Forum Wiki SponsorShop
4 June 2020, 10:08:58 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Cine CT V6 met DD CI en alphacrypt classic, geen kanalen in Win7 MCE  (Read 4013 times)
endy
Standaard
**

« on: 15 July 2012, 11:37:14 »

Hallo allemaal,

Na 2 jaar een aysee E30TC te hebben gebruikt(redelijk naar tevredenheid overigens) voor de kabel(ziggo)
wilde ik een dual tuner aanschaffen. Mijn keuze was dan ook als volgt:

Cine CT V6
Digital Devices CI
Alphacrypt Classic (v3.23)

Dit alles wordt geinstalleerd op de volgende setup:

specifikaties:
CPU          :Intel core I7-870
Mainboard : MSI P55-GD65
Geheugen: 8GB corsair 1333Mhz
Harddisk    :hitachi(3TB) bootable met infinity setup
GPU           : Asus ENG GTX480
Geluidskaart: Asus Xonar Assence ST
Mediacenterbehuizing: Zalman HD503

Gebruikte drivers bij de tuner:
eerst: DigitalDevices-DVB-Driver-2.3.0.47-x64
daarna: v2.4.0.60x64

Probleem:
Na installatie van windows 7, wordt alle hardware herkend, zijn de windows updates bijgewerkt en is het tijd om de Tuner in te stellen voor gebruik in windows mediacenter. (ik gebruik dus geen WHS of DVBlogic o.i.d)

De driver die ik hierbij als eerste heb gebruikt is de versie 2.3.0.47 omdat ik op de groene knop al wat berichten las over problemen met de nieuwste versie.

DVB cine config gestart:
-Common interface menu:  status: Common interface is actief, paslezer / kaart wordt herkend(serienr wordt uitgelezen)
-Common interface menu: Beide tuners aangevinkt(staat waarde 60000) achter.
-Transponderlist mediacenter menu: -> select transponderlist files:
  "AA cable all 6111/6875,CCIR" deze file staat in de programe files /  digital devices / DVB utils / cablegeneric6875.csv
  Hierin heb ik de recentste gegevens geplakt van de transponderinformatie van digitale kabeltelevise. Zelf gemaakt vb:
  TP,"NAME","FREQ","SR","POL","ONID","TSID","SID","RADIO","ENC","REF","Comment"
  1,,420000,6875,"QAM256",0,0,0,0,0,,
  etc etc

-select preset menu: eerst niet gebruikt, later wel op basis van een preset aangeboden op DGK, ziggo 5555.
-Create transponderlist for mediacenter, als alles is ingesteld, dit uitgevoerd
-Load transponderlist for mediacenter, ook uitgevoerd nadat alles is ingesteld

Optie: configure TV tuner, volgens DGK zou alleen DVB-C WMC moeten zijn.

Na de inrichting in Cineconfig:

Windows mediacenter opgestart en:
-opties voor automatisch downloaden" uitgeschakeld
- Regio ingesteld, Nederland,  gegevens voor TV instellingen bijwerken [NEE]
-Signaaltype "satelliet"
-Satelliet selecteren "AA cable all,6111,6875,CCIR
- vervolgens voltooien en een volledige transponderscan uitvoeren.

Dit levert geen kanalen op.
Ook na diverse pogingen / opnieuw scannen, de Cineconfig opnieuw uitvoeren met andere instellingen(transponderlijsten / presets) Na allerlei pogingen toch de nieuwste driver v2.4.0.60x64 geinstalleerd.
Ook dit levert geen oplossing, het blijft hetzelfde.

Verder heb ik nog naar de aansluitingen gekeken v.w.b het signaal. Ik heb goede apparatuur in huis eveneens correct aangesloten.

Ziggo AOP: -> tratec versterker in:  -> 4 aansluitingen uit.
Op dit moment aansluiting 2 en 3 in gebruik op de aansluiting van de cine CT V6.
Voorheen deze aansluiting 3(iets versterkt vanuit de tratec) altijd gebruikt voor de anysee, zonder problemen.

Heeft er iemand tips / oplossingen waardoor ik dit probleem kan verhelpen?
Update:
De logging even opgestart van de cinetool:
Dit zie ik in de logging:
15-7-2012 11:41:33 DDTuner Device 300:60000: Tune failure DVB-C Tuner 1
     Version     = 2
     Error       =       C000000D
     Frequency   =              0
     Multiplyer  =          1.000
     Symbolrate  =              0
     Modulation  =              0
     LockStatus  =              0
     Strength    =              0
     S/N         =              0
     Quality     =              0
Alvast bedankt!
Mvg,

Endy
« Last Edit: 15 July 2012, 12:17:38 by endy » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pascal-
Guru

« Reply #1 on: 15 July 2012, 13:29:07 »

installeer DVBlogic die kan je toch 20 dagen testen en kijk eens of je met hun transponderscan wel signaal hebt.
Zoals het er nu staat maakt de tuner geen lock en zul je ook niets gaan vinden.
Dit kan zijn omdat de transponders niet overeenkomen met jouw regio of de tuner zelf heeft geen signaal (tuner defect, kabel defect, verkeerd aangesloten)
endy
Standaard
**

« Reply #2 on: 15 July 2012, 14:00:19 »

installeer DVBlogic die kan je toch 20 dagen testen en kijk eens of je met hun transponderscan wel signaal hebt.
Zoals het er nu staat maakt de tuner geen lock en zul je ook niets gaan vinden.
Dit kan zijn omdat de transponders niet overeenkomen met jouw regio of de tuner zelf heeft geen signaal (tuner defect, kabel defect, verkeerd aangesloten)

Bedankt voor de info Pascal,
Ik zal dit eens proberen.
Uitsluiten kan ik in ieder geval de defecte kabels, ik heb alles al gewisseld, ook mn smartcard is geactiveerd. Dat is het dus niet.
het lijkt er inderdaad op dat het iets met de transponders te maken heeft.

als ik nieuwe bevindingen heb kom ik er z.s.m op terug.
Mvg,

Endy

Update

Ik heb het voor elkaar, de tuner werkt via windows mediacenter  biggrin
Er waren 2 dingen die ik uiteindelijk heb moeten doen.

1: Windows mediacenter via cmd in de c:\windows\ehome gereset d.m.v mcupdate.exe -MediaCenterRecoveryTask

2: Zelf nog even een nieuwe transponderlijst gemaakt van digitalekabeltelevisie.nl en deze frequenties naar boven afgerond.

Na het vele proberen wilde de mediacenter de instellingen niet meer resetten via het standaard, terugzetten naar de basisinstellingen vanuit het menu. Ik kon dus geen nieuwe transponderlijsten meer importeren, die bleven allemaal hetzelfde.
En de transponderlijst daar had ik enkele frequenties naar beneden afgerond ipv naar boven.

Nu vind ik netjes ca 300 kanalen, dus ik kan weer vooruit  Cool
Alleen het ordenen van de kanalen is wel een beetje vervelend werk, de oude anysee die ik had gebruikte de ziggo nummering en dat vond ik eigenlijk wel prima, nu is dat niet meer het geval.

Is hier een handigheidje voor?(guidetool)
En weet iemand misschien hoe ik mijn huidige kanaalindeling kan saven in een bepaald formaat?
Mocht er dan ooit iets wijzigen bij Ziggo dan kan ik dit misschien sneller vanuit een bestand aanpassen.

Mvg,

Endy
« Last Edit: 15 July 2012, 16:01:46 by endy » Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen