Forum Wiki SponsorShop
30 June 2022, 09:23:56 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Coolermaster Cavalier4  (Read 7073 times)
Mr.Bluestar
Newbie
*

« on: 28 April 2005, 14:02:01 »

Ik ben op zoek naar een niet al te dure kast voor mijn systeempje.
Nu was ik op de coolermaster cavalier4 gevallen : http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=CAV-T04&other_title=+CAV-T04+Cavalier%204 
Heeft er iemand ervaring met deze kast? 
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
funk
Gemiddeld

« Reply #1 on: 28 April 2005, 14:32:51 »

Ja zeker.
Ik heb zelf de cavalier 2 (met VU metertje op de voorkant). Het is een prima kast, zeker voor dat geld!
De kast is zeer degelijk. Heeft voldoende ruimte om alles in kwijt te kunnen en komt geleverd met 3 case fans (8cm intake en 2x6cm out). Ook vind ik het design van de kast er in real-life goed uitzien. Het voorfront is namelijk echt aluminium en geen goedkoop plastic of zo   specool . Ook de verdere afwerking (pootjes, kap, afbraming, etcetera) is erg verzorgt. Mooie uitstraling dus!
Groot voordeel is ook dat het een volwaardige ATX kast is, dus alle borden passen erin. Ook kent de kast absoluut geen losse of trillende onderdelen.

Nadeel van de kast is, dat de voeding geen standaard ATX formaat heeft. Hij is net iets kleiner. Gaat je voeding dus kapot, dan zal het wel even zoeken zijn naar een vervanger. Ook vind ik het geheel redelijk rumoerig, aangezien hij als 'stil' wordt aangeboden. De 3 casefans zijn van goede kwaliteit en bijna onhoorbaar, maar de voedings-fan gaat aardig hard. Dit heb ik opgelost door er een stillere (en langzaam draaiende, op hoop van zegen) ventilator te plaatsen en het 'hekwerk' voor de fan te verwijderen met een kniptang   biggrin. Nu is de kast geruisloos!

Iedereen heeft recht op mijn mening
Mr.Bluestar
Newbie
*

« Reply #2 on: 28 April 2005, 22:53:03 »

Bedankt voor je reactie.  Ik ga eens kijken of ik nog een paar reviews kan vinden op het net maar ik denk niet dat ik een slechte keuze maak.  Toch niet voor dat geld.
Mr.Bluestar
Newbie
*

« Reply #3 on: 9 May 2005, 16:20:53 »

Van vorige week de kast in mijn bezit en ik moet toegeven dat de kast een heel goede keuze was.
Niks van franjes maar gewoon een degelijke kast. 
Fluisterstil is ze zeker niet maar het is zeker geen stofzuiger niveau.  Voorlopig ben ik niet zinnes om ze stiller te maken.
Het minste geluid dat er is overstemd de kast zonder problemen.
winand
Guest
« Reply #4 on: 31 May 2005, 10:00:18 »

Heb ook zo'n kast. Bevalt prima alleen vind ik hem ook te veel herrie maken.
Ik ga vandaag de fan van de voeding vervangen door een stillere (en het hekwerk wegknippen  smile)
Ook de 8 cm en de 2x6cm casefans maken echt te veel herrie. Deze ga ik ook vervangen.
De volgende fans komen er in:
voeding: Zalman ZM-F1
8cm case fan: Zalman ZM-F1
2x6 cm case fan: Zalman ZM-F1 (zelf even adaptertje bouwen..)

De Zalman ZM-F1 is een 8cm fan met een bijgeleverde NTC weerstand waardoor ie in silent mode werkt. Door gebruik van 'sleeve bearing' schijnt deze fan echt stil te zijn en hij is lekker goedkoop (4,95 euro bij Vobis)

De fan op de athlon64 processor is de boxed versie, maar door gebruik van cool n quiet lekker stil.
Peer
Pro

« Reply #5 on: 31 May 2005, 13:34:34 »

Coolermaster kent bovendien het voordeel, dat het Europese hoofdkantoor in Nederland gevestigd is.....handig voor 't geval je vragen of problemen hebt achteraf... Wink

P.S.: alleen jammer dat ze daar geen (goede) showroom hebben.... wub

Greetz,

Peer
Iwan
Guest
« Reply #6 on: 2 June 2005, 01:45:04 »

tsja nog zo'n cavalier bezitter.

De voeding vind ik de grootste lawaaimaker.

Verder is het zeker een degelijke kast.

Als je niet te zware configuratie neemt/hebt (dus een zware videokaart b.v.) kun je er ook voor kiezen om de extra fans uit te schakelen.

Zorg er wel voor dat je de temperatuur dan in eerste instantie goed in de gaten houdt........stel je voor dat......

Er zijn verschillende (gratis) moederbord monitors gratis te downen.

Prima keuze!

Gr.
Iwan
funk
Gemiddeld

« Reply #7 on: 2 June 2005, 16:23:57 »

...

De voeding vind ik de grootste lawaaimaker.

...

Ik de 9 cm case fan in de voeding gezet  biggrin
Eerst dat stomme rekje ervoor weggeknipt, zodat de lucht ongehinderd (lees: zonder herrie) naar de ventilator kan stromen en daarna dus de ventilator van de voeding vervangen door de casefan. Deze draait wel langzamer, maar houd de boel in mijn situatie nog koel genoeg. Of mn voeding zo een lange levensduur heeft valt natuurlijk nog wel te bezien.

Iedereen heeft recht op mijn mening
Athome
Standaard
**

« Reply #8 on: 22 June 2005, 11:56:14 »

Er zijn ook losse voedingen voor dit soort kasten te koop. Of ze ook stiller zijn durf niet te zeggen.
svenneke
Guest
« Reply #9 on: 10 July 2005, 14:04:04 »

ik kan me volledig aansluiten bij de vorige berichten

de kast is mooi van uitzicht, degelijk gemaakt en de prijs zit zeker goed

de koeler van de voeding heb ik vervangen door een zalman, wat het geheel nog niet volledig geruisloos maakt maar toch minder dan de standaard koeler, want dit is inderdaad een herriemaker

de 3 koelers die standaard inbegrepen zijn vind ik niet zo veel lawaai maken dus die laat ik wat het is

wat ik nog moet doen is de koeler van mijn videokaart (geforce 6600) vervangen door de bekende VF700-AlCu en de northbridge koeler vervangen door een passieve northbrigde zalman smile
Rene
Guest
« Reply #10 on: 16 January 2006, 10:47:23 »

Ik heb ook een cavalier 2, mooi kastje maar de voeding maakt idd te veel lawaai, deze wil ik wel vervangen, maar wat is de airflow die nodig is?
weet iemand van jullie dit? wacko

thanks

Rene
LangeFrans
Gemiddeld

« Reply #11 on: 17 January 2006, 19:43:26 »

Cavelier is best mooie kast. Alleen zo'n joekel van een kast ga ik echt niet beneden in huiskamer zetten. Die staat bij mij boven. Voeding is knudde.

Lange Frans
Rene
Guest
« Reply #12 on: 20 January 2006, 07:39:31 »

je woont niet zo groot?
De groeten aan baas b biggrin
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen