Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 08:10:56 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 ... 3 4 [5]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Super stil huiskamer Windows XP MCE systeem: ervaringen delen  (Read 80615 times)
MultiMediaMachines.nl
www.MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #60 on: 8 April 2006, 22:04:14 »

Ben vooral benieuwd naar de bijbehorende drivers bij display, en hoe het nu precies zit met de resoluties die je moet gebruiken met dit schermpje. Ook hoe het zit met dual view, dus zowel het display als tv tegelijk beeld.

Beste LangeFrans,

Het Silverstone LC 18 display ondersteund de volgende resoluties

quote van
http://www.multimediamachines.nl/pd-354434807.htm?defaultVariants=search0_EQ_Kies%20Uitvoering_AND_{EOL}&categoryId=4

*)Het LC18 scherm ondersteund de volgende VESA standaard resoluties op 60Hz middels weergave middeling (resolutie wordt truggebracht naar 800x480):

1600 x 1024 1600 x 900
1360 x 768 1360 x 1024
1280 x 1024 1280 x 960 1280 x 768 1280 x 720
1152 x 864 1152 x 720
1024 x 768
960 x 600
848 x 480
800 x 600
640 x 480

Het display gebruikt een VGA aansluiting dus de grafische kaart dient naast de aansluiting welke men wil gebruiken voor de TV ook een extra VGA te hebben.

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
RayMan69
Gemiddeld

« Reply #61 on: 9 April 2006, 12:07:55 »

Hallo allen,

Ik heb dit topic met veel intresse gelezen en er een hoop uit kunnen halen. Waar ik echter nog naar op zoek ben is ervaringen met de kasten met 7" lcd. Iemand?  thumbsupthumbdown
Ik wil deze kast (x15e of LC-18) waarschijnlijk gaan gebruiken als basis voor een MCE-machine, maar heb er nog weinig tot geen gebruikers ervaringen van gezien.

Ben benieuwd!  icon9

Peter

Ik heb de x15e en ben zeer tevreden over de kast.  De 7'lcd touchscreen vind ik erg duidelijk en overzichtelijk heb hem nu een maand of 4 en kan me niet voorstellen dat je een mediacenter wil zonder zo'n scherm.
Weet niet wat je nog meer wil weten over deze kast maar ik hoor het wel.

A Dirty Mind Is A Joy Forever ;-))
Peter Poot
Newbie
*

« Reply #62 on: 11 April 2006, 00:17:54 »

Kijk, kijk, wat zo'n vraag al niet voor reacties oplevert, waarvoor dank mensen!

Langzaam maar zeker wordt ik steeds enthousiaster en ga 99,9% zeker voor de x15e. Uit al het speurwerk dat ik heb gedaan krijgt ie schijnbaar net iets betere recensies... Ralf, wat is jouw reden om voor de Silverstone te gaan?

Wat betreft andere componenten: Ralf, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Please do share them.

Wat ik me trouwens nog afvraag, als je zo'n kast koopt, ontbreken en dan nog wezenlijke zaken die niet standaard zijn. Ik kan me voorstellen dat je de voeding en koeling zelf regelt, maar bijvoorbeeld de IR-ontvanger? Is die case-specifiek of kun je daar ook gewoon met de MCE remote intern (!) aan de gang? Iemand een idee?

Greetz,
Peter
EscapeX
Gemiddeld

« Reply #63 on: 11 April 2006, 13:31:05 »

... Ralf, wat is jouw reden om voor de Silverstone te gaan?

Wat betreft andere componenten: Ralf, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Please do share them.

Peter,

De reden dat ik de Silverstone wil, is het aantal disken die erin kunnen (5 stuks) en de plaatsing van de voeding en de airflow die door de kast heen gaat. In de Silverstone kunnen de disk beter gekoeld worden, door eventueel 80mm fans (vookeur: Papst 80mm 1500RPM 12DBa) onder de disken te plaatsen. De overige componenten heb ik ook van Silverstone (allen passief). Op deze manier kan ik fans plaatsen met een laag toerental, zodat de koeling optimaal blijft, en de processor niet al te heet gaat worden.

Kortom: puur de airflow en het aantal disken maakt de Silverstone aantrekkelijker dan de OrigenAE x15e.

De componenten die erin komen:

- Silverstone NT01 V2.0 Passive CPU Cooler
- Silverstone ST30NF Passive Power Supply
- PowerColor (TUL) ATI Radeon X700SCS Passive
- Asus P5AD2-E Premium
- Intel Pentium 4 3.0GHz 530J LGA775 1MB
- Kingston 1GB Memory  (+ Revoltec RAM Freezer Gold)
- 5x Hitachi HDD 400GB 7200RPM 8MB S-ATA ( = 2TB)
- Hauppauge PVR-500MCE Dual Tuner
- M-Audio Revolution 7.1
- 4x Papst 8412 N/2GLE 8cm 3-pin fan (12 dBa)

Echter ben ik nog wel aan het twijfelen, of ik dat display uberhaupt wel ga gebruiken.
Het alternatief die ik heb is de Silverstone LC20B-M, die dezelfde indeling heeft (airflow), maar er kunnen dan 6 disken in ipv 5 disken.

De IR die ik gebruik, zal gewoon de standaard Microsoft IR zijn.

Gr,
Ralf
Peter Poot
Newbie
*

« Reply #64 on: 28 April 2006, 16:06:32 »

Hi,

Het viel allemaal niet mee, maar ik heb inmiddels toch een Oregin X15e Silver kunnen vinden (volgens mij de laatste in Nederland..... biggrin) Als klap op de vuurpijl bleek bij het afhalen nog een R2 uitvoering te zijn ook, dus 2 rearcase-fans, 1 bottom casefan onder de montage-plaats voor 3 van de 4 harddiscs en compleet met IR-ontvanger.
Inmiddels de componenten uitgezocht obv van o.a. dit forum en ervaringen uit m'n omgeving.
Grofweg ziet mijn config er verder als volgt uit:

- AMD Athlon64 3200+
        - Asus moederbord A8N-Vm
        - Asus EN6600 silencer TD/128 mb/PCIe
        - 2* Kingston DDR 512MB
        - Losse 1394/firewire kaart
        - Samsung SATA 300 Spinpoint 250 GB 7200rpm 8mb
        - Nexus voeding 350w 19 db
        - NEC ND 4550 DVD+-RW 16x DL
        - Hauppage WinTV PVR 500 MCE

Hopenlijk vanmiddag halen, morgen bouwen en vanaf morgen genieten

Vooralsnog ga ik met de bijgeleverde koelers testen. als het me niet lijkt, komen er Zalman's oid in.....

Greetz,
Peter
detox
Guest
« Reply #65 on: 14 May 2006, 18:50:43 »

Heb goede ervaringen met het volgende opgebouwde systeem:

CoolerMaster CM Media 260 incl. iMon IR receiver + afstandsbediening + VFD display + PCI en PCI-Express risercards
Asus A8N-VM CSM uATX mainboard incl.  on-board video, usb, firewire, ethernet en audio
AMD Athlon 64 3000+
CoolerMaster Susurro (16dB) CPU koeler
Samsung SP2505C 250GB S-ATA disk
NEC ND-4551 DVD-brander
Sapphire Theatrix 550pro TV-kaart (met ATIs THEATER 550 PRO chip)
1GB (2x 512MB) PC3200 CL2.5 DDR-SDRAM van TwinMos
LC Power LC6550 550Watt PSU met 14 cm fan (voordelig en heel erg stil)
Zelf een TV-out + SPDIF out bracket gemaakt en aangesloten op het mainboard.
De met de kast meegeleverde casefan's (3x) heb ik niet gebruikt, deze maakten mij te veel geluid. Daarvoor in de plaats n Thermaltake TT-8025A fan ingebouwd in de opening tussen de PCI sloten en de harddisk bay (had ik nog liggen en houdt de TV kaarten en harddisk redelijk koel).

Voordelen:
- modern board met on-board graphics die meer dan toereikend zijn voor gebruik als MCE
- voorbereid op de toekomst met een PCI-Express x16 slot
- layout van de sloten precies passend voor de CoolerMaster CM Media 260 kast (niet elk mainboard past hier in !)
- S3 en S4 power states werken perfect op dit bord
- Cool&Quiet werkt ook perfect op dit bord
- 8x USB2 + 2x FireWire zorgt voor voldoende aansluitmogelijkheden
- DVI-D en VGA (SUB-D) aansluitingen op het mainboard, DVI-D en analoge VGA kunnen tegelijk gebruikt worden
- high defenition audio met goede kwaliteit geluid
- ruimte voor nog een 2e harddisk
- er past een floppydrive in (nou ja, voordeel .....) of een 3e harddisk i.p.v. floppydrive

Nadelen:
- TV-out en SPDIF bracket niet standaard meegeleverd door Asus
- bracket voor 2e seriele poort ook niet standaard meegeleverd door Asus
- met de kast meegeleverde iMon afstandsbediening oogt wat fragiel en minder slijtvast, tijd zal het leren
- analoge VGA kan NIET tegelijk gebruikt worden met TV-out aangezien de chipset maar 1 RAMDAC heeft, je hebt dus of beeld op analoge VGA, of op TV-out, maar niet beide tegelijk.

Het mainboard heeft een eigenaardigheid, een BIOS update was nodig om een fatsoenlijke TV-out te krijgen, was kennelijk een bug of zo, maar werkt nu prima. Al met al een erg stil systeem met goede prestaties. Vooral de TV kaarten met ATI chip er op geven een aanzienlijk beter beeld dan de Hauppauge PVR150 en 500 serie (geloof me, ik heb ze allemaal gehad en kan direct vergelijken en de PVR150 en 500 series hebben echt een prutskwaliteit beeld nadat je ze vergeleken hebt met de ATI gebaseerde TV kaart).  Vooral tijdens snelle bewegingen valt op dat de geleverde MPEG door de ATI kaart aanzienlijk minder blokkerig is, bitrate continue tussen 8 en 10 mbit/s per kaart. Ondersteuning in Windows MCE werkt prima, gewoon de algemene drivers van de ATI website gehaald en genstalleerd.
mgink
Standaard
**

« Reply #66 on: 13 August 2006, 17:41:07 »

Ik ben zo langzamerhand informatie aan het verzamelen om een mce computer te bouwen... Een aantal dingen hebben we al; komen uit een andere pc die op dit moment werkloos is. Het gaan hier om een ASUS A7S8X-MX moederbord (socket A) een hauppage TV tuner en een ATI 9250 videokaart. Waar ik op dit moment echt naar zit te kijken is een geschikte (lees stille) behuizing. Ik ben qua model wel redelijk gecharmeerd van de Aopen H420 (http://www.aopen.nl/products/housing/H420series.htm) Qua voeding zal het wel goed zitten, maar ik vraag me dus af of dit een beetje stil is. Het filmpje onderaan vertrouw ik natuurlijk niet  Wink Dat is niets meer dan reklame.

De processor die ik wil gaan gebruiken is een socket A Athlon XP 2400+. Dat zijn voor zover ik weet nou niet bepaald processors die er om bekend staan erg warm te worden (of zit ik nu verkeerd?)

edit: ook vraag ik me het volgende af: we hauppage tv kaart die ik heb is een aantal jaar geleden aangeschaft (ik weet even zo gauw niet welk model het is) en ik vraag me dus af of dat geen problemen op gaat leveren met MCE.

Mvg,
Martijn
« Last Edit: 13 August 2006, 18:39:46 by mgink » Logged

Aopen H420-A
Asus A7S8X-MX mobo
AMD Athlon XP 2400+
Kingston 512 Mb DDR
XFX GeForce FX 5200
XFX NVTV tuner
LG DVD speler
Western Digital 160 Gb schijf
harryd
Administrator
Guru

« Reply #67 on: 13 August 2006, 18:35:29 »

@mgink

Heb je ook al eens gekeken naar de HTPC behuizing van Antec model Fusion? Deze denk ik aan te gaan schaffen ter vervanging van mn Silverstone LC03 (wat trouwens ook een stille en mooie kast is als je het goed aanpakt dwz casefans dempen en stille voeding).

Edit: De Antec kan trouwens alleen m-ATX mobo's aan , maar als ik mij niet vergis is jouw mobo m-ATX...

« Last Edit: 13 August 2006, 18:39:05 by harryd » Logged

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
mgink
Standaard
**

« Reply #68 on: 13 August 2006, 18:48:23 »

Sja.. het gaat ook een beetje op de prijs Tongue Deze Aopen kast is z'n 55 euro, en het schermpje is ook niet echt van levensbelang voor mij. Eventueel zijn die ook nog los te krijgen heb ik gezien, dus mocht de nood aan de man komen....

Mobo is idd microATX, dus dat is geen probleem, maar dat is ook al een vereiste voor de Aopen kast.

Groets,
Martijn
« Last Edit: 13 August 2006, 21:35:11 by mgink » Logged

Aopen H420-A
Asus A7S8X-MX mobo
AMD Athlon XP 2400+
Kingston 512 Mb DDR
XFX GeForce FX 5200
XFX NVTV tuner
LG DVD speler
Western Digital 160 Gb schijf
Boontje
Pro

« Reply #69 on: 11 January 2007, 16:04:21 »

Hallo,

Dit is een mooi topic voor newbies als mij. Alleen jammer dat de eerst genoemde configuratie alweer bijna 2 jaar oud is.
Vandaar een paar vragen van mij: 

Zijn de AMD processoren nog steeds energie zuiniger zijn dan de nieuwe Intel Core duo processoren?
Is een AMD Athlon 64 3200+ krachtig genoeg voor Vista?
Met het oog op de toekomst (Vista) raden jullie dan 2 GB Ram aan?

Zijn er nog meer zelf bouwers die recent een goed werkend systeem gebouwd hebben?
Zo ja, willen jullie deze die dan hier plaatsen, bij voorkeur met een motivatie voor de keuze van onderdelen?

Antec Fusion V2; Gigabyte GA-MA78GM-S2H; AMD Phenom 9350e; 2 GB Kingston DDR2 667mhz; 2x 500GB Samsung Spinpoint T166; 2x Hauppauge WinTV PVR150
MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #70 on: 11 January 2007, 16:38:39 »

Hallo,

Dit is een mooi topic voor newbies als mij. Alleen jammer dat de eerst genoemde configuratie alweer bijna 2 jaar oud is.

Beste Boontje,

Wellicht dat het inderdaad wenselijk is de hardware weer eens opnieuw aan te spreken.
In grote lijnen zijn de basis strategien zoas die in de initieele posting vermeld staan natuurlijk niet gewijzigd.

Vandaar een paar vragen van mij: 

Zijn de AMD processoren nog steeds energie zuiniger zijn dan de nieuwe Intel Core duo processoren?
Is een AMD Athlon 64 3200+ krachtig genoeg voor Vista?

Het vergelijk is wat bemoeilijkt doordat men deels appels met peren gat vergelijken doordat bijvoorbeeld de ene cpu het geheugen management op de cpu heeft geintegreerd en de andere een aparte chip(set) hiervoor gebruikt.
Wat in ieder geval gestelt kkan worden is dat Intel met de introductie van haar nieuwe processoren (CoreDuo lijn), die ten dele technologie ontleent uit de eerdere PentiumMobile processoren, een enorme verbetering heeft weten te bewerkstelligen t.o.v. de eerdere energie vretende en warmte ontwikkelende Pentiums.
Hoewel Intel momenteel wellicht wat beter presteerd tov. AMD mbt energie gebruik en warmte onwikkeling zijn de processoren een stuk duurder.
Een AMD Althlon 3200+ Socket AM2 is in ieder geval een prijs technisch gunstige kadidaat welke goede prestaties neerzet en ook energie technisch goed presteert, waarvan ook nog een duurdere extra energie zuinige variant bestaat.

Met het oog op de toekomst (Vista) raden jullie dan 2 GB Ram aan?

1GB voor Windows Vista Home Premium is het door Microsoft gestelde minimum, dus 2 GB heeft de voorkeur om wat ruimer in het jasje te zitten en zgn wat voorbereid te zijn op de toekomst.

Zijn er nog meer zelf bouwers die recent een goed werkend systeem gebouwd hebben?
Zo ja, willen jullie deze die dan hier plaatsen, bij voorkeur met een motivatie voor de keuze van onderdelen?

Wellicht dat de gebruikers die van ons het veel verkochte M2NPV-VM gebaseerde doe-het-zelf systeem hebben aangeschaft hun ervaringen hierover hier willen delen.
De Q-fan optie maakt het systeem zelfs al in de budget uitvoering ( al vanaf een kleine 600 euro te koop) een erg stil systeem.
Favoriet is momenteel de uitvoering van het systeem met Antec Fusion behuizing welke ook als semi-doe-het-zelf (vooruit geassembleerd) te koop is en welke door grote doorluchtings ventilatoren naast stil ook erg koel blijft (ook een niet uit te vlakken kwaliteits aspect).

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
Colfax
Pro

« Reply #71 on: 29 March 2007, 11:45:16 »

Ik twijfel tussen de Silverstone LC 16M en de Antec Fusion.
Wie kan me wat raad geven?
« Last Edit: 5 April 2007, 09:07:41 by Colfax » Logged
Pages: 1 ... 3 4 [5]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen