Forum Wiki SponsorShop
30 June 2022, 08:38:08 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Fan-less ATX Power Supply  (Read 6884 times)
Ardvark
Pro

« on: 3 May 2005, 00:45:03 »

Op de volgende site staat een leuke review van de Silverstone fanless voeding. Heb deze zelf ook, ben er dik tevreden mee. Op die site staan nog meer interessante reviews over allerlei zaken die met HTPC's te maken hebben

http://www.systemcooling.com/sst-30nf-01.html

Greetinz, Mark

SilverStone LC-10B-M Asus P4C800-E de Luxe P4 2.8HT 512 MB Xfx FX5700 LE 256 MB Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Samsung LW20M11C WinXP MCE 2005 Logitech® Cordless Bluetooth
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Lex
Gemiddeld

« Reply #1 on: 20 May 2005, 18:42:59 »

Hoi,

Wat heb je gedaan om de warmte in de kast af te voeren?
Ben ik wel benieuwd naar want ik ga toch proberen om mijn kast nog wat stiller te krijgen en fanless is natuurlijk 0 DB.
Maar dan wil ik wel weer een superstille casefan(s)

Lex

Antec Aria | Asus P4P800-VM | Celeron D 320 | 512 MB Kingston PC3200 | ASUS ATI A9250 | Crystalfontz extern USB display | Hauppauge 150
Ardvark
Pro

« Reply #2 on: 21 May 2005, 00:00:22 »

Hi Lex,

In de kast zitten 3 fan's, 1 8 cm vooraan die ik uit heb staan, en 2 6 cm fan's achter in, deze draaien gewoon. Deze zijn standaard in een Silverstone, en zijn nu niet de stilste fan's. Ik heb al een stillere van 8 cm hier liggen (moet alleen nog ff uitvinden hoe ik het front van de kast los krijg om deze te vervangen.)
De 6 cm fan's zijn ook stillere in bestelling, evenals een fanless heatpipe koeling voor m'n FX5700, een Zalman ZM80D-HP. Verder zit er op mijn processor een Coolermaster Hyper 48 KHC-L91-U1 met een 9,2 cm fan erop, die langzaam draait, dus aardig stil. Verder is mijn moederbord fanless, en heeft iets als fan control aanboord.

Nu draaien er 3 fan's plus een kleintje op m'n FX kaart. Ik heb een progje van Asus geinstalleerd, waarmee ik temp en fanspeed kan monitoren. Bij normaal gebruik is mijn CPU en moederbord temperatuur rond de 40 graden, afhankelijk van gebruik en kamertemperatuur plus of min 5 graden. De voeding is redelijk handwarm, maar niet bijzonder.

De grootste herrie maker nu is die FX kaart. Als ik de andere fans (alle drie de casefans zijn dan paps) en heatpipe binnen heb, en ingebouwd heb ik 4 fan's draaien, en nog stiller als nu (is nu al aardig stil, ben al aardig te vreden, is niet storend). Deze fan's zouden voor genoeg airflow moeten zorgen.

Greetinz, Mark

SilverStone LC-10B-M Asus P4C800-E de Luxe P4 2.8HT 512 MB Xfx FX5700 LE 256 MB Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Samsung LW20M11C WinXP MCE 2005 Logitech® Cordless Bluetooth
Red Boll
Kick Ass!!!
Standaard
**

« Reply #3 on: 21 May 2005, 10:19:40 »

Wat heb je gedaan om de warmte in de kast af te voeren?

Quote from: Test
Heat Pipe Technology

The SilverStone SST-30NF power supply incorporates heat pipe technology to help transport waste heat away from internal components to the outer surface of the case where it can be dissipated.

Volgens de "folder" en de tekst in de test wordt de warmte wel de kast uitgevoerd... Je merkt wel dat de kast bij de voeding een stuk warmer is dan op andere plekken, maar ja, dat heb je ook met een actieve voeding...

Tot nu toe ben ik tevreden met deze voeding! SSSSSSSSSsssssstttttil!!!!  Roll Eyes

MCE 2005 | Silverstone LC03 | RX9550SE-128 | P4-1.8Ghz | 1.256MB | 2x200GB + 1x300GB | http://redboll.com
Ardvark
Pro

« Reply #4 on: 21 May 2005, 12:49:18 »

Vandaar mijn verhaal over de fans, airflow blijft belangrijk!

Greetinz, Mark

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen