Forum Wiki SponsorShop
8 December 2019, 21:38:23 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Trage afstandsbediening  (Read 2453 times)
FlodNar
Gemiddeld

« on: 27 August 2010, 21:35:21 »

Sinds enkele dagen verwerkt wmc mijn afstandsbediening niet meer goed. Het is lastig uit te leggen, dus ik begin maar even met een voorbeeld. Het makkelijkste voorbeeld is bij reclames. Zodra de reclame start druk ik altijd een keer of 14 (7 minuten) op de vooruit spring knop (weet ik veel hoe dat ding heet; een driehoek met de punt naar rechts en een rechtop staande streep daar achter).

Maar sinds enkele dagen stopt wmc met het verwerken van de signalen na een keer of 7. Daarna werkt (iedere) knop pas na 2 seconden wachten. Dat blijft een hele tijd zo. Dus 7 keer direct achter elkaar, 2 sec wachten, 1x knop, 2 sec wachten, 1x knop, 2 sec wachten, etc. Pas na een minuut of zo lijkt het weer opgelost en kan ik weer 7 keer direct achter elkaar. Maar geen 14. Eerst dacht ik aan een volle wachtrij of buffer(pc niet snel genoeg?), maar de keren dat ik sneller op een knop druk, onthoud het systeem niet. Maar na die niet uitgevoerde druk op de knop moet ik weer de volle 2 seconden wachten. Eerder drukken levert geen resultaat. Overigens brand het lampje in de IR ontvanger wel bij iedere keer dat ik op een knop druk. Ra ra hoe kan dat?

Uiteraard heb ik een herstart geprobeerd. Heeft iemand een idee waarnaar ik zou kunnen kijken?

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Borri
Guru

« Reply #1 on: 28 August 2010, 08:24:31 »

Dat is de skip-knop!
Ik weet niet wat er met de A.B aan de hand is maar je kan wel de skip tijd langer maken door een registerwaarde aan te passen:
Open regedit en ga op zoek naar de waarde SkipAheadInterval onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\VideoSettings. Verander deze waarde in een decimale 60000.
Na een herstart is de vooruit spring tijd verlengd naar 60000 milliseconds ofwel 60 seconden. Je hoeft nu nog maar zeven keer te drukken om een reclame blok te skippen.

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #2 on: 29 August 2010, 00:13:21 »

Kan inderdaad handig zijn. Maar daar los ik het probleem niet mee op. Inmiddels heb ik een aantal andere ab's geprobeerd. Die werken probleemloos, dus het moet toch in de ab zelf zitten. Dus ik heb een uurtje of wat de batterijen eruit gelaten, maar dat heeft niet geholpen. Tijd voor een andere ab?

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
Borri
Guru

« Reply #3 on: 29 August 2010, 09:04:02 »

Verse batterijen was natuurlijk het eerste wat je geprobeerd hebt?

Tijd voor een andere ab?
Dat is wel duidelijk dan...

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen