installeer DVBlogic die kan je toch 20 dagen testen en kijk eens of je met hun transponderscan wel signaal hebt.
Zoals het er nu staat maakt de tuner geen lock en zul je ook niets gaan vinden.
Dit kan zijn omdat de transponders niet overeenkomen met jouw regio of de tuner zelf heeft geen signaal (tuner defect, kabel defect, verkeerd aangesloten)
Bedankt voor de info Pascal,
Ik zal dit eens proberen.
Uitsluiten kan ik in ieder geval de defecte kabels, ik heb alles al gewisseld, ook mn smartcard is geactiveerd. Dat is het dus niet.
het lijkt er inderdaad op dat het iets met de transponders te maken heeft.
als ik nieuwe bevindingen heb kom ik er z.s.m op terug.
Mvg,
Endy
UpdateIk heb het voor elkaar, de tuner werkt via windows mediacenter

Er waren 2 dingen die ik uiteindelijk heb moeten doen.
1: Windows mediacenter via cmd in de c:\windows\ehome gereset d.m.v mcupdate.exe -MediaCenterRecoveryTask
2: Zelf nog even een nieuwe transponderlijst gemaakt van digitalekabeltelevisie.nl en deze frequenties naar boven afgerond.
Na het vele proberen wilde de mediacenter de instellingen niet meer resetten via het standaard, terugzetten naar de basisinstellingen vanuit het menu. Ik kon dus geen nieuwe transponderlijsten meer importeren, die bleven allemaal hetzelfde.
En de transponderlijst daar had ik enkele frequenties naar beneden afgerond ipv naar boven.
Nu vind ik netjes ca 300 kanalen, dus ik kan weer vooruit

Alleen het ordenen van de kanalen is wel een beetje vervelend werk, de oude anysee die ik had gebruikte de ziggo nummering en dat vond ik eigenlijk wel prima, nu is dat niet meer het geval.
Is hier een handigheidje voor?(guidetool)
En weet iemand misschien hoe ik mijn huidige kanaalindeling kan saven in een bepaald formaat?
Mocht er dan ooit iets wijzigen bij Ziggo dan kan ik dit misschien sneller vanuit een bestand aanpassen.
Mvg,
Endy