Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 17:29:58 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Digital Devices DuoFlex S2  (Read 7954 times)
WebMaster
Administrator
Gemiddeld

« on: 12 November 2010, 13:35:33 »

(Excuses voor het Duits, vertaling/aanpassing volgt nog  blush)

Digital Devices DuoFlex S2 - Duale DVB-S2 HDTV
Erweiterungskarte für PCI Express und mini PCI Express Sockel
ACHTUNG: diese Erweiterungskarte wird ohne mini PCIe oder PCIe Bridge geliefert.
Mit dem Erweiterungsmodul können Sie eine vorhandene Cine S2 (V5.5) oder DuoFlex
zu einer 4 Tuner Karte aufrüsten.

Gut geeignet für extrem flache Gehäuse, dadurch ist keine Riser Karte mehr notwendig.

DVB-S2 High-Definition Satelliten Empfänger für DVB-S2-modulierte Sender Aufzeichnung im
H.264 Format, DiSEqC 2.0 Unterstützung

DVB-S Satelliten Empfänger für digitale Sender Aufzeichnung im MPEG-2 Format

Treiber: Linux® aktueller Kernel 2.6.xx Open Source
Signierte Treiber für Windows Vista® 32-bit / 64-bit Signierte Treiber für Windows 7® 32-bit / 64-bit
Treiber für Microsoft® Windows® XP mit Service Pack 2

Stromversorgung: max. 1.8 amps bei  12V, LNB Strom max. 20 Watt vom Netzteil

Entwickelt und hergestellt in Deutschland
« Last Edit: 12 November 2010, 13:44:26 by WebMaster » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
raymann
Newbie
*

« Reply #1 on: 20 December 2010, 21:52:11 »

helaas heb ik vroeger op school Duits zo snel mogelijk laten vallen en begrijp ik er dus keine pfeffernusse davon

kan ik nu met deze kaart dual tuner S2 ontvangen? en hoe zit t dan met decoderen van het canaal digitaal signaal? ik zie op de foto zo snel even geen slot

zou niet gek zijn want ik zit al lang te wachten op een goede oplossing voor digitale dual tuner functie op windows-mce!!
Pascal-
Guru

« Reply #2 on: 20 December 2010, 22:53:05 »

Ja het is een dual tuner en met de optionele CI slot kan er een CAM in.
Neem geen MediaGuard CAM die dingen zijn niet snel genoeg voor deze tuner.
De Aston CAM is een betere keus.

ps er bestaat al zolang als MCE bestaat een dual tuner oplossing in de vorm van 2x een single en deze kaart zelf is ook al een maand of 8 op de markt.
Gebruik er zelf 3 met een cardshare erop dus 0 smartcards in de tuner maar extern via een externe decoder.
rphvanveen
Newbie
*

« Reply #3 on: 8 January 2011, 12:16:01 »

als betrekkelijke leek op dit gebied (al wel meerdere pc's gebouwd, maar nog niet eerder een htpc) de volgende twee vragen.

Betekent 'dual tuner met optioneel CI slot' dat je met deze Duoflex S2 + CI-slot waarin mijn Canal Digitaal smartcard gaat, via Windows MCE - al dan niet gebruik makend van DVBLink TVSource - probleemloos kunt kijken naar het ene kanaal terwijl je een ander opneemt?

En kun je dat bewerkstelligen via bijvoorbeeld de afstandsbediening die wordt geleverd bij de Antec Fusion Remote Black of is daar nog iets anders voor nodig?
rondol1
Pro

« Reply #4 on: 8 January 2011, 12:28:16 »

Als je in het CI slot ook nog een CAM (common access module) plaatst die het decryptie-algoritme van je smartcard ondersteunt, ben je er helemaal zoals je het voorstelt. Ga ik er wel vanuit dat de native sattelite installatie van WMC een beetje goed verloopt. Zelf geen ervaring met satteliet.
« Last Edit: 8 January 2011, 12:29:58 by rondol1 » Logged
harryd
Administrator
Guru

« Reply #5 on: 8 January 2011, 15:35:30 »

als betrekkelijke leek op dit gebied (al wel meerdere pc's gebouwd, maar nog niet eerder een htpc) de volgende twee vragen.

Betekent 'dual tuner met optioneel CI slot' dat je met deze Duoflex S2 + CI-slot waarin mijn Canal Digitaal smartcard gaat, via Windows MCE - al dan niet gebruik makend van DVBLink TVSource - probleemloos kunt kijken naar het ene kanaal terwijl je een ander opneemt?

En kun je dat bewerkstelligen via bijvoorbeeld de afstandsbediening die wordt geleverd bij de Antec Fusion Remote Black of is daar nog iets anders voor nodig?

Dualtuner houdt inderdaad (oa) in dat je zowel "LiveTV" (met timeshift mogelijkheid) kunt kijken terwijl een andere zender wordt opgenomen (of 2 opnames kunt maken terwijl je een derde reeds opgenomen kunt terugkijken).
Twee maal een dualtuner geeft je dus 4 tuners en dan heb je bijna nooit een conflikt tussen geplande opnames onderling en LiveTV  biggrin

De DigitalDevices tunersoftware kan het signaal van de 4 tuners (2x dualtuner) via 1 CI module laten lopen (deelt de smartcard dus met 4 tuners).

De ingebouwde IRontvanger (in Displaydeel) kan samenwerken met de meegeleverde AB als ook met een MCE2005 certified AB.
Voor de gebruiksvriendelijkheid is een MCE 2005 certified AB de beste keuze (naar mijn mening ) maar die worden doorgaans icm met een USB IR ontvanger verkocht.
In de DGK sponsorshop werd eerder het AB deel ook los verkocht maar helaas nu niet meer (hopelijk toekomstig weer een optie?).
Een Hauppauge black MCE AB set uit de DGK sponsorshop kost 29 euri. Wink

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
rphvanveen
Newbie
*

« Reply #6 on: 8 January 2011, 15:59:18 »

rondol1:
Ik heb een cam met een canal digitaal smartcard in een Inverto IDL-7000 PVr, plus een losse dvd-speler, plus een losse wdtv en wil al dat losse spul in één keer vervangen door een htpc. Maar tegelijkertijd geen afstand doen van de dual tuner faciliteit die de Inverto me biedt.

harryd:
dat klinkt precies als wat ik zoek (zie hierboven); wanneer ik op digital-devices.de kijk zie ik bij TV-Karten DVB-S2 niet de hier afgebeelde insteekkaart:

welke artikelen zijn nu de bedoelde tv-kaart en de bijbehorende cam?

Ik gebruik overigens een Harmony 885, die dat ook zonder probleem zou moeten kunnen.

* DVB-S2.JPG (63.57 KB, 660x450 - viewed 1168 times.)
« Last Edit: 8 January 2011, 16:47:41 by harryd » Logged
harryd
Administrator
Guru

« Reply #7 on: 8 January 2011, 16:53:19 »

DigitalDevices heeft ook een Cine S2 en dat is eigenlijk een dualtuner met pci-e bridge aan boord waarop nog 1 DD module aangesloten kan worden, doorgaans de CI module.
Dat deze niet in de DGKsponsorshop opgenomen staat is vanwege de insteek dat daar alles op duoflex boards icm een losse PCI-e bridge kaart is opgesteld.

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen