Forum Wiki SponsorShop
7 October 2022, 11:00:00 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: ALLE Ziggo bestanden - beta-testers gezocht  (Read 7514 times)
ralphmaas
Standaard
**

« on: 1 May 2010, 12:42:25 »

Hallo allemaal,

naar aanleiding van het geweldige initiatief van Herman hierbij een tool die door ALLE Ziggo-klanten gebruikt kan worden, zowel Anysee als FireDTV en FloppyDTV.

Net als vele anderen vind ik het een hele opgave om elke keer alle frequenties te laten generenen door de Anysee viewer. Daarom kun je hier

http://www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator/

gewoon de gewenste bestanden downloaden. LET OP! Ik kan niet alles testen dus maak even een backup van je originele bestand / registry, zodat je altijd terug kunt naar de oude situatie!

Volgende week (week van 3 mei) ben ik op vakantie, maar daarna zal ik (eventuele) problemen zo snel mogelijk oplossen.

Veel plezier ermee!

Ralph.
« Last Edit: 1 May 2010, 12:48:46 by ralphmaas » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
RonBos
Newbie
*

« Reply #1 on: 2 May 2010, 15:09:46 »

..... hierbij een tool die door ALLE Ziggo-klanten gebruikt kan worden, zowel Anysee als FireDTV en FloppyDTV....

Hallo Ralph,

Ik ben bang dat je vlag de lading niet dekt: Jouw programma werkt alleen voor Ziggo-Oost klanten, Network IDs voor Ziggo-West klanten (zoals im mijn geval ID: 8888) komen niet voor in het programma.

M.vr.gr,

Ron
ralphmaas
Standaard
**

« Reply #2 on: 10 May 2010, 21:58:34 »

Update:

ook Ziggo-West (5555 en 8888) klanten kunnen nu terecht op:

Gr.

Ralph.
hveijk
Moderator
Guru

« Reply #3 on: 11 May 2010, 12:48:03 »

Ik vind het een super initiatief, transponderlijsten blijft een probleem.
Zelf loop ik ook al een tijdje te zoeken naar alternatieve bronnen voor deze info, hier was ik echter nog niet opgekomen.

Heb je nog plannen om het verder uit te bouwen naar andere aanbieders?

Slick Solutions (subforum) - MCE Standby Tool, LEDSdriver, Slick Radio
ralphmaas
Standaard
**

« Reply #4 on: 11 May 2010, 13:48:41 »

Hoi Herman,

dank je wel voor het compliment (en natuurlijk voor jouw eigen GEWELDIGE tool).

En ja, nu Ziggo-Oost en Ziggo-West zijn geweest komen deze week ook UPC, Caiway en Delta aan de beurt. Dan hebben we 95% van de digitale populatie te pakken (denk ik).

Gr.

Ralph.
hveijk
Moderator
Guru

« Reply #5 on: 14 May 2010, 09:04:48 »

Nu je ook ondersteuning voor Caiway heb toegevoegd heb ik kunnen testen.

Helaas heeft de website voor Caiway (4638) sterk verouderde gegevens.
Er zijn inmiddels 3 transponders bijgekomen, op Ned 1,2 en 3 na ontbreken alle Nederlandse en Belgische HD zenders.

Slick Solutions (subforum) - MCE Standby Tool, LEDSdriver, Slick Radio
ralphmaas
Standaard
**

« Reply #6 on: 17 May 2010, 11:47:19 »

Hoi Herman,

je hebt helemaal gelijk. Ik zie dat de data op de bron-site voor Caiway niet erg up-to-date is. Deze zenders staan er in ieder geval niet bij:

298000
// 507 - RTL7 HD [TV,FTA]
// 509 - Net5 HD [TV,FTA]
// 510 - RTL8 HD [TV,FTA]

210000
// 516 - Een HD [TV,FTA]
// 517 - Ketnet/Canvas HD [TV,FTA]

Helaas ben ik afhankelijk van die bron-data, dus op dit moment kan ik dat probleem niet oplossen.

Gr.

Ralph.
Joppnl
Gemiddeld

« Reply #7 on: 28 May 2010, 23:02:57 »

Bedankt voor deze mooie tool.

Echter, vandaag de TPL 1111 binnen gehaald en deze vindt slechts 140 kanalen waarbij ned 1 2 3 etc ontbreken.

ik zou graag een tpl willen waarbij deze kanalen in niet-HD staan (aangezien mijn PC dit niet aankan).

Updeetje van 1111?

PS: de 1111-tpl die ook in deze thread te downloaden is (als txt) heeft t zelfde probleem.

Mmm, nu, bij een 2e scan (optie: naar meer kanalen zoeken in mediacenter nu 149 kanalen gevonden. Gelukkig met ned 1 2 3 en rtl4 maar hiervoor had ik altijd ergens over de 200 kanalen.

Ik zal dit weekend nog een paar keer laten scannen. Iemand recente ervaring met deze TPL?
« Last Edit: 28 May 2010, 23:20:10 by Joppnl » Logged
ralphmaas
Standaard
**

« Reply #8 on: 30 May 2010, 09:47:03 »

Hoi Joppnl,

ik heb vorige week zelf twee Anysee tuners besteld (ik gebruik nu FireDTV). Ze zullen in de loop van de week wel binnen komen. Dan laat ik het je weten.

Gr.

Ralph.
Joppnl
Gemiddeld

« Reply #9 on: 30 May 2010, 20:24:46 »

super.

Zit jij ook in gebied 1111?

Ik heb t nu met een andere transponderlist draaien, durf er even niet meer aan te komen maar t gekke is dus dat ie de eerste keer iets van 160 zenders vindt (zonder ned 1 2 3 en rtl4) en de 2e of 3e keer (misschien zelf na booten) vindt ie meer.

Wat ik niet geheel snap is dat er diverse 1111 tpl files zijn:

NL_1111_2.TPL
NL_1111_20090810.TPL

Kan ik die 2 gewoon deleten en hoeft in deze dir eigenlijk maar 1 file te staan nl de regio.tpl file (in mijn geval dus alleen maar de NL_1111.TPL ?)

ralphmaas
Standaard
**

« Reply #10 on: 31 May 2010, 16:16:30 »

Ja, ik zit ook in 1111.

Zojuist de twee tuners aangesloten en meteen tot de conclusie gekomen dat het nog NIET werkt in een dual-tuner opstelling  thumbdown.

Ik heb de transponderlist gewoon hier http://www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator/ laten genereren en met 1 tuner vindt hij dan binnen enkele minuten alle 258 kanalen.

Wat je nodig hebt is gewoon de NL_1111.TPL (die je via bovenstaande link download) en dan in de CNO instellingen Cable(C) aangeven en Nederland gebied 1111.

LET OP! ZORG DAT JE HET PROGRAMMA ALS ADMINISTRATOR START, ANDERS ONTHOUD HIJ JE INSTELLINGEN NIET!

Gr.

Ralph.
Joppnl
Gemiddeld

« Reply #11 on: 31 May 2010, 17:28:41 »

hoi Ralph,

bedankt voor je bericht.

Balen dat dual tuner niet werkt.....vreemd want dat zou toch wel moeten als ik de berichten over de laatste driver zo lees.....

Over de kanalen,

heb na jouw berichtje het weer aangedurfd om een nwe tpl lijst in de anysee directory te zetten en een scan uit te voeren.

Het vreemde: hij vindt 252 kanalen en als ik de TPL lijst bekijk dan mist ie precies de volgende:

498750
// 25 - Het Gesprek
// 27 - Family 7
// 66 - SBS 6 HD
// 73 - Nederland 3 HD

802750
// 12 - Preview TV
// 71 - Nederland 1 HD
// 72 - Nederland 2 HD
// 995 - Goed TV

618750
// 950 - Lokale Omroep

Dus op precies de nummers 498750, 802750, 618750 (hoe heten deze nummers?) mist ie de bijbehorende kanalen.

Ik zie dat deze kanalen per groep in dezelfde transportstream zitten, zo zitten ned 3, sbs6 HD in tranportstream 26.

De eerste keer meteen 252 kanalen, nogmaals de scan laten uitvoeren maar t blijft bij deze 252.

Ik probeer te vinden wat die nummers zijn, kan dat niet vinden laat staan een lijst welk nummer daar voor de bijbehorende transportstream zou moeten staan.

Thnx alvast!

Wouter
Pro

« Reply #12 on: 3 July 2010, 20:09:35 »

naar aanleiding van het geweldige initiatief van Herman hierbij een tool die door ALLE Ziggo-klanten gebruikt kan worden, zowel Anysee als FireDTV en FloppyDTV.
Net als vele anderen vind ik het een hele opgave om elke keer alle frequenties te laten generenen door de Anysee viewer. Daarom kun je hier

Puike tip. Helaas is momenteel het resultaat niet up-to-date. Met name kloppen de radio frequenties niet, die Ziggo onlangs gewijzigd heeft.

Edit: Vorige week heb ik Ziggo geattendeerd dat de frequenties op de website niet (meer) klopten. Zo waar, een dag later heeft Ziggo dat aangepast. Vandaag (05072010) heeft de digitalekabeltelevisie de wijzigingen overgenomen, waarna de Transponderlist Generator een correcte tpl file genereert ;-).
« Last Edit: 5 July 2010, 14:32:11 by Wouter » Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen