Ik zou hier nog eens op reageren.
Mijn broer kwam al met het idee om de drivers van het moederbord te installeren. Ik heb toen de southbridge drivers geïnstalleerd; dat leek wel even te helpen, maar na een tijdje was de extender toch weer zo traag als wat.
Volgens mij heb ik de "oplossing" gevonden. Schijnbaar is mijn extender zo traag, omdat mijn media center druk bezig is. Wanneer ik naar bed ga zet ik de extender aan. Als ik dan op media center zelf kijk zie ik, dat het apparaat ERG druk bezig is met een proces dat heet: WMPNetwk.exe. Schijnbaar is dit proces nodig om de media library van mijn extender weer up to date te brengen. Hartstikke leuk, maar daar heb ik nu geen zin in!
Dus de oplossing zit hem er in mijn media center en mijn extender beiden full time aan te laten staan. Dat werkt best lekker moet ik zeggen! Er gaat dus niets meer naar standby!
Feit dat de eerdere oplossing leek te werken was wellicht dat de media library op de extender ondertussen al bijgewerkt was.
Alleen vandaag had mijn media center ineens een I/O error. Herstarten werkte niet meer...repairen ook niet bepaald. Zelfs bij een herinstallatie zag ik de schijf waar Windows 7 op moest komen niet meer

En een image had ik ook al niet gemaakt...dom dom dom! Nu heb ik mijn media center weer even open geschroefd en de harde schijven waren gloeiend heet! Op het moment zie ik de Windows 7 schijf wel weer, maar ik kan er niet mee opstarten.
Dan maar weer even alles opnieuw installeren.
Een andere extender heb ik trouwens ook geprobeerd en dat gaf hetzelfde effect.