Forum Wiki SponsorShop
15 December 2019, 08:18:51 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [3]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: MS-Tech MC1200: vreemd gedrag Groene Knop c.q. Home button  (Read 13706 times)
lujo
Guest
« Reply #30 on: 5 April 2012, 16:01:18 »

weet je zeker dat het door de IR komt? Misschien is het wel je LAN adapter oid...
Heb je het al gechecked?
bv. met het commando 'powercfg -lastwake' ?

.Nico

Ik heb alle USB apparaten/poorten losgekoppeld en mijn netwerkkabeltje ook. Daarna heb ik ze een voor een aangesloten en getest.
Als ik alleen de USB aansluiting van mijn ingebouwde IR-ontvanger aansluit dan gaat HTPC netjes in de slaapstand maar kan ik het met de afstandsbediening niet meer wakker maken.
Om te zorgen dat HTPC zowel in de slaapstand gaat en dat ik hem wakker kan maken moet ik moederbord powerknop aansluiten.

Dat ziet er als volgt uit:

Maar als ik dat doe dan blijft mijn HTPC automatisch ontwaken en weer vanzelf in slaapstand gaan en dan weer na paar minuten ontwakenen dat gaat hele dag door.

Zie 30 en 31 maart:

Ben dan ook zeer benieuwd wat de bevindingen van gjniewenhuijse zijn aangezien hij ook Revisie D behuizing heeft en ook of jullie enig idee hebben wat de boosdoener zou kunnen zijn?
« Last Edit: 5 April 2012, 16:12:28 by lujo » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
lujo
Guest
« Reply #31 on: 6 April 2012, 18:43:47 »

Ik heb eerder wel eens verhalen gelezen over overgevoelige IR ontvangers, die dan reageren op andere bronnen dan de AB zelf. Misschien zo'n "stoorzender" in de buurt?

Dit betreft ook een overgevoelige IR-ontvanger, want met de kast openzorgde die dat de computer steeds ontwaakte. Nu met de kast dicht kom ik erachter dat de computer gewoon in slaapstand blijft. Aanzetten met de afstandsbediening werkt ook nog.

Dus na een dag testen lijkt het dat de computer (HTPC) functioneert zoals het hoort.
« Last Edit: 6 April 2012, 18:45:29 by lujo » Logged
rondol1
Pro

« Reply #32 on: 7 April 2012, 09:19:40 »

Goed te horen dat het technisch in orde is (zij het wat te enthousiast). Ik heb m'n hele MC al weggedaan, te laat.....
Pages: 1 2 [3]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen