Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 16:32:24 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Floppy DTV en XMS  (Read 4400 times)
Jackoo
Newbie
*

« on: 29 October 2012, 22:40:06 »

Heeft iemand ervaringen met de Floppy DTV en de glasvezelprovider XMS?

Ik heb al jaren, na tevredenheid, een Floppy DTV draaien met Ziggo.
Echter de digitale beeldkwaliteit op m'n tv (Philips met CI module) is met Ziggo erg beroerd.

Nu wil ik gaan overstappen naar XMS. Deze heeft hetzelfde signaal de DVB-S als Ziggo.
Maar is dit ook op de Floppy DTV werkend te krijgen? Wellicht moet ik dan een andere transponderlijst inlezen?

Er is hier maar heel weinig te lezen over de provider XMS dus ik ben heel benieuwd of er goede ervaringen zijn.
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Plantje
Guru

« Reply #1 on: 29 October 2012, 23:01:36 »

Bij mijn weten is Ziggo geen DVB-S(ateliet), maar DVB-C(able). Je Floppy DTV doet alsof deze DVB-T(erestrial) is, omdat Windows Media Center geen ondersteuning voor DVB-C heeft. Of in ieder geval niet voor DVB-C zoals we dat hier in Nederland kennen. (Ik weet het fijne er niet van, maar in de VS schijnt het een stuk soepeler te werken!)

Als je kijkt naar glasvezelproviders dan meen ik dat dit gebeurt op basis van IP TV. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik niet, maar ik ben wel erg benieuwd naar je bevindingen!

Ik verwacht overigens niet, dat de beeldkwaliteit erop vooruit gaat: digitaal is digitaal. Natuurlijk is het één HD, het ander HD ready enz. Maar volgens mij doet Ziggo redelijk goed mee met het aanbieden van HD zenders, dus ik verwacht niet, dat je straks ineens een stuk beter beeld hebt.
Jackoo
Newbie
*

« Reply #2 on: 30 October 2012, 20:47:14 »

Je heb inderdaad gelijk, het is DVB-C. Ik wilde dit bericht te snel typen.

Voor zover ik het begrepen heb, werkt XMS ook met het DVB-C signaal. Voor het digitale signaal van XMS zou je nl. ook het kastje van Ziggo kunnen gebruiken stellen zij.

Op dit moment kan ik geen HD zenders bekijken met mijn TV. Het beeld is veel te schokkerig. Ook het "normale"digitale beeld, maar daar valt nog goed mee te kijken.
Via mijn MCE kijken en opnemen gaat prima, dan is 't gewoon een strak beeld.
Ik heb van meerderen gehoord dat het digitale beeld van Ziggo minder is. Ligt ook aan het tijdstip, primetime is 't beeld veel veel slechter. Vandaar dat ik ook overweeg over te stappen.
En het zou mooi wezen als ik de Floppy DTV dan ook werkend krijg zodat deze nog een paar jaartjes mee kan.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen