Forum Wiki SponsorShop
22 October 2017, 01:15:57 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: PVR alternatieven voor MCE?  (Read 14769 times)
tonmce
Pro

« on: 4 October 2011, 21:50:35 »

Na weer een afgebroken opname door (Anysee) decoderfout en weer een gemiste opname door EPG-issues, en dan ook nog een speelfilm vol artifacts is de WAF-factor bereikt. Dit weekend gaat de analoge Hauppauge terug de PC in, en gaat dus de LCD terug op de kwaliteit van het vorige millenium.

Het lijkt een topic waarop creatief wordt nagedacht over alternatieven en een hoop mensen met bekabelings/hardware ideen zitten. Iemand een idee?

Dus... voor DVB-C based live TV en voor recordings zoek ik een PVR, maar de PC blijft nodig voor uitzending gemist, youtube, emails en voor muziek (spottify). Echter... LCD is plat weggewerkt met helaas slechts vanuit de kelder heel wat kabels, maar maar 1x HDMI (1xHDMI, +1xUTP, 1xCoax, 1x lege pijp).

Dus dual tuner PVR met IR-extender over coax bijplaatsen in de kelder, werkt niet, dan moet de huidige PC naar de huiskamer. Andersom werkt ook niet, alle PVR's die ik ken zijn niet van het type dat je achter een TV wegmoffelt. Er loopt een lege pijp, hier zou nog een UTP met HDMI extender inkunnen, of ik zou met een wireless extender kunnen werken, maar ja dit kost extra geld en de TV heeft maar 1xHDMI.

Ik zou ook een VGA kabel kunnen trekken door de lege pijp, maar zie op tegen het soldeerwerk, en dan zit ik nog met audio. Wat nog zou kunnen is een mini-systeem (Zotac oid) achter de TV die ik met VGA aansluit, en de PVR via HDMI in de kelder, maar dan wordt de totale investering IR-extender+PVR+Zotac wel erg hoog.

Oja, Ziggo-5555 als gebied.

Iemand een suggestie?

Ton
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pascal-
Guru

« Reply #1 on: 4 October 2011, 22:34:11 »

"en dan ook nog een speelfilm vol artifacts is de WAF-factor bereikt"
Dit betekend dat het perfect werkt he denk dat je de term verkeerd bedoeld nu.
De WAF op dieptepunt zou beter zijn.

Wat wil je uitgeven aan een goede decoder dan?
Goede tuners kopen met de juiste software bereikt hetzelfde als ik hem hier in huis nu weg haal dan mag ik op zolder me slaapzak gaan zoeken en in de tuin gaan gaan slapen.
tonmce
Pro

« Reply #2 on: 5 October 2011, 00:18:25 »

De kritische WAF-factor is inderdaad in een lijn van een hoger niveau naar een lager niveau geraakt, dus het bereiken van de kritische WAF-factor is inderdaad een dieptepunt, wie weet zakt deze verder....

En, jazeker, met inruil van de Anysees, ronselen van gebruikte Digital tuners of gebruik van TVSource icm. Dreambox en een paar simpele tuners zou ik het weer opnieuw een poging kunnen geven, maar ik ben het simpelweg zat.

Dank, Ton
LiveLaaf
Standaard
**

« Reply #3 on: 5 October 2011, 11:38:50 »

Beste Ton,

Je oplossing ligt misschien in de aanschaf van een Logitech harmony met RF. en een HDMI switcher met infraroodpoort.
De RF extender wordt aangestuurd vanaf de harmony met een RF signaal en kan dus in de kelder liggen

Daar ligt ook je mediacenter en PVR beide aan de hdmi switch.

De harmony kiest afhankelijk van de activiteit de juiste poort op de hdmi switch en zo krijg je of beeld van je mediacenter of van je PVR.
De RF extender zorgt er meteen voor dat je de apparaten ook kunt bedienen over RF.

Een klein bijkomend voordeel is dat je de afstandbediening niet meer hoeft te mikken, de WAF factor van de harmony is uit ervaring zeer goed en krikt meteen het dieptepunt waarin je terecht bent gekomen weer omhoog!

Beren op de weg:

Vloer kan te dik zijn of afstand bank - kelder kan te groot zijn voor RF signaal van harmony

PC kan problemen geven als de HDMI switch niet altijd antwoord geeft op de vraag van de computer of er een monitor aanwezig is (bij geen antwoord blijft het beeld op zwart). In het uiterste geval is dit op te lossen met een Gefen HDMI detective (kastje dat het antwoord voor z'n rekening neemt)

Enige URL's:

http://en.wikipedia.org/wiki/Logitech_Harmony_Remote
RF Wireless Extender
The Harmony RF Wireless Extender allows some Harmony remotes, e.g., models 890, 1000 and 1100, to pilot devices using radio frequencies instead of infrared. It allows to pilot devices from farther distances and through some obstacles. The Harmony 1000 is limited to two RF Extenders, while the 1100 can use multiple extenders.

http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=9556
Gefen HDMI switch

http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=8005
Gefen HDMI detective
« Last Edit: 5 October 2011, 11:57:55 by LiveLaaf » Logged
KRK
Gemiddeld

« Reply #4 on: 5 October 2011, 12:26:41 »

En, jazeker, met inruil van de Anysees, ronselen van gebruikte Digital tuners of gebruik van TVSource icm. Dreambox en een paar simpele tuners zou ik het weer opnieuw een poging kunnen geven, maar ik ben het simpelweg zat.

Dank, Ton

Zonde...... TVSource icm de "juiste" tuners n Dreambox speelt absoluto non problemo
tonmce
Pro

« Reply #5 on: 5 October 2011, 22:18:23 »

@livelaaf: De HDMI-splitter is een goede suggestie, dank dat je me meteen herinnert aan de problemen rondom aanmelding van de TV op de PC. Het is de moeite waard om een EUR50 automaatje te testen. Doet ie het dan ben ik er als ik er een IR verlenger (over coax, of RF) aan koppel.

@KRK: Non problemo, dat dacht ik ook toen ik de eerste goede recensies las van de dual tuner Anysee driver. Ik liet verleiden tot de aanschaf van een nieuwe PC en twee Anysees en heb een nieuwe hobby, die ik niet zocht. Ik verlang terug naar mijn eerste MCE2005, via scart op een oude Philips TV... Postcode ingeven, klaar (o, nee ook toen was het al een kwestie van de juiste mpeg driver vinden...).
martinisoft
Pro

« Reply #6 on: 7 October 2011, 09:10:05 »

Dag Ton,

Zo te zien heb je er redelijk definitief de brui aan gegeven.
Ik baal er altijd van als er een mediacenter aan de wilgen wordt gehangen, we hebben al veel te weinig gebruikers.

Ik zou je met een paar relatief kleine aanpassingen kunnen helpen met het verkrijgen van een 100% stabiele multituner oplossing zonder dat je daar je anysee's voor moet inruilen.

Mocht dit je nog op andere gedachte brengen stuur me ff een PM, dan kunnen we wat afspreken.

greetzz

Martijn.

bij deze nog even de oplossing die ik voor ogen heb:
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,7691.0.html
« Last Edit: 7 October 2011, 12:33:08 by martinisoft » Logged

A
Pascal-
Guru

« Reply #7 on: 7 October 2011, 17:14:09 »

Met de Anysee gaat dit ook werken echter een Anysee is en blijft een 2de keus tuner daar het een USB protocol gebruikt.
Van alle USB tuners die we getest hebben doen ze allemaal hetzelfde het werkt en ineens even niet.
Met interne vast kaarten heb ik hier tot op heden geen last van en velen met ons ook niet.
tonmce
Pro

« Reply #8 on: 7 October 2011, 20:26:35 »

Met een gratis testperiode voor TVSource zou ik dit nog kunnen proberen, maar wil mij de aanschaf van de Dreambox besparen.

Ik heb nog een USB SCR3310 cardreader liggen. Er zijn W7 drivers voor, maar deze geven geen mogelijkheid tot mappen van een compoort, echter NewCS en andere software die ik tussen Acamd en de SCR moet plakken, vragen allemaal om een cardreader aan een compoort.

Het web kent tientallen links als die dit onderwerp zouden moeten afdekken, maar weinig vruchtbaar: http://www.free-cardsharing.com/to-get-a-omnikey-or-scm-reader-working-with-newcs-oscam-under-linux-and-windows.html

Enige idee hoe de USB kaartlezer aan de gang te krijgen?

Ton

Pascal-
Guru

« Reply #9 on: 11 October 2011, 08:32:37 »

ik werk nog wel eens met een Smargo en daar kan ik binnen ACAMD gewoon kiezen welke COM poort ik wil gebruiken.
De Smargo is wel een USB defice maar heeft een USB naar COM convertor intern waardoor je hem wel als COM poort kan benaderen.

Ik heb nog nooit van je reader gehoord dus specifiek ermee helpen zal niet lukken denk ik maar als je hem geinstalleerd hebt waar staat deze dan in je hardware profiel bij USB devices of bij COM devices?
tonmce
Pro

« Reply #10 on: 11 October 2011, 21:18:53 »

Helaas, bij apparaatbeheer zie ik de USB smartcardreader, maar hier staat deze alleen als USB device genoemd. Ook bijgeleverde SCM-programma's geven niet de mogelijkheid om een com-poort toe te wijzen. (PCSCDiag, TestCT32) geven die mogelijkheid niet.

Ton
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen