Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 07:17:54 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 3 [4] 5  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Super stil huiskamer Windows XP MCE systeem: ervaringen delen  (Read 80613 times)
teun
Guest
« Reply #45 on: 30 January 2006, 13:08:31 »

Hoi Olie4,

Ik heb ook een dign 5 kast met de standaard kast-koeler. Deze wil ik gaan vervangen voor 1 of 2 nieuwe fans.
Welke fan(s) heb jij in je kast zitten?

Grt,
Teun
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
olie4
Standaard
**

« Reply #46 on: 30 January 2006, 13:11:11 »

Ik heb twee Silenx fans geplaatst van 8 dba. Superstil! Maar opzich kan 1 casefan ook wel.
Moeilijk te krijgen in Nederland. Uiteindelijk via de website van Silenx bij een Engelse leverancier besteld. Dat scheelde zelfs geld t.o.v. het bestellen bij een bedrijf hier in Nederland.
aprilia2000
Pro

« Reply #47 on: 30 January 2006, 14:35:35 »

Meestal kun je de fan die in de voeding zit vrij eenvoudig vervangen door een stiller exemplaar. Let er hierbij echter wel op de luchtverplaatsing van een fan.

belikeroon
Guest
« Reply #48 on: 7 February 2006, 11:26:11 »

Even een tip voor een stille voeding, bekijk de test in het blad "C't magazine " als je op zoek bent naar en fluisterstille voeding van rond de 350 watt.
In deze test worden wat voedingen besproken en onder andere getest op geluidsnivo. Hierbij komen de Amacrox AX420-60gln, de Antec SP-350P en de Enermax EG375AX-VE als goeie stille voedingen uit de test. Prijzen liggen tussen de 60 en 80.   
aprilia2000
Pro

« Reply #49 on: 7 February 2006, 14:57:07 »

Even een tip voor een stille voeding, bekijk de test in het blad "C't magazine " als je op zoek bent naar en fluisterstille voeding van rond de 350 watt.
In deze test worden wat voedingen besproken en onder andere getest op geluidsnivo. Hierbij komen de Amacrox AX420-60gln, de Antec SP-350P en de Enermax EG375AX-VE als goeie stille voedingen uit de test. Prijzen liggen tussen de 60 en 80.   
Zijn er ook micro-atx voedingen in de test meegenomen?

DeFab
Newbie
*

Q
« Reply #50 on: 8 February 2006, 20:16:20 »

Ik draai met een redelijk standaard (dus goedkoop) systeem. Er draait bijna nooit een fan, en al helemaal nooit volluit.
Het bestaat uit:

Asus K8N-e deluxe
Amd Sempron 64 2800+
Nvidia 6200 passief gekoeld
Silverstone LC03
WinTv PVR 150 MCE
1gb ddr 400
250gb maxtor sata
Tagan TG380 voeding

Door in de bios de Q-fan 2 instellingen aan te passen draait er bijna nooit een fan.

Cpu start temp 47 graden
Cpu full temp 57 graden

Case start temp 40 graden
Case full temp 50 graden

De processor blijft bij tv kijken en muziek luisteren +/- 42 graden
de kast ongeveer 34 graden

Als ik op ga nemen en muziek luister wordt dat 45 graden om 42 graden (de kastkoelertjes draaien dan op 20%)

De Tagan voeding is ook heel stil. Ik heb beide kastkoelertjes (6cm) met een y-kabeltje op het moederbord aangesloten.
bas r
Newbie
*

« Reply #51 on: 10 February 2006, 16:15:15 »

Door in de bios de Q-fan 2 instellingen aan te passen draait er bijna nooit een fan.

Welke instellingen heb je dan precies gewijzigd? Bij mij kan ik alleen aangeven dat de fan van de cpu en de casefan, of automatisch harder en zachter worden gezet, of ik kan een bepaalde capaciteit aangeven van de maximum rotatiesnelheid.
Is de fan van de voeding eigenlijk stiller te krijgen? Kun je bv. een Zalman fan daarop aansluiten?
« Last Edit: 11 February 2006, 12:35:44 by bas r » Logged
Nikkels
Standaard
**

« Reply #52 on: 8 March 2006, 08:02:32 »

Er zijn voedingen met een temperatuur gestuurde ventilator. Alternatief is de orginele psu fan te vervangen door een die regelbaar is middels een potmeter of temperatuurgestuurd. Kan geen links plaatsen zonder direct reclame te maken. Het advied is even googlen (of is dat ook reclame  biggrin) met zoektermen: fan speed controler

Dign HV5, Asus p5gd2 Deluxe, P4 775 3,0 gHz, Hauppauge 150 MCE, Gigabyte gv-rx70128d, Silenx 14 dB fan's en PSU, Hyper 48, Siverstone SST-NT01 v2.0,  Logitech diNovo Mediadesktop
Peer
Pro

« Reply #53 on: 8 March 2006, 17:55:57 »

Beste Nikkels,

Zie de super eenvoudige en goedkope oplossing zoals ik die reeds elders op dit forum beschreef in: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,919.msg7415.html#msg7415

Suc6 & grtz,

Peer
Nikkels
Standaard
**

« Reply #54 on: 10 March 2006, 13:19:02 »

Klopt, heb ik niets aan toe te voegen.

Dign HV5, Asus p5gd2 Deluxe, P4 775 3,0 gHz, Hauppauge 150 MCE, Gigabyte gv-rx70128d, Silenx 14 dB fan's en PSU, Hyper 48, Siverstone SST-NT01 v2.0,  Logitech diNovo Mediadesktop
Peter Poot
Newbie
*

« Reply #55 on: 7 April 2006, 22:59:23 »

Hallo allen,

Ik heb dit topic met veel intresse gelezen en er een hoop uit kunnen halen. Waar ik echter nog naar op zoek ben is ervaringen met de kasten met 7" lcd. Iemand?  thumbsupthumbdown
Ik wil deze kast (x15e of LC-18) waarschijnlijk gaan gebruiken als basis voor een MCE-machine, maar heb er nog weinig tot geen gebruikers ervaringen van gezien.

Ben benieuwd!  icon9

Peter
EscapeX
Gemiddeld

« Reply #56 on: 8 April 2006, 09:50:49 »

Hallo allen,

Ik heb dit topic met veel intresse gelezen en er een hoop uit kunnen halen. Waar ik echter nog naar op zoek ben is ervaringen met de kasten met 7" lcd. Iemand?  thumbsupthumbdown
Ik wil deze kast (x15e of LC-18) waarschijnlijk gaan gebruiken als basis voor een MCE-machine, maar heb er nog weinig tot geen gebruikers ervaringen van gezien.

Ben benieuwd!  icon9

Peter

Peter,

Deze week ga ik de LC18 bestellen en ik maak een uitgebreide review van.
De componenten die erin komen zijn:

- Silverstone NT01 V2.0 Passive CPU Cooler
- Silverstone ST30NF Passive Power Supply
- PowerColor (TUL) ATI Radeon X700SCS Passive
- Asus P5AD2-E Premium
- Intel Pentium 4 3.0GHz 530J LGA775 1MB
- Kingston 1GB Memory  (+ Revoltec RAM Freezer Gold)
- 5x Hitachi HDD 400GB 7200RPM 8MB S-ATA ( = 2TB)
- Hauppauge PVR-500MCE Dual Tuner
- M-Audio Revolution 7.1
- 4x Papst 8412 N/2GLE 8cm 3-pin fan (12 dBa)

Gr,
Ralf
denhaag
Gemiddeld

« Reply #57 on: 8 April 2006, 13:04:22 »

Peter,

Deze week ga ik de LC18 bestellen en ik maak een uitgebreide review van.
De componenten die erin komen zijn:

- Silverstone NT01 V2.0 Passive CPU Cooler
- Silverstone ST30NF Passive Power Supply
- PowerColor (TUL) ATI Radeon X700SCS Passive
- Asus P5AD2-E Premium
- Intel Pentium 4 3.0GHz 530J LGA775 1MB
- Kingston 1GB Memory  (+ Revoltec RAM Freezer Gold)
- 5x Hitachi HDD 400GB 7200RPM 8MB S-ATA ( = 2TB)
- Hauppauge PVR-500MCE Dual Tuner
- M-Audio Revolution 7.1
- 4x Papst 8412 N/2GLE 8cm 3-pin fan (12 dBa)

Gr,
Ralf

Ralf ben enorm benieuwd, wil namelijk ook zo'n kast aanschaffen.
Mijn vragen alvast:
-waar schaf jij eea aan?
-laat je het in elkaar zetten of doe je het zelf?
-waarom 2TB hd ?
EscapeX
Gemiddeld

« Reply #58 on: 8 April 2006, 13:52:02 »

Ralf ben enorm benieuwd, wil namelijk ook zo'n kast aanschaffen.
Mijn vragen alvast:
-waar schaf jij eea aan?
-laat je het in elkaar zetten of doe je het zelf?
-waarom 2TB hd ?

Ik schaf het aan bij mijn distributeur, omdat ik reseller ben, en ik zet 'em zelf in elkaar.
Betreft de 2TB wil ik mijn films erop zetten, met de MCE Plugin "My Movies", dan heb je als het ware een library cq jukebox van films.

Gr,
Ralf
LangeFrans
Gemiddeld

« Reply #59 on: 8 April 2006, 21:41:24 »

Ik ben ook zeer benieuw naar die kast. Je leest er niet veel over. Waarschijnlijk omdat hij nogal duur is nog niet veel in gebruik bij mce'ers.
Ben vooral benieuwd naar de bijbehorende drivers bij display, en hoe het nu precies zit met de resoluties die je moet gebruiken met dit schermpje. Ook hoe het zit met dual view, dus zowel het display als tv tegelijk beeld. Ook interessant om te weten is hoe gebruikersvriendelijk het touchscreen is.
Verder leuk om te weten is, hoe snel reageert mce systeem op touchscreen. Zit daar bijv. een vertraging op, je drukt dus op het scherm en hoe snel reageert mce hierop. Allemaal leuke dingen om te weten i.v.m. eventuele aanschaf van deze kast.

Groeten
LangeFrans
Pages: 1 2 3 [4] 5  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen