Forum Wiki SponsorShop
17 October 2018, 07:47:24 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Windows 7 RTM: trage DMA2100 extender  (Read 4332 times)
Plantje
Guru

« on: 21 August 2009, 07:02:44 »

Al met Windows 7 build 7100 had ik dit probleem. Echter, nu het zich met de RTM ook aandient moet er toch maar eens een oplossing voor komen.

Het Linksys extender menu werkt hartstikke soepel. Alleen de mediacenter zaken zijn traag. Met name net na de opstart werkt het even soepel. En dan is het een knopje induwen en soms minuten wachten voordat er iets gebeurt. Als ik naar de resource monitor van mijn media center kijk zie ik, dat de CPU op 100% bezig is.
Een enkele keer heb ik ook het probleem gehad dat de extender geen netwerk kon vinden. En dat terwijl deze bekabeld is aangesloten op een Linksys switch waar ook mijn media center op zit.
Firmware update heb ik ook al geprobeerd, maar die is er niet meer. (Ik zit dus op de meest recente versie).

Wie-o-wie heeft er een idee?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pascal-
Guru

« Reply #1 on: 21 August 2009, 09:06:13 »

Als je ergens een losse netwerkkaart hebt liggen moet je voor de grap die eens gebruiken in je MCE systeem.
Had zelf een ander probleem met een niet op gang komende netwerk aansluiting maar dat lag geheel achteraf aan de standaard netwerk driver die Windows 7 meeinstalleerd.
Plantje
Guru

« Reply #2 on: 21 August 2009, 09:50:13 »

Dat zou ik wel eens kunnen proberen. Maar dan is het misschien ook mogelijk om het probleem op te lossen door een andere driver voor mijn netwerkkaart te installeren...of heeft Windows er maar één?
Pascal-
Guru

« Reply #3 on: 21 August 2009, 19:49:48 »

Nee windows heeft de standaard versie vaak.
De driver van de fabrikant wil nog wel eens wat extra mogelijkheden bieden.
Plantje
Guru

« Reply #4 on: 22 August 2009, 07:50:06 »

Een ander netwerkkaartje had ik niet liggen. Wel kon ik in Windows een andere driver voor de on board netwerkkaart selecteren (een Realtek driver in plaats van de standaard Microsoft driver). De eerste resultaten zijn goed.
Verder heb het systeem nu ingesteld, dat de netwerkkaart niet powered down mag worden bij geen activiteit.

Mocht het nu opgelost zijn dan ga ik ook nog even uitvogelen welke van de twee nu de uiteindelijke oplossing was. Ik kom er dan hier nog wel even op terug.
Plantje
Guru

« Reply #5 on: 8 September 2009, 22:38:06 »

Ik zou hier nog eens op reageren.

Mijn broer kwam al met het idee om de drivers van het moederbord te installeren. Ik heb toen de southbridge drivers geïnstalleerd; dat leek wel even te helpen, maar na een tijdje was de extender toch weer zo traag als wat.

Volgens mij heb ik de "oplossing" gevonden. Schijnbaar is mijn extender zo traag, omdat mijn media center druk bezig is. Wanneer ik naar bed ga zet ik de extender aan. Als ik dan op media center zelf kijk zie ik, dat het apparaat ERG druk bezig is met een proces dat heet: WMPNetwk.exe. Schijnbaar is dit proces nodig om de media library van mijn extender weer up to date te brengen. Hartstikke leuk, maar daar heb ik nu geen zin in!
Dus de oplossing zit hem er in mijn media center en mijn extender beiden full time aan te laten staan. Dat werkt best lekker moet ik zeggen! Er gaat dus niets meer naar standby!

Feit dat de eerdere oplossing leek te werken was wellicht dat de media library op de extender ondertussen al bijgewerkt was.

Alleen vandaag had mijn media center ineens een I/O error. Herstarten werkte niet meer...repairen ook niet bepaald. Zelfs bij een herinstallatie zag ik de schijf waar Windows 7 op moest komen niet meer Sad En een image had ik ook al niet gemaakt...dom dom dom! Nu heb ik mijn media center weer even open geschroefd en de harde schijven waren gloeiend heet! Op het moment zie ik de Windows 7 schijf wel weer, maar ik kan er niet mee opstarten.
Dan maar weer even alles opnieuw installeren.

Een andere extender heb ik trouwens ook geprobeerd en dat gaf hetzelfde effect.
Peter_Hendrix
Gemiddeld

« Reply #6 on: 9 September 2009, 23:25:17 »

Toch fijn die broers die altijd met goede ideeën komen :-)
Plantje
Guru

« Reply #7 on: 10 September 2009, 16:39:14 »

Koop jij die Anysee nu maar eerst eens! Dan kunnen we resultaten vergelijken Wink
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen