Forum Wiki SponsorShop
27 April 2018, 08:06:32 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Tool zet PC in s3, ook bij bekijken uitzending  (Read 1936 times)
Joppnl
Gemiddeld

« on: 7 January 2012, 10:44:26 »

Goeden,

help file gelezen, hier het board afgestruind maar toch, kom er niet uit....

ik neem om half 8 iedere dag het RTL nieuws op wat ik dan omstreeks kwart voor 8 ga bekijken, handig, kan ik de reclame tussen nieuws en weer doorspoelen.

De uitzending is in MCE geprogrammeerd, doet is dagelijks, gaat prima.

Punt is echter dat als ik de opname aan het bekijken ben, MCE neemt dan ook nog op, ik loop een kwartier achter, en de opname stopt dan zet de MCE tool de PC in slaapstand terwijl ik dus nog aan het kijken ben, uiterst irritant ..... Grin

Als ik er niet ben dan is het prima dat ie in slaapstand gaat maar als ik de PC wel gebruik (dat zou ie moeten/kunnen weten door bv muisgebruik) dan mag ie niet in slaapstand gaan.

nou is er wel de optie in de tool dat ik ipv dat ie de PC uit zet na een opname ("suspend when a recording or guide update is finished") die zou ik kunnen uitzetten maar dan gaat ie helemaal niet meer in slaapstand neem ik aan, ook niet als ik er niet ben of als ie s avonds een opname maakt.

Dan kan je de suspend optie when MCE is idle na een bepaalde tijd aan kunnen vinken (de 3e optie in het idle tabblad) maar aangezien ik ook wel eens een uur kijk moet ie dus op zo'n 1,5 uur staan wat weer inhoudt dat als er een opname is of een gids update dat ie dan 1,5 uur voor joker aan staat.

Kortom, is er een optie of instelling die het in-slaap-gaan na een opname disabled als er gedurende de opname een user-activiteit is waargenomen? 

Of een andere work-around voor dit probleem(pje)

Thnx
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
harryd
Administrator
Guru

« Reply #1 on: 7 January 2012, 22:21:00 »

Wanneer er een video of audio bestand (of stream) afgespeeld wordt zou hij dit dus moeten herkennen en op die momenten niet in slaap gaan.
Dit probleem wat je nu beschrijft is voor mij geheel nieuw en mogelijk een bug in Herman zn tool.

Wat je eens zou moeten proberen is de optie "suspend when a recording or guide update is finished" juist wel uit te vinken.
Deze optie is er volgens mij bij gekomen omdat een bepaalde bug standby verhinderde wanneer systeem uit standby was gekomen voor een schedule en daarna niet meer in slaap ging.

Wellicht dat de bug er in gelegen is dat jij juist die opname aan het bekijken bent op basis waarvan het systeem uit standby kwam of het niet "erkend wordt" dat iemand de laatst gestarte opname aan het bekijken is.

Je zou ter storingsanalyse eens op moment dat systeem met ene opname bezig is eens een andere opname moeten gaan kijken (desnoods journaal van vorige dag) om te kijken wat er dan gebeurt.

My 2 cents...

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Joppnl
Gemiddeld

« Reply #2 on: 9 January 2012, 22:16:57 »

OK! thnx...

heb afgelopen dagen geen journaal kunnen kijken maar het wel met wat andere, handmatig geprogrammeerde opnames geprobeerd en daar ging t goed mee.....

Ook geprobeerd wat je aangegeven had, andere uitzending kijken tijdens opname, gaat ook goe maar niet zoals eerder beschreven met de geplande, dagelijkse opname. Ik kan dat pas morgen weer proberen.

Ik heb alle instellingen van Mce standby tool nog zo gelaten zoals ze stonden (default bij install) en ik zal de komende dagen eens proberen wat er gebeurt als ik dat vinkje uit zet.

Overigens nog een keer hoe ik dit probleem tegen kom (misschien kan iemand dit ook eens proberen?)

~ programmeer rtlnieuws 19h30 via de gids
~ pc is al uit standby voor die tijd, ben of muziek ah draaien of hij staat gewoon aan
~ na een minuut of 15 start ik MCE op en ga naar opnames toe, selecteer de opname die nog ah opnemen is en begin nieuws te kijken.
~ opname is rond 8 uur afgelopen, MCE stopt de opname (daar merk ik verder niets van) maar sluit, terwijl ik nog de uitzending ah bekijken ben de PC af.

dit gedrag heb ik al heel lang, ook na enkele herinstallaties maar omdat W7 (32b) t verder eerst goed deed met de opnames, gewoon alles netjes terug in S3 heb ik de tool niet geïnstalleerd deze keer totdat Windows t niet meer goed deed.

Goed, morgen weer kijken wat ie doet,
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen