2, is me altijd prima bevallen. Ik heb even getwijfeld of ik wel naar een server client oplossing wilde, maar ik ben heel blij dat ik de stap toch gezet heb. Een paar maanden geleden op mijn server Mediabrowser 3 geďnstalleerd, ik wil niet meer zonder.  biggrin

Je zet een film, serie of wat dan ook in een mapje; naam (datum), voor een serie SxxExx,  MB3 zoekt alles erbij cover, personen, omschrijving, trailer, ed. Als je onderweg bent, met ipad, android tablet, maakt niet uit wat je kan je MB3 gewoon benaderen en bekijken (uiteraard heb je wel internet nodig). Kijk je mobiel dan kan je een lagere bitrate kiezen. MB3 werkt met HTML5 dus een appje is niet persé nodig op je mobile apparaat. Ben je ergens met een film gestopt, dan kan je op een ander apparaat gewoon verder gaan waar je bent gebleven. Wanneer je een film op je tablet heb uitgekozen dan "stuur" je de opdracht om af te spelen naar je WMC en speelt deze gewoon af alsof je de film met de afstandsbeding hebt gestart. Als je op je WMC een film start dan kan je tablet gewoon als afstandsbediening functioneren, dat is zo handig van een server oplossing.

Vorige week was ik bij iemand op visite die Media theater gebruikt op een (Roku ofzo) player, op mijn tablet een film uitgezocht die bij mij thuis op de server stond met de Remote knop (lijkt op airplay) verzonden naar zijn speler en een seconde later startte de film op zijn TV.

Sinds kort hebben ze live TV toegevoegd. In de Media browser heb je nu je opgenomen programma's, TV gids en de rest, ook dit kan je gewoon "buiten de deur" bedienen en bekijken.
MB Theater gebruik ik niet want mijn MCE doet het prima met de MediaBrowser plugin.

Met deze oplossing gaat mijn WMC nog jaren mee.  thumbsup

Hieronder twee screenshots van hoe het er bij mij uit ziet.

http://s29.postimg.org/seuqte8uv/Mediabrowser_1.jpg
http://s27.postimg.org/f4k7lq5hf/Mediabrowser_2.jpg

Pascal....
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen