Forum Wiki SponsorShop
30 June 2022, 09:37:25 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Herrie van de NB-Fan op een K8NS Pro moederbord  (Read 4376 times)
vasago
Guest
« on: 2 May 2005, 13:36:49 »

Hoi,

M'n MCE systeempje is helemaal voor elkaar en werkt perfect, maar maakte wat teveel geluid.
Na het aanschaffen van een Zalman koeler is hij nu ook veel stiller maar ik zit nog met 1 herrieschopper in mijn kast:
De NB-Fan op het moederbord (GigaByte K8NS Pro) nu vraag ik me af wat ik kan doen om die geluidsbron te elimineren.

Gigabyte zelf zegt dat er geen andere opties voor zijn en stuurt zelfs kostenloos een nieuwe fan omdat die volgens hen niet veel herrie hoort te maken.

Klasse service natuurlijk, maar ik heb hem nog niet binnen en weet ook niet of het uit zal maken.
Is is er iemand die deze ervaring deelt en misschien iets weet over het vervangen/uitzetten van die fan?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
ReMeE
Pro

« Reply #1 on: 3 May 2005, 10:15:44 »

Ik heb een Asus K8N-E deluxe moederbord. Hier is de NB passief gekoeld. Misschien met een zalman optie ook passief te koelen?
vasago
Guest
« Reply #2 on: 3 May 2005, 11:47:42 »

Thanks voor de tip ik zal eens kijken naar dat bord.

de zalman maakt super weinig geluid, na alle stekkertjes er 1 voor 1 uit te trekken ben ik er toch wel achter dat vooral de NB fan en de Case fan de meeste herrie produceren.

dus ga ik toch echt een ander MB kopen maar zoek nu nog ff een goede vervanging voor de case fan.
Lama
Pro

If it ain't broken, fix till it is

« Reply #3 on: 5 May 2005, 12:54:36 »

Hallo allemaal,

Nou niet te snel een nieuw mobo kopen, want je kunt vast veel goedkoper stille fans krijgen.
Op de site http://ikbenstil.nll vind je vast voor een prijsje goede en stille fans.
Bij mij hebben ze de NB-fan vervangen door een passieve blok van Zalmann. Ik heb gelezen dat vooral de fans van Papst zeer stil zijn. In mijn systeem heb ik de standaard fan van de videokaart vervangen door eentje van Zalmann (700Cu) en ik ga nog kijken of de case-fan van Silverstone (zat standaard in mijn Silversone LC03) ga vervangen door een Papst.
Het systeem is inmiddels al heel stil, maar ik kijk of het nog beter kan. Verder heb ik ook al diverse posts gelezen van mensen die hun systeem voorzien hebben van isolatiemateriaal, hetgeen ook voor weinig geld te koop is.
Kijk vooral even rond voordat je rigoreus gaat vervangen, want met enkele kleine aanpassingen kom je al heel ver.

Tip: heb je overigens je mobo goed ingesteld??
Mijn Asus A8 SLI deluxe heeft namelijk een Q-fan optie, hetgeen betekent dat de snelheid van de case-fan en de cpu-fan aangepast wordt aan de temperatuur, dus bij lage temp draait het allemaal op een laag toerental en als de temp hoger wordt gaat het allemaal wat sneller draaien.

Succes Lama

MCE - Silverstone LC03, Asus M2N, AMD BE2400, 2048 Mb Memory, Asus 6600GT 128 Mb video, 2*160 en 1* 500 GB SATAII, Hauppauge 150MCE, MCE2005 NL.
vasago
Newbie
*

« Reply #4 on: 20 May 2005, 11:25:13 »

opzich netjes van Gigabyte om me gratis een nieuwe NB_fan te sturen, maar jammer dat ze toen niet hebben verteldt dat het dus wel mogelijk is die fan te vervangen door koelribben (kon volgens hen niet)

Nu maar de K8NS aangeschaft.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen