Forum Wiki SponsorShop
15 August 2022, 21:45:52 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: win home server 2011 of een stanaard nas  (Read 15736 times)
nij
Gemiddeld

« Reply #15 on: 5 February 2013, 16:50:30 »

Hallo,

ten eerste super dat er zo mee gedacht word met de vragen die gesteld worden. thumbsup specool

heb even gegoogled op itx borden. Kom ik twee soorten tegen http en server borden. mijn vraag is hoe zie je het verschil en welke stellen jullie voor.

ben er wel over uit ik ga voor de win7 home in plaats van win home server.

mvg chris
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Bubble
Standaard
**

« Reply #16 on: 5 February 2013, 20:27:49 »

Kan je voorbeeld geven van de twee ? Ik weet zo niet meteen wat je bedoelt.

Ik doe die bedenkingen zelf gedaan toen ik een home server bouwde een tijd geleden, dus het zit nog vers in het geheugen.
nij
Gemiddeld

« Reply #17 on: 5 February 2013, 21:58:15 »

hoi,

Ik google op itx bord, en dan lees je over dat ze in http gebruikt worden en in servers. maar dan lees je ook dat de http variant niet geschikt is voor server en anders om.

mvg chris
Bubble
Standaard
**

« Reply #18 on: 6 February 2013, 10:06:43 »

Ik gok dat de htpc versie is uitgerust met de nodige beeld- en geluidsaansluitingen tov. extra hd aansluitingen op de server soort.

Maar mini ITX komt maar vooral in aanmerking als je zo'n soort kast wil gebruiken. Als je die bestaande kast gaat gebruiken, zou ik m'n hoofd er niet over breken.
nij
Gemiddeld

« Reply #19 on: 6 February 2013, 11:54:45 »

Hoi bubble,

Je hebt helemaal gelijk, maar ik wam deze tegen http://nl.hardware.info/reviews/2529/eolize-svd-nc11-4-behuizing-quicktest
Heb besloten om met mini itx door te gaan.

wat mij opvalt is dat de processors anders zijn dan de standaards. moet je hier nog ergens op letten bij een keuze processor.

mvg chris
Bubble
Standaard
**

« Reply #20 on: 6 February 2013, 13:17:06 »

Hotswap is wel leuk, maar ik heb zelf meer oog voor strakke kastjes. Smaken enzo  mellow

Qua CPU heb je dus twee mogelijkheden : je neemt een bord met standaard 1155 intel socket en kiest zelf een processor of je neemt er een met ingebouwde atom. Deze laatste is vele malen zuiniger, maar dat heeft ook een reden. Maw. een i3 of zo zal wat meer verbruiken maar zal beter presteren.

Het hangt er wat van af wat je wil doen : flexibel storage/streamen/backup met laag verbruik of meer mogelijkheden zoals virtuele machines, je backups encrypteren, films hercoderen,...

Zelf zou ik gaan voor een Intel Celeron, kost niks en naar mijn mening een betere koop.

Zorg er in ieder geval voor dat het bordje genoeg sata aansluitingen heeft voor je kast.  Wink
nij
Gemiddeld

« Reply #21 on: 7 February 2013, 19:34:00 »

Hallo,

kwam deze ook nog tegen  Lian Li PC-Q18 goedkoper en er kunnen meer schijven in biggrin

Het word waarschijnlijk ook een atom, hij moet kunnen straemen van audio en video. en kunnen downloaden.
Weet niet of het mogelijk is om meerdere video streams tegelijk te kunnen streamen op 1 netwerk aansluiting

mvg
Pages: 1 [2]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen