Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 17:34:38 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: FireDTV / FloppyDTV - Led knippert rood brand dan even en begint opnieuw  (Read 5505 times)
raymonvdm
Pro

« on: 5 November 2013, 12:10:17 »

Ik heb in mijn mediacenter 4 DTV kaarten. 2 x FireDTV en 2 x FloppyDTV. Nu begon vorige maand een kaart met "rood knipperen, branden, rood knipperen" Ik heb van deze kaart de Firewire kabel losgemaakt en daarmee kwamen de andere kaarten weer online en werkt tv kijken weer maar slecht 3 i.p.v van 4 kaarten.

Nu heb ik sinds gisteren nog maar 1 kaart van de 4 kaarten die ik op deze manier online kan krijgen. De andere kaarten doen niets meer als "rood knipperen, branden, rood knipperen"

Wat betekend dit "rood knipperen, branden, rood knipperen" en valt er nog iets aan te doen of is het echt hardware falen ?

Ik gebruik overigens Windows 7 i.c.m met MediaPortal maar dit lijkt het probleem niet te zijn want een FireDTV los zonder de firewire kabel aangesloten toont hetzelfde gedrag

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Plantje
Guru

« Reply #1 on: 5 November 2013, 12:16:56 »

En op zulke momenten is zo'n tuner ook niet te gebruiken? Ik heb vaak het idee, dat ie rood blijft branden/knipperen, totdat je een zender inschakelt of opname start en die tuner daadwerkelijk gaat gebruiken.
raymonvdm
Pro

« Reply #2 on: 5 November 2013, 12:34:07 »

Het lijkt erop dat de hele firewire bus onbruikbaar is. Het probleem is ontstaan na lang goed gewerkt te hebben. Ik heb al eens een voeding van een unit mogen vervangen omdat deze was overleden dus mogelijk is het de leeftijd. Toch waag ik graag nog een poging om ze weer tot leven te wekken.

Plantje
Guru

« Reply #3 on: 5 November 2013, 13:09:31 »

De voeding van een unit? Van een computer? Of van een floppy DTV?

Ik meen nog steeds stellig, dat een rood lampje op zo'n kaart niet inhoudt dat ie het niet doet. Alleen dat ie op dat moment niets aan het doen is.
raymonvdm
Pro

« Reply #4 on: 5 November 2013, 13:28:04 »

De voeding van een FireDTV unit, rood is inderdaad geen probleem. Maar knipperen, rood, knipperen, rood is wel degelijk een probleem heb ik gemerkt.

Het heeft ook een aantal jaren goed gewerkt.  Sad

« Last Edit: 5 November 2013, 13:30:57 by raymonvdm » Logged
Plantje
Guru

« Reply #5 on: 5 November 2013, 13:40:12 »

Ik wist niet eens dat die dingen een eigen voeding hadden. Dacht dat ze gewoon met de 12V van de algemene voeding mee konden doen.
raymonvdm
Pro

« Reply #6 on: 5 November 2013, 20:32:54 »

Ik wist niet eens dat die dingen een eigen voeding hadden. Dacht dat ze gewoon met de 12V van de algemene voeding mee konden doen.

Mogelijk verwar je de FloppyDTV met de FireDTV, ze zijn hetzelfde alleen de laatste zit in een extern kastje en heeft daardoor zijn eigen voeding nodig  ninja
Plantje
Guru

« Reply #7 on: 6 November 2013, 07:18:35 »

Ahum...inderdaad. Maar goed, die vaststelling reanimeert je tuners niet.

Gebruik je de MCE drivers? Dan kan de FireDTV support tool je wellicht nog wat extra informatie geven.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen