Forum Wiki SponsorShop
8 December 2019, 22:23:55 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: DVBLink for IPTV in WHS 2011  (Read 3346 times)
AJ
Newbie
*

« on: 31 July 2012, 14:47:28 »

Aangezien ik nieuw ben op dit forum, allereerst een kleine introductie. Ben al enkele jaren een happy gebruiker van WMC, op dit moment via Windows 7. Tot op heden heb ik WMC nog niet gebruikt voor het kijken van TV, maar enkel voor het bekijken van foto's, films en het luisteren van muziek.

Sinds enkele maanden is mijn woning aangesloten op glasvezel en kan ik de overstap gaan maken.

Na wat mailen met provider (Solcon via Glashart) heeft deze mij verteld dat ze alleen Glashart streams zonder encryptie gebruiken en een oplossing via DVBlink zou moeten werken. Zoals te verwachten geven ze hier geen support op (vraag me af of ze uberhaupt mogen vertellen dat het werkt).

Na me wat ingelezen te hebben op het www, tot de conclusie gekomen dat ik het volgende nodig zou hebben:

Tweede NIC
IP en MAC van de Amino
DVBlink for IPTV

Hier ontstaat het probleem, mijn WMC zit verpakt in een uiterste compacte case waar geen ruimte is voor een extra NIC. Nu wil het geval dat ik op dit moment bezig ben met het bouwen van mijn eerste WHS systeem waar ik nog genoeg ruimte heb voor uitbreiding.

Ik vraag me af of het zou werken als ik de WHS configureer met een extra NIC en DVBlink for IPTV in combinatie met DVBlink Connect! server. Om vervolgens via LAN de streams te ontvangen op mijn WMC. Bijkomend voordeel is dat ik eventueel ook TV zou kunnen kijken op mijn Windows 7 laptop en iPad2.

Indien bovenstaande zou werken, zou dit dan nog beperkingen / risico's opleveren?

Hoop dat hier iemand is die me hier verder mee kan helpen.

Groet,
AJ
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Toon
Gemiddeld

« Reply #1 on: 31 July 2012, 22:37:17 »

Zelfs de meest logische oplossing
Pascal-
Guru

« Reply #2 on: 1 August 2012, 09:49:11 »

Zoals je het aangeeft klopt het en gaat het ook werken.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen