Ik heb de oplossing gevonden. Ik zal voor de mensen die hier ook problemen mee hebben hieronder beschrijven geven van wat ik gedaan heb om het bij mij werkend te krijgen:
1 - Webgrab installeren & configureren-------------------------------------------------------------
1. Installeer het programma.
2. Vind in het SiteIni.Pack de kanalen/tvguidesites die je wilt gebruiken.
3. Kopieer de kanalen die je wilt gebruiken naar het bestand "C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml". Ik zou bij de namen een _ ervoor zetten zodat je ze in MCE snel kunt vinden. Je weet dan straks ook zeker dat je de goede source hebt bij stap 3.7.
4. Stel eventueel andere instellingen in binnen dat configuratiefile. Om te testen is het handig om de optie <timespan>0</timespan> op 0 zetten. Deze instelling bevat het aantal dagen dat hij gidsinformatie download. 0 is alleen vandaag. Zo kun je iedere dag controleren of informatie juist gedownload en ingeladen wordt. Als het straks blijkt te werken kun je dit getal hoger zetten. 4 is aan te raden omdat dit het maximum is van de Big Screen EPG trial.
5. Webgrab is geconfigureerd. Met De snelkoppeling kun je hem handmatig de gidsgegevens laten downloaden.
(Voordat je verdergaat met stap 2, download de gidsgegevens zodat het bestand "Webgrab_guide.xml" gevuld is met EPG data).
2 - Big Screen EPG installeren & configureren-------------------------------------------------------------
1. Installeer het programma.
2. Configureer Big Screen EPG middels deze handleiding:
http://www.click2record.nl/xmltvuitleg.php?status=nieuw3. Logo's zijn optioneel handmatig toe te voegen.
4. Zorg dat je instelt dat de zenders in MCE niet naar de inband data (Data dat oorspronkelijk door het kanaal geleverd word) mogen kijken. Je kunt dit per kanaalinstelling doen in MCE en deze instelling inschakelen, maar je kunt dit ook allemaal in 1 keer doen met Big Screen EPG: In het hoofdmenu, druk op "Toggle inband data" en overal vinkjes zetten bij de kanalen om Inband EPG data te negeren).
3 - Afconfigureren-------------------------------------------------------------
1. Zet de mce update taken uit in taakbeheer. (Zie screenshot).
2. In MCE zet je bij instellingen --> Algemeen --> Opties voor automatisch downloaden --> alle vinkjes uit.
3. In MCE zet je bij extra's --> extra's beheren --> Opties voor extra's --> het 1e (kunnen de mediabelevenis in MCE besturen) en het 3e (Mogen waarschuwingen voor internetbeveiliging verbergen) vinkje uit.
4. In MCE zet je bij extra's --> extra's beheren --> Extra's --> de vinkjes bij "DVBLink Backend" en "DVBLink Frontend" uit.
5. Zoek opnieuw naar kanalen in MCE (via instellingen --> Tv --> tv-signaal --> tv-signaal instellen --> wizard doorlopen. LET OP: Tijdens de wizard geen gidsgegevens downloaden. probeer bij zoveel mogelijk vragen nee te beantwoorden. Je krijgt dan ergens ook de melding dat je geen gidsgegevens van Microsoft zult ontvangen (via internet waarschijnlijk).
6. Importeer de gegevens vanuit Big Screen EPG naar MCE. (Process + Upload in hoofdmenu)
7. Wellicht staan de gidsgegevens nog niet in de gids van MCE. Deze dien je dan per kanaal eenmalig toe te wijzen. Ga voor ieder kanaal naar de kanaalinstellingen (via de gids in MCE) en ga naar gegevens bewerken. Kies nu de juiste EPG source van het bijhorende kanaal. Als je bij stap 1.3 van deze handleiding een _ voor de naam hebt gezet, kun je ze hier makkelijk vinden want verder kun je nergens aan zien of het een source is van internet, van het tv-signaal of van XMLTV. Hier staan bij mij nu alleen de zenders 30 zenders die ik bij webgrab gedownload heb en de DVBLink Promo Channel.
4 - Inplannen-------------------------------------------------------------
Nu kun je via een taak (in taakbeheer) zorgen dat webgrab automatisch zijn data iedere dag download. Via Big Screen EPG kun je inplannen op welke tijden de data geïmporteerd word in MCE.