Forum Wiki SponsorShop
23 November 2014, 20:29:27 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Binnenkort is het zover: Lijbrandt IPTV via Glasvezel!  (Read 18029 times)
Pascal-
Guru

« Reply #30 on: 11 June 2011, 13:26:12 »

DVB-C kan in zowel HD als SD zijn ligt er maar net aan welke zender ze doorgeven en heeft verder niets met de techniek te maken.
Dit is ook zo voor IPTV en elke andere provider en techniek de enige die achterblijft is KPN maar ook die zoude in HD kunnen uitzenden als ze overstappen op DVB-T2 wat ze niet gaan doen wat het is te duur.

Waar het op uitkomt is dat het bron materiaal zo "puur" mogelijk doorgegeven moet worden via een techniek hoe minder eraan geknutseld wordt door de aanbieder hoe "mooier" beter het beeld op je TV is.
even niet meegenomen dat er binnen de decoders die aan jouw kant staan ook verschil zit in kwaliteit van het weergeven van het beeld.
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
martinisoft
Pro

« Reply #31 on: 12 June 2011, 00:08:49 »

Dat het doorgeven van HD op DVB-C over glas niks met de techniek te maken heeft is mij duidelijk.
Waar het mij om gaat is dat de providers die nu op glas zitten buiten het standaard zender pakket niets op DVB-C aanbieden.
Voor extra zenders moet je gebruik maken van IPTV als ik het goed begrepen heb.
Omdat HD weergave door de meeste providers gezien wordt als een extra pakket en je hier extra voor moet betalen, vroeg ik me af of ook hiervoor geldt dat het niet wordt aangeboden op DVB-C.

A
Alexander01
Newbie
*

« Reply #32 on: 12 June 2011, 04:48:49 »

De +/- 39 zenders die je via DVB-C ontvangt zijn inderdaad allemaal SD. Echter geeft dit nog altijd een gedetailleerder beeld dan de KPN SD- en HD streams bij IPTV in de WBA gebieden.
Wellicht dat ze op termijn bij de NL-basiszenders (Ned1,2,3,RTL4,5,7,8,SBS6,NET5,Veronica) ook de HD-simulcasts gaan doorgeven via DVB-C (en in het IPTV basispakket). Dit omdat Ziggo deze HD-zenders ook in zijn € 16,95 basispakket gaat opnemen. Analoog+DVB-C via Glas is ook rond de 16 euro. Dus om te kunnen concurreren met Ziggo zullen ze deze HD-zenders zowel via DVB-C als via het IPTV-basispakket moeten gaan doorgeven.
« Last Edit: 12 June 2011, 04:56:58 by Alexander01 » Logged
martinisoft
Pro

« Reply #33 on: 21 June 2011, 09:32:26 »

Parallel aan de vraag in dit topic heb ik dit ook neergelegd bij Onsbrabantnet.
In het antwoord zit erg slecht nieuws voor de mediacenter gebruikers in het WDGO gebied.
zie hier vraag + Antwoord:

Beste Onsbrabantnet medewerker/ster,

Op dit moment is Reggefiber bezig met een "eindelijk glasvezel" campanje in onze gemeente (Horst aan de Maas).
Nu ben ik aan het overwegen om in te schrijven bij één van de mogelijke providers waaronder jullie.
Wat ik graag zou weten is of dat de IPTV streams via Reggefiber zelf (WGDO) of via KPN (WBA) geleverd gaan worden.
Met andere woorden of deze ongecodeerd met maximale beeldkwaliteit worden doorgezet (WGDO), of dat deze gecomprimeerd en gecodeerd gaan worden (WBA).
In het laatste geval zou ik graag weten of ik ook extra zender pakketten bij jullie kan afnemen als ik alleen gebruik ga maken van DVB-C via glas, of dat dit alleen mogelijk is via IPTV.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie..

Martijn.

Graag reageren wij hierbij op uw bericht.

Het netwerk zal gebruik maken van WBA-streams, momenteel zijn deze gecodeerd, maar dat worden WDGO streams dit jaar ook nog. Wat betreft de compressie kunnen we u aangeven dat dit grotendeels gelijk getrokken zal worden met WDGO streams aan het einde van het jaar.

We leveren alleen extra zenderpakketen bij de dienst ITV. Er zijn helaas geen extra zenderpakketten aan te vragen voor ons DVB-C signaal.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice van OnsBrabantNet

A
rondol1
Pro

« Reply #34 on: 21 June 2011, 16:54:55 »

...In het antwoord zit erg slecht nieuws voor de mediacenter gebruikers in het WDGO gebied.

Is dat zo?

.... Wat betreft de compressie kunnen we u aangeven dat dit grotendeels gelijk getrokken zal worden met WDGO streams aan het einde van het jaar...

Ik lees hier juist in dat WGA gelijkgetrokken gaat worden met WDGO, wat een kwaliteitsverbetering zou zijn. Maar echt duidelijk staat het niet verwoord, misschien ben ik teveel optimist  Tongue
martinisoft
Pro

« Reply #35 on: 21 June 2011, 17:36:08 »

De berichten dat de kwaliteit omhoog gaat zijn natuurlijk alleen maar super.
Hetgeen waar Mediacenter gebruikers niet blij van zullen worden is de opmerking dat WDGO op vrij korte termijn ook encrypted gaat worden.
Dit betekend concreet dat direct IPTV via MCE zal stoppen met werken.

A
rondol1
Pro

« Reply #36 on: 21 June 2011, 21:50:11 »

Ja, daar las ik overheen. Je hebt helemaal gelijk.... Nu heb ik net de glasvezel tot aan de voordeur maar ook een ander huisje gekocht in UPC territorium. Kortom, WMC gaat qua TV voor mij hoe dan ook echt stoppen (sateliet vind ik teveel gedoe en Digitenne kwalitatief niet optimaal).
martinisoft
Pro

« Reply #37 on: 22 June 2011, 07:41:50 »

Kortom, WMC gaat qua TV voor mij hoe dan ook echt stoppen

Vind t altijd bale als een fervent mediacenter gebruiker zijn mce aan de wilgen hangt.  Sad
Maar ik snap natuurlijk dat je weinig keus hebt.
Ik weet niet of er nog UPC settop boxen met een component uitgang te bemachtigen zijn, anders zou je nog kunnen overwegen om op die manier icm ir blasters je tv signaal mediacenter in te jagen.

A
rondol1
Pro

« Reply #38 on: 22 June 2011, 12:16:57 »

Ik ben zo gewend (verwend) geraakt door m'n Ziggo HD pakketje dat ik dat niet ga proberen. Misschien dat UPC ooit de boel iets meer open gooit... ooit...
Alexander01
Newbie
*

« Reply #39 on: 22 June 2011, 18:31:54 »

@martinisoft

Dat ze op termijn encryptie gaan toepassen in WGDO moet je met een korreltje zout nemen. Er zijn al zoveel van dit soort geruchten geweest in het verleden (zelfs van hooggeplaatste medewerkers binnen Glashart Media) en als we die moesten geloven hadden ze maanden terug de boel al op slot gegooid.
Het zou overigens dom zijn als ze dit ooit zouden doen want dat zou betekenen dat ze klanten gaan verliezen die naar Ziggo of Canaal Digitaal overlopen (Ziggo heeft voor € 16,95 sowieso een superieur basispakket straks). In de afgelopen 3 jaar zijn er nu redelijk wat Glashart Media klanten die een HTPC hebben draaien. Ik denk dus dat het commercieel belang te groot is om de boel op slot te gooien.

Het gebruik van encryptie brengt voor Reggefiber/Glashart Media overigens nog meer nadelen met zich mee:
- Encryptie brengt hogere vaste kosten mee omdat Glashart Media daar een licentie op moet nemen. Daardoor komen de prijzen van de zenderpakketten onder druk te staan.
- Je verliest de steeds groter wordende groep Media Center klanten en je trekt minder klanten aan.
- Je schaad je imago van een open aanpak (waar Reggefiber/Glashart Media zo op inzet).
- Zappen zal trager worden omdat de Amino eerst het signaal moet decrypten voordat het gebufferd kan worden.

Daarnaast is het nog eens zo dat Glashart Media geen Film1 doorgeeft. Het zijn met name de Hollywood contentleveranciers achter deze zender (Sony, Disney, Warner) die lopen te pushen om encryptie bij signaalaanbieders. Bij de andere 99% van de zenders is encryptie geen harde eis. Wel eisen zij een vorm van Conditional Access. Conditional Access wordt bij Glashart Media geregeld door de middelware van de Amino. Tevens wordt er gebruik gemaakt van aparte VLAN's om het IPTV en Internet gedeelte af te schermen.

Verder is het zo dat het IPTV signaal al onversleuteld wordt doorgeven sinds 2008. In 2008 was er nog geen Glashart Media overigens. De IPTV dienst die Glashart Media nu doorgeeft (met de Amino's etc) komt oorspronkelijk van Lijbrandt-Telecom/TV-BV. Een hele tijd terug is TV BV overgenomen door Glashart Media, wat dus de reden is dat diezelfde IPTV dienst nu wordt doorgegeven door Glashart Media.
« Last Edit: 22 June 2011, 21:35:39 by Alexander01 » Logged
martinisoft
Pro

« Reply #40 on: 24 February 2012, 09:50:04 »

Tijdens de DGK Meeting gisteren hebben we het nog even over Glasvezel gehad.
Vandaar vandaag nog even de telefoon ter hand genomen en ook bij Lijbrandt gecheckt om zeker te zijn of ze nu WBA of WGDO gaan doen.
Alle vermoedens en eerdere aananames zijn helaas bevestigd, ik woon in een WBA only gebied.
Ik blijf voor TV dus voorlopig lekker bij Ziggo.
Ik ken wel mensen in mijn woonplaats die MCE draaien en volledig overstappen naar Glas.
Deze zijn van plan om via de door Lijbrandt of Ons Branbandtnet aangeboden DVB-C stream TV te gaan kijken middels een DD Cine C/T.
Ik zal ze TZT ondersteunen bij het configureren hiervan en jullie berichten over de resultaten...

greetzz

Martijn.

A
miroen
Guest
« Reply #41 on: 28 February 2012, 11:53:49 »

Vandaar vandaag nog even de telefoon ter hand genomen en ook bij Lijbrandt gecheckt om zeker te zijn of ze nu WBA of WGDO gaan doen.
Alle vermoedens en eerdere aananames zijn helaas bevestigd, ik woon in een WBA only gebied.
Ik ken wel mensen in mijn woonplaats die MCE draaien en volledig overstappen naar Glas.
Deze zijn van plan om via de door Lijbrandt of Ons Branbandtnet aangeboden DVB-C stream TV te gaan kijken middels een DD Cine C/T.
Ik zal ze TZT ondersteunen bij het configureren hiervan en jullie berichten over de resultaten...

greetzz

Martijn.

Tja ik was er dus bijna ingetrapt! Net een DD Cine C + cam e.d. gekocht en dan over 2 a 3 maanden overstappen op glas om dan te ontdekken dat ik dan via die tuner geen HD meer kan ontvangen! Het zou dus mogelijk moeten zijn met een netwerkkaart en klonen enzo maar daar waag ik me voorlopig nog maar niet aan. Voor TV dus toch maar Ziggo!
Boontje
Pro

« Reply #42 on: 25 March 2012, 21:01:36 »

Hoi,

Hier: Eindelijk glasvezel in Stein via Regefiber. Mits 30%...... Aanbieders zijn: Lijbrandt, ons brabantnet, Solcon, Vodafone, KPN, XS4All.
Betekent regefiber automatisch : Pech? Geen WGDO slechte beeldkwaliteit, traag zappen door coderen enz...

Ben nu een redelijk tevreden Ziggo klant. Alleen soms na avondeten wat trage internet, maar rest van de tijd keurig de 40mbit waar ik voor betaal.

Ik denken dat toen ik jaren geleden KPN eruit knikkerde eindelijk verlost was van die Tiran met de monopolie positie...nu kan het dus zijn dat ze me (ons) weer naaien. Snappen die nu nog niet waarom hun bedrijf naar de knoppen gaat? 't was niks en het word niks met die club.

Antec Fusion V2; Gigabyte GA-MA78GM-S2H; AMD Phenom 9350e; 2 GB Kingston DDR2 667mhz; 2x 500GB Samsung Spinpoint T166; 2x Hauppauge WinTV PVR150
rondol1
Pro

« Reply #43 on: 26 March 2012, 06:54:05 »

Betekent regefiber automatisch : Pech?

Zo als ik het begrepen heb: ja....
Er zijn wat eerdere netwerken door hen aangelegd die een ideaalplaatje zijn, maar al het nieuwe is feitelijk KPN.
« Last Edit: 26 March 2012, 16:59:05 by rondol1 » Logged
Boontje
Pro

« Reply #44 on: 4 April 2012, 18:42:27 »

greetzz

Martijn.

Hoi Martijn,

Reggefiber/KPN, schijnt zijn WBA (schijnt nu WMP te heten) geupgrade eind 2011 en beweren nu beter beeld te hebben dan Ziggo..... Zie http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,8168.0.html
Ik heb in mijn MC 2 Mistyque Cabix kaarten zitten en gebruik een Dreambox voor cardserver. Zou ik die Mistyque Cabix kaarten ook kunnen gebruiken voor het DVB-C systeem van bijvoorbeeld Lijbrand?

MVG,

Rob

Antec Fusion V2; Gigabyte GA-MA78GM-S2H; AMD Phenom 9350e; 2 GB Kingston DDR2 667mhz; 2x 500GB Samsung Spinpoint T166; 2x Hauppauge WinTV PVR150
Pages: 1 2 [3] 4  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen