Forum Wiki SponsorShop
22 July 2018, 22:26:45 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Kan een casing invloed hebben op het wake up gedrag van MCE?  (Read 4433 times)
Hoogendoorn
Newbie
*

« on: 1 May 2010, 10:08:38 »

Jarenlang heeft mij afstandbediening goed gewerkt met het in hibernatie brengen en ontwaken van mijn HTPC. I.v.m. een verhuizing heb ik de HTPC lang niet gebruikt en in het nieuwe huis was de HTPC te groot voor de kast waarin ik hem wilde hebben. Om dat op te lossen heb ik de zaak in een andere casing ingebouwd. Alles werkt weer prima, behalve dan dat het via mijn afstandsbediening niet meer lukt de HTPC te laten ontwaken. Kan de andere casing dit veroorzaakt hebben? En zo ja, is er dan nog wat aan te doen, zodat ik de HTPC via de afstandsbediening weer kan laten ontwaken?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Borri
Guru

« Reply #1 on: 1 May 2010, 10:12:30 »

Welke case zit het nu in en welke ir-ontvanger gebruik je?

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
Adskie78
Gemiddeld

« Reply #2 on: 1 May 2010, 11:13:35 »

PC lang niet gebruikt.. Hmm, misschien is je BIOS een setting "vergeten"? Je moet in BIOS in ieder geval meestal aangeven dat je de pc via USB kunt ontwaken. Je zou die setting eens kunnen opzoeken en bestuderen.
Hoogendoorn
Newbie
*

« Reply #3 on: 1 May 2010, 13:26:07 »

Antwoorden op bovenstaande vragen:

Wat betreft de remote control: ik gebruik de Microsoft MCE Remote.

Wat betreft de behuizing: eerst zat de zaak in een Ahanix D-Vine MCE 302, nu in een Antec NSK1380EC. Met de behuizing is overigens ook de voeding veranderd.

Wat betreft het BIOS: dat heb ik reeds opnieuw geflasht met de laatste release (R1.11, motherboard AOpen i915GMm-HFS). Helaas zonder het gewenste resultaat.
harryd
Administrator
Guru

« Reply #4 on: 1 May 2010, 14:51:36 »

Het kan zijn dat je voeding je parten speelt !
Probeer het eens met de oude...

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Hoogendoorn
Newbie
*

« Reply #5 on: 1 May 2010, 15:25:09 »

OK, zal ik proberen. Kost even tijd. Maar op welke manier zou de voeding mij parten kunnen spelen?
harryd
Administrator
Guru

« Reply #6 on: 1 May 2010, 19:12:48 »

Mijn antwoord was even wat kort door de bocht, maar effectief is dat het enigste andere onderdeel dat je gebruikt.

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
FranX78
Pro

« Reply #7 on: 1 May 2010, 19:57:43 »

Kan aan de infrarood ontvanger liggen.
Of gebruik je dezelfde?
Hoogendoorn
Newbie
*

« Reply #8 on: 1 May 2010, 22:43:29 »

Ik gebruik nog steeds dezelfde infrarood ontvanger. De aansturing via deze ontvanger verloopt verder prima (alle knoppen reageren zoals ze moeten), behalve dat uit hibernation komen dan.
Adskie78
Gemiddeld

« Reply #9 on: 1 May 2010, 22:50:00 »

Lijkt er nog steeds op dat de ontvanger geen stroom krijgt wanneer de machine in hibernation is. Gaat het ledje wel branden als je op de aan-knop drukt?

EDIT: k zie nu pas dat je de standby-tool gebruikt. Werkt het wel als je deze niet gebruikt?
Hoogendoorn
Newbie
*

« Reply #10 on: 2 May 2010, 07:44:29 »

Als ik de MCE Stand by tool verwijder, blijft alles eigenlijk hetzelfde. Ook weer geen wake up. Inderdaad lijkt het erop dat er iets misgaat met de aansturing van de infrarood ontvanger bij het in hibernatie gaan van de HTPC. Het ledje blinkt niet op wanneer de HTPC in habirnation is. Wanneer ik echter de USB stekker van de infrarood ontvanger er even uit haal en vervolgens weer in stop, licht het ledje wel op bij het indrukken van knoppen op de afstansbediening. Maar ook dan geen wake up. Het lijkt er dus op dat er wel stroom staat op de USB-poorten, maar dat de infraroodontvanger uitgezet wordt wanneer de HTPC in hibernatie gaat. Dat is toch raar, niet?
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen