Forum Wiki SponsorShop
16 December 2019, 14:27:30 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: MCE naar sleep met standby knop werkt niet meer  (Read 1597 times)
PW
Newbie
*

« on: 24 December 2011, 14:45:43 »

Al enige tijd heb ik het probleem dat ik met de standby knop van de (microsoft MCE) afstandsbediening mijn MCE niet naar sleep kan schakelen. Ik moet dit altijd via het menu doen. Het probleem is na herinstallatie ontstaan. Voor die tijd heeft het goed gewerkt. Ik kan met niets herinneren wat anders is gedaan wat dit gedrag kan veroorzaken.

In de Antec Fusion Imon manager software kan ik de functies van RC knoppen aanpassen. Echter hiervoor is een snelkoppeling nodig om naar sleep te gaan. De op internet gevonden code werkt alleen als ik met het toetsenbord de knoppen achter elkaar indruk. De iMon manager gaat er anders mee om waardoor ik ergens in het menu uit kom. Zolang ik geen snelkoppeling heb die de PC direct naar standby schakelt gaat deze manier niet werken.

Op aanraden van een andere gebruiken heb ik de MST opnieuw geinstalleerd  (nu v0.9.102) en de iMon software geupdate (8.12.1202 / firmware 0x380208). Echter zonder resultaat. Een reset van de RC lijkt met niet nodig aangezien de PC wel reageerd op het IR commando maar dat het verkeerd geinterpreteerd wordt. Alle overige knoppen werken naar behoren.

Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Alternatieven om de IR commando's op een andere manier af te handelen (met behoud van de aansturing van het display) zijn eventueel een alternatief.

mvg Peter
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen