Forum Wiki SponsorShop
26 October 2021, 10:44:22 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Tele2 digitale TV  (Read 7311 times)
voor_ties
Newbie
*

« on: 31 August 2010, 22:06:48 »

Vraag: ik heb me helemaal de blubber gezocht of iemand weet dat sinds Tele2 ook digitale televisie aanbiedt in de gebieden van UPC het wel mogelijk is om digitale TV via een HTPC te kijken. UPC heeft dat decodersysteem waar HTPC (Anysee) niet op kunnen werken, maar heeft Tele2 dit ook?

Dank
Report to moderator   Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
xahmol
Pro

« Reply #1 on: 1 September 2010, 06:56:35 »

De digitale TV die Tele 2 aanbiedt is geen kabel maar IPTV over ADSL. Geen DVB dus, dus met de Anysee zal het zeker niet gaan werken. Of er IPTV oplossingen zijn zullen anderen beter weten dan ik.
Pascal-
Guru

« Reply #2 on: 1 September 2010, 08:40:46 »

En IPTV van Tele2 is niet bruikbaar icm een HTPC daar de decodering in de decoder van Tele2 plaats vind.
En je ook alleen maar TV kunt kijken met hun decoder.
GuiltyNL
Guru

« Reply #3 on: 1 September 2010, 09:30:51 »

Wat nu als je DVBLogic TVSource voor IPTV neemt? Als de codering met een bepaalde standaard gebeurt, moet het te doen zijn toch?
Pascal-
Guru

« Reply #4 on: 1 September 2010, 09:51:17 »

Nog niet mogelijk daar je geen decodering krijgt.
Deze wordt in de decoder van Tele2 gedaan icm met een terug koppeling naar de modem en het tele2 netwerk.
Daarom kan je er ook maar max 2 aansluiten op een tele2 modem daar er niet meer poorten opzitten.

Komt een beetje overeen met het UPC verhaal.
Andere manier van werking zelfde probleem.
doornjoostje
Guru

« Reply #5 on: 1 September 2010, 10:27:52 »

Er is 1 provider in NL waarbij het werk werkt:
http://www.lijbrandt.nl/

Als het beschikbaar is in je gemeente, kun je het nemen.
Groot voordeel is dat je geen dure extra hardware nodig hebt.

D
GuiltyNL
Guru

« Reply #6 on: 1 September 2010, 14:52:34 »

Biedt Lijbrandt het ongecodeerd aan? Wij krijgen hier binnenkort wellicht glasvezel en Lijbrandt zit daar ook op dan.
Pascal-
Guru

« Reply #7 on: 1 September 2010, 15:13:22 »

Hun decoderen op IP nummer in hun eigen centrale.
Het signaal komt dus ongecodeerd bij je binnen dat is ook de reden dat die van hun wel werkt en de rest niet.
Rrrosario
Standaard
**

« Reply #8 on: 17 November 2010, 13:52:54 »

Ik begrijp niet waarom dit zo'n probleem is. Ik heb Tele2 en probeer al tijden het signaal op mijn PC te ontvangen. Gezien de decoder een harde schijf heeft hoeft de PC niets op te slaan. De PC hoeft alleen het signaal te tonen en alle functionaliteit blijft bij de decoder. Waarom kan mijn PC niet hetzelfde doen wat mijn TV doet? Als mijn TV het signaal begrijpt, waarom is het zo moeilijk om mijn PC precies hetzelfde te laten doen?

Met andere woorden, weet iemand van een TV tuner met een HDMI-in?
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen