Forum Wiki SponsorShop
15 August 2022, 21:17:02 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [All]   Go Down
  Print  
Author Topic: EPG van MS weer uit de lucht, en aanmelden bij MS lukt niet...  (Read 10691 times)
HAWKHAWK
Pro

« on: 5 July 2011, 00:39:54 »

In andere thread is te lezen dat aantal mensen weer geen EPG hebben, maar dat officieel aanmelden via de MS site zelfs de handige jongens hier niet lukt..........

Ook hier (regio Utrecht, 3500-3800) een hele lege EPG..............zowel RTL, SBS als publieke zenders zijn helemaal leeg. Alleen de zenders die ik via de DVB-S stream ontvang, geven nog iets weer.

Balen, en dat aanmelden van dit probleem bij MS lukt mij ook niet (ben ook redelijk onderlegd dacht ik............), hopelijk kan iemand (Lars?) dit snel aan MS doorgeven!

Hopelijk is het snel weer opgelost. Anders moet ik maar eens op zoek naar een betrouwbare EPG (iemand een idee?)
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pascal-
Guru

« Reply #1 on: 5 July 2011, 08:15:51 »

Afstappen van analoog en overgaan op volledig digitaal en de EPG uit de stream lezen.
Dan heb je altijd EPG en ben je totaal niet afhankelijk van MS voor de info.
miroen
Guest
« Reply #2 on: 5 July 2011, 08:55:07 »

Ook ik (2403; Alphen aan den Rijn; Ziggo Analoog) heb voor alle NL zenders (dus incl. RTL en SBS groep) geen gegevens meer.
Sinds zondag voor de RTL groep en sinds maandag dus niet meer voor Publiek, RTL en SBS.

Overstappen naar digitaal is nu even niet aan de orde (kost omgerekend ongeveer 400 euro).
En dat is ook geen oplossing maar eerder een "kop-in-het-zand" tactiek.
Larsvb
Moderator
Pro

« Reply #3 on: 5 July 2011, 11:17:26 »

Waar in dit stappenplan gaat het mis?

a)   Go to the Connect Data Quality site (https://connect.microsoft.com/site1145)
b)   Select ‘Sign in’ at the top right corner
c)   Sign in and enter your credentials in the Windows Live Page
d)   You should see three options presented to you if you do not have access to our site (Media Center Program Guide Data Feedback Home, Surveys, and Add to Dashboard), select Add to Dashboard
e)   Select Register at the top right corner.
f)   Click Continue
g)   Enter the Display Name for your Public Profile
h)   Check the Agree box and click continue
i)   Register your profile with Connect (this should take less than a minute to fill in)
j)   An email will be sent to your account, go to your inbox and verify (but before that click continue on your current page)
k)   You should be auto redirected to the connect site (a)
l)   Select Feedback and you should be able to see the ‘Submit Feedback’ button.
m)   Click the button and you should be taken to a feedback form … voila your done

Als ik de data bekijk die we binnenkrijgen lukt het een hoop mensen wel om dit door te geven, vandaar de vraag...
ST@@L
Standaard
**

« Reply #4 on: 5 July 2011, 11:47:45 »

Waar in dit stappenplan gaat het mis?

Als ik de data bekijk die we binnenkrijgen lukt het een hoop mensen wel om dit door te geven, vandaar de vraag...

Er is niks mis.

Vraag is wordt er wel gekeken naar de connect site voor EPG problemen, alles staat op actief. De eerste melding is van 3/7, het is nu 5/7.
Daarbij wil ik graag weten wat de cause is en hoe Microsoft dit in de toekomst voorkomt.
Pascal-
Guru

« Reply #5 on: 5 July 2011, 18:29:27 »

Ook ik (2403; Alphen aan den Rijn; Ziggo Analoog) heb voor alle NL zenders (dus incl. RTL en SBS groep) geen gegevens meer.
Sinds zondag voor de RTL groep en sinds maandag dus niet meer voor Publiek, RTL en SBS.

Overstappen naar digitaal is nu even niet aan de orde (kost omgerekend ongeveer 400 euro).
En dat is ook geen oplossing maar eerder een "kop-in-het-zand" tactiek.

Das niet waar bij Digitaal heb je de EPG in eigen beheer en ben je niet afhankelijk van wat MS doet en of postcodes etc wel kloppen.
EPG problemen komen alleen voor als je het via je postcode en de updates van MS doet.
En 400 euro is ook overdreven tuners kosten 59 euro per stuk en een kaartlezer naar keus (een hele goede 119 euro) software van TVSource is 45 euro en dan heb je een dual tuner digitaal met smartcard ondersteuning en carddshare voor meerdere tuners die ook nog eens 100% betrouwbaarder is als de extenre Anysee oplossing.
lee
Standaard
**

« Reply #6 on: 5 July 2011, 19:16:31 »

Das niet waar bij Digitaal heb je de EPG in eigen beheer en ben je niet afhankelijk van wat MS doet en of postcodes etc wel kloppen.
EPG problemen komen alleen voor als je het via je postcode en de updates van MS doet.
En 400 euro is ook overdreven tuners kosten 59 euro per stuk en een kaartlezer naar keus (een hele goede 119 euro) software van TVSource is 45 euro en dan heb je een dual tuner digitaal met smartcard ondersteuning en carddshare voor meerdere tuners die ook nog eens 100% betrouwbaarder is als de extenre Anysee oplossing.

klaagmodus AAN: Angry
Ik overweeg al een tijdje een overstap naar Ziggo digitaal, maar lees hier alleen maar horrorverhalen over wat er allemaal mis kan gaan en ook gaat. Verder is nergens een goede howto te vinden, dus moet je ook nog het hele forum gaan doorspitten op zoek naar alle losse stapjes om de boel werkend te krijgen. Ik heb gewoon geen zin meer om een week te moeten puzzelen om iets werkend te krijgen. Zelfs mijn analoge setup werkte niet out of the box. Ik ben mediacenter gebruiker sinds 2005 en sindsdien is het nauwelijks beter noch gebruiksvriendelijker geworden. Probleem is dat de alternatieven van de kabelmaatschappijen allemaal ook maar matig zijn met veel beperkingen en weinig functionaliteit. Sad

Verder on topic: ook bij mij ziggo analoog Woerden geen EPG voor de NL'se kanalen. En om de vraag te beantwoorden waarom de feedback procedure niet werkt. Dat is simpel. Als ik het bovenstaande stappenplan lees ben ik er al klaar mee voordat ik ben begonnen. blink Wat onzinnig gecompliceerd, wie bedenkt zoiets?
Klaagmodus UIT.

Sorry voor het klagen, gelukkig schijnt  buiten de zon.  biggrin
six
Standaard
**

« Reply #7 on: 5 July 2011, 20:29:25 »

klaagmodus AAN: Angry
Ik overweeg al een tijdje een overstap naar Ziggo digitaal, maar lees hier alleen maar horrorverhalen over wat er allemaal mis kan gaan en ook gaat. Verder is nergens een goede howto te vinden, dus moet je ook nog het hele forum gaan doorspitten op zoek naar alle losse stapjes om de boel werkend te krijgen. Ik heb gewoon geen zin meer om een week te moeten puzzelen om iets werkend te krijgen. Zelfs mijn analoge setup werkte niet out of the box. Ik ben mediacenter gebruiker sinds 2005 en sindsdien is het nauwelijks beter noch gebruiksvriendelijker geworden. Probleem is dat de alternatieven van de kabelmaatschappijen allemaal ook maar matig zijn met veel beperkingen en weinig functionaliteit. Sad

Verder on topic: ook bij mij ziggo analoog Woerden geen EPG voor de NL'se kanalen. En om de vraag te beantwoorden waarom de feedback procedure niet werkt. Dat is simpel. Als ik het bovenstaande stappenplan lees ben ik er al klaar mee voordat ik ben begonnen. blink Wat onzinnig gecompliceerd, wie bedenkt zoiets?
Klaagmodus UIT.

Hier ben ik het volkomen mee eens.

TVserver:asus P4P800SE,CPU p4 3GHz,5x HD 1,5 TB,4x pvr150,gigabit net,1.5 GB ram,winxp mce 2005.
PC2:asus P4P800VM,CPU P4 1.8GHz,GF6200,HD 250GB,pvr250.
PC3:asus p5kpl-am,CPU Core2Duo E8500,HVR-2200
HAWKHAWK
Pro

« Reply #8 on: 5 July 2011, 20:50:55 »

Kijk volledig digitaal (DVB-S2) via DVBLink/DVBDream, maar gebruik de MS EPG omdat daar met name met films e.d. veel info bij zit, etc, maar goed, zal nu dus op "in-stream" EPG moeten overgaan (iemand enig idee hoe je dat snel doet ?)

Dank Lars ook voor het andere bericht dat het blijkbaar een wereldwijd probleem is en dat er aan gewerkt wordt, dat is in ieder geval fijn om te weten en dan hoef je niet zelf naar oorzaken op zoek. Over dat stappenplan: tsja, er zitten nog wat stappen voor als je eerst een LiveID etc moet sanmaken, etc.............is dus niet echt laagdrempelig voor aanmelden eenvoudig probleem op Media Centers die toch vooral voor TV kijken gebruikt worden........
rgjrulez
Newbie
*

« Reply #9 on: 5 July 2011, 20:55:17 »

Tja, dan heb ik ook wel een vraag.
Moet ik het nou echt als vooruitgang zien dat in plaats van op dit forum te kijken en te zien dat ik kan stoppen met zoeken naar een probleem op mijn eigen Media Center omdat het een probleem is waar iedereen last van heeft, ik me op drie verschillende plekken moet registreren, twee browsers moet gebruiken en drie mailtjes moet ontvangen, om dan EINDELIJK mijn gegevens te kunnen doorgeven, inclusief het publiek maken van gegevens en het invullen van een verplicht veld "datum vanaf" terwijl dat echt niet op mijn MCE scherm staat, om dan te zien dat er nog veertig mensen zijn die het probleem al hebben doorgegeven?

En dat dan blijkbaar zelfs al bekend is dat "een hoop mensen" hetzelfde probleem hebben en het na dik 2 dagen nog steeds niet is opgelost??!

thumbdown

In plaats van het verzinnen van extra hoepeltjes waar ik doorheen moet springen hadden ze ("jullie bij MS") beter hun tijd kunnen besteden om te zorgen dat die  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed EPG gewoon werkt... of zet op z'n minst op het inlogscherm van die meld-site dat er een bekend probleem is waar aan gewerkt wordt....
« Last Edit: 5 July 2011, 20:56:54 by rgjrulez » Logged
HAWKHAWK
Pro

« Reply #10 on: 5 July 2011, 21:11:29 »

En inderdaad................je bent zo lang bezig met zoeken op dit forum en doorlopen stappenplan...............dat het weer in de lucht is, hele EPG weer vol!  biggrin
« Last Edit: 5 July 2011, 21:13:01 by HAWKHAWK » Logged
roob
Gemiddeld

« Reply #11 on: 6 July 2011, 12:51:35 »

Afstappen van analoog en overgaan op volledig digitaal en de EPG uit de stream lezen.
Dan heb je altijd EPG en ben je totaal niet afhankelijk van MS voor de info.

Is er ergens een stappenplan waar staat beschreven welke instellingen je moet doen om de EPG uit de stream te lezen lezen?
Pascal-
Guru

« Reply #12 on: 6 July 2011, 20:54:58 »

Als je TVSource gebruikt heb je al een mega uitgebreide handleiding dus die zal er niet nog eens komen denk ik.
Ik voel me niet geroepen om het te gaan maken in ieder geval.
http://www.dvblogic.com/download/Manuals/dvblink_tvsource_configuration_DUTCH.pdf
roob
Gemiddeld

« Reply #13 on: 6 July 2011, 21:08:48 »

Dus als ik het goed begrijp is dat alleen mogelijk bij gebruik van TVSource?
martinisoft
Pro

« Reply #14 on: 6 July 2011, 22:29:09 »

Hee Roob,

Het kan ook zonder tvsource, zolang je maar digitaal kijkt natuurlijk, anders kun je de epg data niet uitlezen.
Je kunt binnen je kanaalinstelligen in 7mc per kanaal aangeven of je de gidsgegevens van microsoft of van je dvb stream wilt gebruiken.

greetzz

Martijn.

A
Pascal-
Guru

« Reply #15 on: 6 July 2011, 22:40:35 »

Niet helemaal je kan ook guidetool gebruiken en dan een EPG kiezen van Digitenne of iets anders maar dan werkt je nog steeds met de EPG van MS.
Met TVSource kan je de EPG uit de stream zelf lezen, TVSource doet dit om de 12 uur automatisch.
roob
Gemiddeld

« Reply #16 on: 6 July 2011, 23:02:10 »

Kan het nu wel of niet zonder TVSource.......
Ik kijk digitaal maar bij de kanaalinstellingen vind ik niet echt een keuze.......kan ook aan mij liggen. Het is al 11 uur  wacko
Pascal-
Guru

« Reply #17 on: 7 July 2011, 13:14:51 »

beetje zelf zoeken mag ook ik geef je de naam van waar het mee kan, zelf even zoeken en installeren en dan kijken hoe het werkt kan geen kwaad toch.
martinisoft
Pro

« Reply #18 on: 8 July 2011, 00:46:39 »

Open MCE, Taken, Instellingen, TV, Gids, Kanalen Bewerken, Selecteer een kanaal, Gegevens bewerken, Inband inschakelen.
Nu zou MCE ook gidsgevevens via de dvb stream moeten oppakken..

geetzz

Martijn.

A
roob
Gemiddeld

« Reply #19 on: 8 July 2011, 13:54:54 »

Open MCE, Taken, Instellingen, TV, Gids, Kanalen Bewerken, Selecteer een kanaal, Gegevens bewerken, Inband inschakelen.
Nu zou MCE ook gidsgevevens via de dvb stream moeten oppakken..

geetzz

Martijn.

Martijn,
Mij dank is weer enorm. De inband-optie had ik inmiddels gevonden maar het was mij niet duidelijk dat dit de instelling was.

thnx.
Robert.
Pages: 1 2 [All]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen