Forum Wiki SponsorShop
15 August 2022, 21:56:26 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2 3 4  All   Go Down
  Print  
Author Topic: guide voor nl zenders leeg  (Read 25967 times)
denhaag
Gemiddeld

« on: 30 January 2012, 17:23:00 »

ik kijk in mijn guide, maar alle epg data voor alle nl zenders is leeg.....

ben ik de enige ?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
haayman
Standaard
**

« Reply #1 on: 30 January 2012, 18:09:40 »

Nee, en bij zijn ook de NET5 en RTL* zenders leeg :-(((
Het aanmeld-formulier van Microsoft doet ook niets

Arjen
denhaag
Gemiddeld

« Reply #2 on: 30 January 2012, 18:57:21 »

inderdaad alle rtl sbs en ned zijn leeg.....

programma;s die die moet opnemen worden zo niet opgenomen, wat waardeloos.
JosephR
Newbie
*

« Reply #3 on: 30 January 2012, 19:07:17 »

idd, hier ook alle Nederlandse zenders (Publiek en Commercieel) leeg in de programmagids.

Weet iemand wat er aan de hand is?
Pascal-
Guru

« Reply #4 on: 30 January 2012, 19:47:34 »

De oplossing bestaat al heel lang TVSource dan heb je gewoon altijd EPG en mis je geen opnames.
www.dvblogic.com om het wat makkelijker te maken komen er binnenkort na de groene knop meeting workshops om het een en ander zelf te doen in de werkplaats met wat mensen erbij die het al een paar honderd keer geinstalleerd hebben.

Ik mag er geen weblinks neerzetten maar wie intresse heeft PM me maar dan mail ik het wel.
HAWKHAWK
Pro

« Reply #5 on: 30 January 2012, 19:56:19 »

Ben groot fan van DVBLink, maar omdat nu als oplossing te zien voor een gewoon goed werkende EPG gaat me iets te ver.

Al sinds gisteravond is de EPG leeg, en MS moet dit gewoon op orde krijgen, en anders gewoon stoppen met MCE in toekomstige windows versies..............

Alternatieve EPGs zijn er voldoende, die zijn ook prima binnen MCE te gebruiken, maar allemaal niet handig.

DVBlink werkt idd prima, gelukkig heb ik de EPG mijn HD kanalen allemaal via DVBLink gevuld.......maar kan niet zo zijn dat je software moet kopen omdat MS zijn werk niet goed doet!
Goldmember
Gemiddeld

« Reply #6 on: 30 January 2012, 22:43:08 »

Op de vraag 'ben ik de enige': nee. Ook hier alle NL zenders leeg. Ik zal die TV link ook eens proberen maar geen idee wat ik daarbij ga tegenkomen. Ik heb een ouderwetse analoge aansluiting dus hopen dat het niet al te veel werk is. Wel balen dat je ervoor moet betalen ja. Zijn er niet meer alternatieven, die gratis zijn? En hoe zit dat als je digitale TV hebt, daar zit de EPG toch altijd bij het pakket in? Hoe werken anders die PVR's? MCE op digitale TV moet toch gebruik kunnen maken van die EPG?
Pascal-
Guru

« Reply #7 on: 31 January 2012, 00:32:21 »

Maar ja dan kan je ook zeggen wordpad is ook goedgenoeg voor dagelijks gebruik van typ werk.
Want Office Word kopen doen we niet want we hebben immers al wordpad die niks kan en als basis gezien wordt.
Soms is een alternatief domweg beter omdat het er specifiek voor gemaakt is en voor een kleine partij commercieel wel intressant om te exploiteren.

Vraag je eerder af waarom MS er niet in investeerd omdat niemand bereid is er extra voor te gaan betalen.
Om te kunnen doen wat andere partijen al doen moeten ze techniek opkopen en aangezien de groep niet groot is voor wie ze het moeten doen zal die stap niet snel genomen worden denk ik.
LiveLaaf
Standaard
**

« Reply #8 on: 31 January 2012, 08:17:41 »

Beste -Pascal-

Ik ben het weer eens volledig NIET met je eens.
Als MCE gratis was, zat het ook in basic en starter windows versies, dat zit het niet, dus het is een BETAALDE FEATURE.

mocht jij deze redenering in twijfel kunnen trekken dan hoor ik het graag maar volgens mij staat dit als een paal boven water.

Daarnaast is Wordpad ook genoeg voor het simpel tikken van een brief, wil je meer functies (opmaakmogelijkheden, correctie, exportmogelijkheden etc.), betaal je meer, daar ben ik het wel met je eens. MAAR: wat nou als de printfunctie van wordpad wereldwijd onklaar raakt, en er niet meer naar gekeken wordt.. met het idee dat je maar office koopt, dat zou dan ineens wel schofterig zijn.

Of stel: ik koop een auto.

ik kan kiezen tussen een nissan en een toyota, even duur, alleen de toyota heeft bluetooth.
Stel ik koos de toyoya, en de bluetooth werkt niet met mijn mobiele telefoon en toyota zegt: zoek het lekker uit, je hebt niet specifiek de bluetooth aangeschaft als optie, het staat niet op je factuur dus... je kunt altijd nog een externe parrot kopen ja.. maar dat is niet waar je initieel je geld aan hebt uitgegeven.

Ik heb een netbook met Basic, daar hoef ik dan ook geen features.
Ik heb een desktop met Professional, daar wil ik mee kunnen spelen en zijn features welkom.
Ik heb een mediacenter met Home Premium, aangezien deze alleen MCE functies doet.

Ik zal het nog eens in stappen aan je voorleggen, misschien dat het dan binnendringt bij je:

*Als MCE in basic zat had ik dat erop gezet.. maar dat is niet zo.
*Ik heb dus meer betaald voor een licentie waar dat wel in zat.
*Microsoft krijgt meer geld voor windows versies met meer features
*Microsoft wordt dus beloond voor het invoegen van features door middel van meer opbrengsten
*Het ontwikkelen van features levert dus geld op voor microsoft

ERGO: Microsoft krijgt betaald voor mediacenter hoor.. door al de mensen die jij hier zo schofferend te woord staat met je houding van:

'er is al lang een alternatief hoor sukkels, hoe vaak moet ik het nog herhalen, maar ja.. jullie schrapers willen er natuurlijk niet voor betalen.. nou dan mag je echt niet meer klagen hoor'
Die houding raak ik een beetje spuugzat van jou.

Ook is het echt niet zo dat ik en anderen met mij geen geld uit wil geven aan MCE gerelateerde software.. dat maak jij ervan (zoals de waard is.....)
Ik betaal alleen niet voor dingen die in mijn ogen al onderdeel uitmaken van een geheel waar ik al voor betaald heb.

Of ga jij morgen nog even langs de Toyota dealer om een tweede parrot in te bouwen?Huh

Daarbij Pascal: Ik vind dat je hier op dit forum wel erg veel ruimte krijgt om NORS en LOMP te reageren op andere gebruikers, en reclame te spuien voor DVBLink en Digital Devices, en je workshops die je zogenaamd niet mag linken (waar je dvblink nog een zin daarvoor wel mag linken??)

Wie is jouw baas eigenlijk??
« Last Edit: 31 January 2012, 08:22:50 by LiveLaaf » Logged
GuiltyNL
Guru

« Reply #9 on: 31 January 2012, 10:58:39 »

Ik gebruikte tot gisteren ook de EPG van Microsoft, maar het is nu al de 4e keer in een half jaar tijd dat het misloopt. Microsoft zou zich moeten schamen!

Ik heb er nu definitief voor gekozen om de EPG te gebruiken van de zenders zelf via TV Source (EIT scanner). Voorheen heb ik dat ook geprobeerd, maar die EIT scanner liet mijn tuner vastlopen en probeerde te gaan scannen, terwijl wij TV aan het kijken waren. Dat was echter bij versie 3.0 en inmiddels zitten we op 4.1. Dus ik heb goede hoop dat het dit keer wel goed gaat werken en dat we eindelijk van die ellende af zijn.

Ik ben het er wel mee eens dat Microsoft een product aanbiedt (in de vorm van MCE) en dat Microsoft ervoor moet zorgen dat het ook goed werkt! De manier waarop het nu verloopt kan en mag gewoonweg niet. De laksheid begint me inmiddels de keel uit te hangen.
martinisoft
Pro

« Reply #10 on: 31 January 2012, 11:25:34 »

Zelf gebruik ik ook de EIT scan binnen TVSource dus heb gelukkig ook geen last meer van dit soort problemen.
Een oom van me gebruik echter nog een PVR500 met twee ziggo settopboxen en IR blasters om live TV binnen zijn mediacenter te krijgen.
Het voldoet daar nog prima en werkt eigelijk altijd.
Helaas is het niet mogelijk om Analoge tuners te gebruiken binnen TVSource, dus hier gebruik van maken is voor hem geen optie.
Zijn er nog stabiele, goed werkende alternatieven om gidsgegevens op te halen voor analoge kijkers zoals hierboven beschreven?
Het regelmatig niet beschikbaar zijn van de Gids gegevens beketend dat GTST niet opgenomen wordt, hetgeen de WAF op een niveau brengt dat de rayonhoofden graag als temperatuur zouden zien.  Wink

greetzz

Martijn.

A
KRK
Gemiddeld

« Reply #11 on: 31 January 2012, 11:33:41 »

Hehe,

eindelijk weer 2 mensen die het snappen biggrin

Heerlijk he, dat het gewoon werkt  Wink
denhaag
Gemiddeld

« Reply #12 on: 31 January 2012, 19:12:15 »

Ik gebruikte tot gisteren ook de EPG van Microsoft, maar het is nu al de 4e keer in een half jaar tijd dat het misloopt. Microsoft zou zich moeten schamen!

Ik ben het er wel mee eens dat Microsoft een product aanbiedt (in de vorm van MCE) en dat Microsoft ervoor moet zorgen dat het ook goed werkt! De manier waarop het nu verloopt kan en mag gewoonweg niet. De laksheid begint me inmiddels de keel uit te hangen.

+1
HAWKHAWK
Pro

« Reply #13 on: 31 January 2012, 19:19:59 »

De EPG is weer gevuld!

Het lijkt erop dat het telkens gebeurd met een maandovergang die aanstaande is (vorige keren was het ook telkens eind van de maand).

PS: die hele discussie over DVBLink snap ik echt niet, prima product, gebruik het al jaren, maar toch niet alleen bedoelt als je alleen maar een werkende EPG wilt? MCE is betaalde software, die biedt als standaard functionaliteit ook een EPG aan, dan moet het gewoon werken (of MS moet het uit de specs weglaten en de prijs verlagen, net als de GPS feature in de nieuwste Asus tablets............)
denhaag
Gemiddeld

« Reply #14 on: 31 January 2012, 20:28:02 »

bij mij is die ook weer gevuld....

ondertussen wel even naar media portal gekeken op youtube en dat ziet er toch wel erg gelikt uit.....
Pages: [1] 2 3 4  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen