Forum Wiki SponsorShop
4 April 2020, 17:44:31 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Het is zover! Tot ziens Windows Media Center, Hallo MediaPortal  (Read 10526 times)
Perlian
Gemiddeld

« Reply #15 on: 4 October 2013, 13:04:40 »

Op dit moment op mijn 2e partitie ook bezig met installatie Mediaportal (tuner = 2x anysee). Op mijn huidige partitie draait DVBLink + ACAMD zonder problemen maar ik kijk toch altijd vooruit.
Welke stappen heb je gevolgd om de gecodeerde zenders te kunnen kijken?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pascal-
Guru

« Reply #16 on: 4 October 2013, 20:02:51 »

zoeken op mdapi deze installeren in de root map van mediaportal.
Vervolgens moet je per tuner een handmatige test doen zodat er mappen aangemaakt worden.
In die map per tuner zet je vervolgens de ACAMD files.
Dit is wel heel kort gezegd maar op hun eigen forum staat er veel meer info.
GuiltyNL
Guru

« Reply #17 on: 7 October 2013, 12:16:25 »

Het is dat het me steeds ontbreekt aan tijd, maar ik zal nog eens een goede how-to willen maken.

Gisteren zelf eindelijk Windows 8 eraf gekiept en Windows 7 geïnstalleerd en Mediaportal 1.5 er weer op. Windows 8 is toch niet de oplossing momenteel, het werkt niet stabiel genoeg (bij mij).

Met Windows 7 werkt het toch allemaal wat beter en stabieler.
Perlian
Gemiddeld

« Reply #18 on: 7 October 2013, 13:11:44 »

Ondertussen de stappen uitgevoerd op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/39468119#39468119

Hiermee heb ik de 1e tuner eigenlijk heel makkelijk aan de gang gekregen. Op het moment dat er het mapje "anysee BDA Digital Capturer0" werd aangemaakt heb ik de inhoud van mijn DVBlink installatie (plugins) van mijn 1e anysee daarin gekopieerd en het werkte. Daarna heb ik met de hand het mapje "anysee BDA Digital Capturer1" gemaakt en daar de bestanden van mijn 2e anysee plugin map van DVBlink gekopieerd. Het lijkt te werken want ik kan opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken.

Beetje bij beetje probeer ik de installatie compleet te maken zodat ik over niet al te lange tijd mijn partities kan omzetten en volledig Mediaportal kan gebruiken.
Voor mij is allee het volgende nog niet duidelijk:

1) Ik heb de 2 DVB-C tuners van Anysee geconfigureerd en de rest disabled. Moet ik nog combinaties maken tussen de 2 kaarten?
    Ik denk het niet want ik kan hier niets kiezen, misschien omdat het identieke tuners zijn:

http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/141_Configuration/TV-Server_Configuration/03_TV_Channels/1_Combinations

2) Met Mediaportal kun je meerdere zenders benaderen met 1 tuner als ze in dezelfde transponder zitten. Zijn er specifieke instellingen waar ik dit kan aangeven ?
    Moet dat aangegeven worden bij "Edit Card Properties"?:

http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/141_Configuration/TV-Server_Configuration/02_TV_Servers

En dan bij: This Card can decode ... channels simultaneously ?

Handleiding geeft namelijk aan dat dit op 1 gezet moet worden ...

Pages: 1 [2]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen