Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 16:21:56 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Digital Devices komt met dual DVB-C kaart  (Read 8534 times)
Sonicfreak
Standaard
**

« on: 3 November 2010, 10:21:33 »

Digital Devices komt half november met een dual DVB-C kaart genaamd de DuoFlex CT PCIe .

Volgens mij heb je dan alleen nog wel een CI interface kaart nodig voor de CI module (Alphacrypt).

Mijns inziens een mooie ontwikkeling aangezien ik al een hele tijd op zoek ben naar een dual DVB-C kaart om in de HTPC te bouwen. Ik weet dat 2 Anysee E30TC ontvangers ook een mooie oplossing is, maar ik vind het onhandig dat je die via usb aan moet sluiten en buiten de kast neerleggen.

Voordeel van de Anysee oplossing is natuurlijk de softcam. De Digital Devices oplossing heeft volgens mij nog steeds een CI module in de vorm van de Alphacrypt nodig.
« Last Edit: 3 November 2010, 13:07:09 by WebMaster » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
WebMaster
Administrator
Gemiddeld

« Reply #1 on: 3 November 2010, 13:12:02 »

Deze tuners zitten op een dualtunerkaart welke met een kabel doorverbonden word naar een PCIe Bridge kaart waar twee dualtunerkaarten op aangesloten kunnen worden.
Er is vervolgens ook een aparte CI aansluiting nodig om aan te sluiten.
Er zal deze week nog een subforum voor deze tuners op degroeneknop.nl worden ingericht en tevens zullen de tuners via de sponsorshop besteld kunnen worden.
Olivijf
Standaard
**

« Reply #2 on: 3 November 2010, 14:51:24 »

Als alternatief kun je natuurlijk ook gewoon de Digital Everywhere FloppyDTV tuners bestellen - die zijn inmiddels ook weer leverbaar via Digital Devices, en daarvan is bekend dat ze met zekerheid wel werken.

Martijn.
Sonicfreak
Standaard
**

« Reply #3 on: 3 November 2010, 15:16:49 »

Maar 2 Digital Everywhere FloppyDTV tuners zijn dan wel weer duurder aangezien je dan ook 2 CI modules (Alphacrypt) moet kopen. Voor de DuoFlex is maar 1 CI module benodigd ondanks dat je bijvoorbeeld 2 DuoFlex (dus in totaal 4 tuners) gaat gebruiken.
timeout
Gemiddeld

« Reply #4 on: 3 November 2010, 15:35:36 »

gaan ze ook nog s2 kaarten voor schotel maken?
Sonicfreak
Standaard
**

« Reply #5 on: 3 November 2010, 17:21:05 »

Die is er al, een dual DVB-S2 kaart (Digital Devices Cine S2).
rondol1
Pro

« Reply #6 on: 3 November 2010, 20:27:39 »

Als ik de (duitse) tekst zo lees, begrijp ik daaruit dat je kunt uitbreiden met OF een tweede dubbeltuner kaart OF met de CI module. Je hebt dus in ons kikkerlandje maximaal twee tuners die gedecodeerd worden.
Sonicfreak
Standaard
**

« Reply #7 on: 4 November 2010, 08:45:43 »

Als ik de (duitse) tekst zo lees, begrijp ik daaruit dat je kunt uitbreiden met OF een tweede dubbeltuner kaart OF met de CI module. Je hebt dus in ons kikkerlandje maximaal twee tuners die gedecodeerd worden.

Volgens mij heb je dan gewoon een extra PCIe bridge nodig oftewel i.p.v. de dual tuner uitbreidingskaart kun je dan net zo goed een 2e DuoFlex (waar de PCIe bridge bij zit) aanschaffen.
rondol1
Pro

« Reply #8 on: 4 November 2010, 21:09:51 »

Dan heb je ook weer een tweede CI module nodig. Kortom, 2 tuners per set.
harryd
Administrator
Guru

« Reply #9 on: 4 November 2010, 22:35:44 »

Dan heb je ook weer een tweede CI module nodig. Kortom, 2 tuners per set.

Volgens mij (en volgens mij ook fabrikant) niet.
Je kunt 4 tuners gebruiken om 1 CI module uit te lezen.

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
rondol1
Pro

« Reply #10 on: 5 November 2010, 07:48:54 »

Dan blijkt mijn duits dus inderdaad wat wankel, we wachten af!
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen