Forum Wiki SponsorShop
13 December 2017, 13:57:56 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: device disconnected melding bij opstarten LEDSDRIVER ???  (Read 3271 times)
niek1974
Standaard
**

« on: 18 January 2011, 20:15:32 »

Ik heb de LEDS 2 stuks rood en groen direct op COM1 aangesloten, en het werkt. als ik nu ga opnemen , gaat het rode LED aan

maar ik vindt twee dingen vreemd
ik zie bijvoorbeeld dat de COm poort tijdens opstarten windows(net voordat het windows scherm geopend wordt) ongeveer 2 a 3 sec gaat knipperen , LED 1 en LED2. kan men dat uitzetten?
waarschijnlijk is windows aan het zoeken of er iets op aangesloten is ? 

ook krijg ik een bliep, bliep(device disconnected?) geluid als de PC met mediacenter bijna volledig is opgestart.  regelmatig gaat het precies door de opstart animatie van media center..   Is er dan een conflict ergens mee?
als ik de LEDSDRVER deinstalleer krijg ik dit geluid niet.  zodra ik hem weer installer heb ik het weer ..  wie heeft dit ook of weet hier meer over???

gegroet
Niek

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
hveijk
Moderator
Guru

« Reply #1 on: 19 January 2011, 13:09:00 »

Ik heb de LEDS 2 stuks rood en groen direct op COM1 aangesloten, en het werkt. als ik nu ga opnemen , gaat het rode LED aan

maar ik vindt twee dingen vreemd
ik zie bijvoorbeeld dat de COm poort tijdens opstarten windows(net voordat het windows scherm geopend wordt) ongeveer 2 a 3 sec gaat knipperen , LED 1 en LED2. kan men dat uitzetten?
waarschijnlijk is windows aan het zoeken of er iets op aangesloten is ? 

Dit zijn inderdaad standaard handshakes die de driver voor de COM poort uitvoerd, ik weet helaas geen methode om die te onderdrukken.

ook krijg ik een bliep, bliep(device disconnected?) geluid als de PC met mediacenter bijna volledig is opgestart.  regelmatig gaat het precies door de opstart animatie van media center..   Is er dan een conflict ergens mee?
als ik de LEDSDRVER deinstalleer krijg ik dit geluid niet.  zodra ik hem weer installer heb ik het weer ..  wie heeft dit ook of weet hier meer over???

Wat bedoel je precies met "mediacenter bijna volledig is opgestart"?
Is dit het booten van het systeem of het uit standby halen?

Wat heb je verder voor hardware aangesloten (USB, Bluetooth, serieel etc.)?

Slick Solutions (subforum) - MCE Standby Tool, LEDSdriver, Slick Radio
niek1974
Standaard
**

« Reply #2 on: 19 January 2011, 13:31:32 »

Hoi hveijk 

sorry dat ik een beetje opdringerig/ongeduldig ben.  ga vanaf half december van het ene probleem naar het ander probleem, heb een beetje de bale van.  

Wat bedoel je precies met "mediacenter bijna volledig is opgestart"?
Is dit het booten van het systeem of het uit standby halen?

ik bedoel eigenlijk, als ik de HTPC opnieuw opstart(vanuit uitstand).Op een begeven moment is windows opgestart(windows achtergrond), en gaat i media center opstarten. Net voordat of tijdens die animatie die mediacenter afspeeld krijg ik dat geluid. Ik heb heb geluid achterhaald door te kijken in windows wat voor geluid hij afspeeld als er iets gebeurd.  in dit geval speelt hij dat geluid af , bij "device disconnected".
dat geluid hoor ik ook als ik een USB eruit trek..

welke hardware ik nog meer aangesloten heb. Serieel zitten dus die duo led(heb maar 1 com poort intern) , zonder weerstanden . verder heb ik nog wel eens een USB draadloos keyboard+trackball eraan(trust), geen andere losse USB, bleutooth of serieel dingen . eeuuhh  wel een MCE microsoft afstandsbediening..  mmhh  moet wel zeggen, heb wel de laatste tijd last van dat de navigatie knoppen soms niet werken.  de rest van de knoppen werken wel, led op afstandbedienng werkt wel gewoon. kan er nog geen touw aan vast knopen dit komt ongeveer 1x per 10 keer voor.      

het vreemde is, dat ik ook niets kan vinden in de Device manager of er iets disconnected is. Keyboard en com zijn gewoon aanwezig en geven ook gewoon aan dat het correct werkt !!  

nog even een aanvulling, heb nu v9.0.22 de vorige versie.. geinstalleerd ..een paar testjes gedaan , maar deze geeft niet het geluid zover (device discon)...
gegroet
Niek
« Last Edit: 19 January 2011, 21:48:38 by niek1974 » Logged
niek1974
Standaard
**

« Reply #3 on: 31 January 2011, 13:11:46 »

Hoi hveijk

na wat testen +/- 1week blijkt toch in de laatste versie v9.023 een bug in te zitten . ik heb de LEDSdriver 2dagen eraf gehad, en alles bleef werken. daarne v9022 geinstalleerd . deze geeft het signaal "device disconnect" niet. na 5 dagen testen nog steeds geen probleem met afstandbedieiing ...  dus op een of ander manier schrijft de LEDsdriver op hetzelfde adres als de afstandbediening ofzo..

gegroet
niek

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen