Forum Wiki SponsorShop
8 July 2020, 07:14:26 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Kan niet alle kanalen vinden Ziggo 111  (Read 2982 times)
Kees Verhagen
Gemiddeld

« on: 14 October 2011, 00:15:08 »

Ik heb vandaag mijn Cine CT v6 met extensie board+CI slot ontvangen en natuurlijk meteen geinstalleerd.

Installatie ging voorspoedig totdat ik de kanalen ging scannen. Ik had eerst zelf een transponder lijst gemaakt want kan niets vinden voor Ziggo gebied 1111. Als basis had ik mijn bestaande transponderlijst gebruikt van mn oude FloppyDTV cards.

Het probleem nu is dat ik maar 88 kanalen ontvang ipv de normale 250 (meer) kanalen.

Heeft iemand nog tips ofzo? Ik weet nu ff niet meer hoe ik verder moet...

In de bijlage de transponderlijst die ik gebruikt heb.
« Last Edit: 15 October 2011, 12:11:22 by KC » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
pietheijn
Newbie
*

« Reply #1 on: 14 October 2011, 11:51:02 »

Dit probleem ben ik ook tegengekomen..... Dit probleem komt alleen voor in regio's waarin er transport streams zijn die niet eindigen op hele MHz. De lijst wordt weliswaar aangemaakt in KHz frequenties, maar Windows Mediacenter leest voor satelliet blijkbaar alleen frequenties uit in MHz. Dit laatste kan ik niet met 100% zekerheid zeggen, maar lijkt me aannemelijk omdat de transponderlijsten van Digital Devices zelf ook aangemaakt zijn in KHz waarden.

De oplossing is de volgende:
Vervang van iedere transponder met een frequentie eindigend op 750 de waarde en rond die frequentie af naar een heel getal in MHz.

Bijvoorbeeld: in Ziggo regio 1111 heeft transport stream 29 een frequentie van 802.7500 MHz. In je transponderlijst staat dit in KHz frequenties als volgt:

29,,802750,6875,"QAM64",0,0,0,0,0,,

Rond de frequentie af naar boven, maar schrijf de waarde nog steeds weg in KHz:

29,,803000,6875,"QAM64",0,0,0,0,0,,

Nu zal Mediacenter alle kanalen vinden!  specool

Ik voeg meteen mijn werkende lijst toe.

* 1111ziggo11_10_11.csv.txt (1.23 KB - downloaded 412 times.)
« Last Edit: 17 October 2011, 12:02:21 by pietheijn » Logged
Kees Verhagen
Gemiddeld

« Reply #2 on: 14 October 2011, 19:39:57 »

Hartelijk bedankt thumbsup ik heb nu 286 kanalen gevonden  Roll Eyes
« Last Edit: 15 October 2011, 12:10:22 by KC » Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen