Forum Wiki SponsorShop
4 April 2020, 16:30:06 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Leuk voor in de auto?  (Read 7998 times)
skystar
Standaard
**

« on: 8 May 2010, 23:21:11 »

Veel gelezen hier over htpc voor in de huiskamer zelden iets over het pc gebeuren in de auto.
Nu de woonkamer gedaan is en het van vrouw holle genoeg is tijd voor iets anders.
Een nieuwe auto dus ja ook een nieuwe uitdaging, een pc voor in de auto obv mITX compleet met multimedia en navigatie. Leuke programma's zijn er te koop en genoeg plugins hiervoor. Het geheel moet in een behuizing komen van 17,5 cm bij 17,5 cm. Het bedienen hiervan gaat middels een touchscreen op het dashboard. De eindversterking gaat via een pioneer autoradio. Beide systemen zijn onafhankelijk van elkaar te bedienen voor als de dochter haar ipod wil luisteren en wij voor iets anders, of indien er gereden wordt met navigatie. Verder middels externe hd of usb stick allerlei media kunnen kijken of luisteren. De totale kosten liggen rond de 400 euro excl. OS en carpc software. Zal wel geen woonkamer worden maar atorijden wordt nooit meer hetzelfde, en wie kan er zeggen dat er windhoos n de auto zit.
Zijn er hier mensen die zoiets hebben en wat zijn de ervaringen?

Martin

Coolermaster 260 incl mediapakket, Asus P4B533, P4 2,8 Ghz, 2 Ghz ram, Nvidia FX5200, Hauppauge 500 PVR MCE, Hauppauge Nexus S, Samsung dual layer dvd. Windows Media Center Edition 2005.
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
KRK
Gemiddeld

« Reply #1 on: 9 May 2010, 14:38:13 »

linkje:  http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?354-Uitgebreide-Software-Gids-voor-CarPC!
skystar
Standaard
**

« Reply #2 on: 9 May 2010, 16:43:26 »

Was ik al geweest. Alles draait inmiddels als test op een asus eee pc 900 HD en moet zeggen, draait super.
Gebruik nu de trail  van Centrafuse met een bt dongle voor telefoon en gps. Als navigatie gebruik ik binnen Centrafuse Garmin Mobile PC. Alles nu in 1 apparaat, radio, gps, telefoon, multimedia. Op het internet leuke shop tegengekomen met betaalbare prijzen voor het samenstellen van de carputer. Voor rond de 450 euro excl. software en licencie staat de carputer er. Wordt weer een avondje of wat bouwen, installeren en opnieuw testen. Maar gaat zeker goed komen in de nieuwe Colt. Alleen nog het OBD voor het diagnostische van de auto en dan is het helemaal rond. Kortom veel bouw en rijplezier dan.

Martin

Coolermaster 260 incl mediapakket, Asus P4B533, P4 2,8 Ghz, 2 Ghz ram, Nvidia FX5200, Hauppauge 500 PVR MCE, Hauppauge Nexus S, Samsung dual layer dvd. Windows Media Center Edition 2005.
Plantje
Guru

« Reply #3 on: 25 May 2010, 23:04:47 »

Hey cool!

Toen ik mijn nieuwe auto ging bestellen wilde ik eigenlijk in de auto op exact dezelfde manier muziek kunnen luisteren als thuis. Dus gewoon met Windows Media Player. Bovendien had ik geen zin om telkens te gaan kiezen welk schijfje ik er nu in moest doen (zit namelijk wel een MP3 speler in de auto) of wat ik nu weer op de MP3 speler moest zetten (zoals mensen met een iPod doen): gewoon ALLES moest erop kunnen.

Ik heb toen dat hele carputer gebeuren ook doorgelezen. Het is een erg leuk idee, maar soms nogal wat hak en breekwerk. En dat is met een leaseauto niet altijd gewenst! Bovendien zit de boel dan vast in je auto. "Even" een kopie van het één of het ander trekken en in de auto doen is niet zomaar te doen.

Mijn broer (die me ook op dit topic wees) gaf me een link naar de Asus R2H. En ziedaar:

Voor meer foto's kun je altijd kijken op http://www.mijnalbum.nl/Album=ZYX7DZAT zo ongeveer vanaf de helft van de foto's. De media player die je ziet is een speciale skin voor Windows Media Player voor touch apparaten. ERG handig!
Inmiddels heb ik wel een mooiere kabel met een hoekje voor het geluid. Bovendien heb ik via de zij-usb uitgang mijn HTC touch Pro 2 verbonden die nu in een Brodit houder iets onder de laptop zit.

Toen ik het eenmaal zo ingebouwd had bleek de GPS ontvanger samen met Microsoft Autoroute en Map & Guide ook heel goed van pas te komen!
Bovendien is het bijzonder handig even internet te delen vanuit de telefoon en dus heb ik ook MSN, mail en internet tijdens het rijden. Via het internet worden iedere minuut de meest recente flitsmeldingen opgehaald. (Iets wat me al heeeeel veel geld bespaard heeft!)
Als ik geen zin heb om te jakkeren zet ik iets op wat ik met mijn media center heb opgenomen. Je kijkt dan niet echt, maar zijdelings krijg je genoeg mee. Cruise control op 125 km/uur en niets aan het handje! (Ik heb overigens nog nooit gehad, dat ik opschrikte omdat ik ineens wel heel dicht bij een voorganger was of iets dergelijks.)

En op het werk aangekomen haal ik hem uit de auto en kan ik er op het werk ook muziek mee luisteren en heb ik bij een klant altijd mijn eigen internet verbinding zonder gedoe!

Nu begint de 60 GB HDD wel wat te klein te worden. Bovendien is 900 Mhz Celeron Mobile en 2 GB geheugen niet echt je dat. Vooral het 7" scherm met de GMA 910/915 grafische kaart maakt het allemaal wat minder. Dus daarom een nieuwe op het oog.

Ik heb gedacht aan de Asus T101MT, maar helaas doet de GMA3150 daar de das om. HD kijken zal dan namelijk niet mogelijk zijn. (Niet dat dat heel belangrijk is op een scherm van die grootte, maar het is wel handig dat je zonder om te zetten dingen van media center gewoon op de laptop kunt zetten.)

Dus nu wordt de volgende deze:
http://www.hanvon.com/en/products/touchpad/touchpad_B10.html zie ook http://jkkmobile.blogspot.com/2010/03/hanvon-touchpad-bc10c-tablet-review.html voor een review met video. Is alleen nog even onduidelijk wanneer dit apparaat beschikbaar wordt in Europa.

Ik kan van harte aanraden om zoiets in de auto in te bouwen! Zeker dit jaar zullen er zo ontzettend veel tablets uitkomen!
Borri
Guru

« Reply #4 on: 26 May 2010, 08:30:53 »

TV kijken met 125 km/u, ben je levensmoe of zo?
Voor de rest wel leuk speelgoed...

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
Plantje
Guru

« Reply #5 on: 26 May 2010, 08:32:56 »

TV kijken met 125 km/u, ben je levensmoe of zo?
Voor de rest wel leuk speelgoed...

Wat ik zeg: "Je kijkt niet echt, maar je krijgt zijdelings genoeg mee"

En in de file is het natuurlijk al helemaal handig!
Borri
Guru

« Reply #6 on: 26 May 2010, 08:43:33 »

Toch lijkt het me niet verstandig...
Hoe heb je trouwens het geluid lopen?

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
Plantje
Guru

« Reply #7 on: 26 May 2010, 08:51:35 »

Het geluid gaat via de aux in van de radio.
skystar
Standaard
**

« Reply #8 on: 31 May 2010, 15:40:35 »

Ziet er ook heel mooi uit die asus. Ik heb een mini itx kastje samengesteld.

Dat stop je in ieder hoekje of gaatje weg.

Vervolgens een 7 inch schermpje op het dashboard gemonteerd.

Zodoende goed zicht zonder hinder. Nu alles via 1 apparaat, nav, gsm, dvd, mp3 en ga maar door.
Geluid gaat via de standaart autoradio en aux ingang hiervan
Wil alleen in de toekomst het geheel netter afwerken zodat het schermpje wat sneller te verwijderen is, mocht dit nodig zijn.

Martin
« Last Edit: 31 May 2010, 15:42:07 by skystar » Logged

skystar
Standaard
**

« Reply #9 on: 4 June 2010, 10:55:56 »

Was niet helemaal tevreden met de eerste opzet dus .......
Naar de dealer toe en eigen sleutels voor de radio gehaald zodat ik niet meer afhankelijk was van de openingstijden en monteurs. Heerlijk mijn eigen radiogereedschap. De dealer vertelde mij dat deze sleutels standaard bij iedere nieuwe Mitsubishi met een vanuit de fabriek geleverde radio geleverd worden dus waren gratis in dit geval.
Omdat de radio puur als verdeler cq. versterker wordt gebruikt besloten om het tft voor de radio te plaatsen. Zodanig dat het nu binnen 20 seconden uit de auto verwijdert kan worden zonder een paneel los te halen.

Oude situatie:

Nieuwe situatie zonder scherm:

Nieuwe situatie met scherm:

De draden zijn zo goed als onzichtbaar indien het scherm is gemonteerd, vallen keurig in het bakje erachter.
Inmiddels alles, op de microfoon na, in de auto. Microfoon komt net boven de 12 volt aansluiting op de middenconsole. Kan dan de draden netjes wegwerken in de console.

Dus mag nu zeggen dat ik tevreden en voldaan ben met mijn eigen MMCS systeem in de auto.

Oja mochten er vragen komen over inbraak? Mijn verzekering dekt bij inbraak alle geïnstalleerde componenten, alles wat nodig was was het maken van een paar foto's (welke ik toch heb) en de betalingsbewijzen van de componenten.

Martin

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen