Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 17:05:59 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: FloppyDTV dvb-c kaart niet meer herkend  (Read 10928 times)
Surkow
Newbie
*

« on: 16 April 2010, 00:03:44 »

Mijn FloppyDTV C/CI kaart is niet langer werkend nadat ik Vista opnieuw op mijn pc heb ge´nstalleerd. De Integrated Driver Setup geeft in Vista als melding:

"Setup could not install the driver. A common reason for this error is that your FireDTV isn't properly connected to your computer."

De FloppyDTV kaart is intern op een Firewire connector op het moederbord aangesloten en heeft gewerkt voordat ik besloot Vista te herinstalleren. Ik heb de kaart getest op verschillende computers (met verschillende Firewire controllers), met verschillende driver versies (Integrated Driver Setup 5.7, 5.6, 4.5.N) en met meerdere Operating Systems (Ubuntu 9.10, Windows XP Pro 32bit, Windows Vista 64bit). Omdat de controle led groen is nam ik aan het misschien kon liggen aan de Firewire kabel. Er lijkt geen sprake van een draadbreuk in de kabel omdat ik deze met een multimeter heb doorgemeten. Het is binnen de garantie kapot gegaan maar ik heb te lang gewacht op een reactie van Digital Everywhere (ze reageren al lang niet meer op support requests). Ik vrees dat ik het dus zelf op moet gaan lossen. Zijn er misschien nog dingen die ik over het hoofd heb gezien?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Plantje
Guru

« Reply #1 on: 16 April 2010, 06:27:46 »

Naar wat ik begrepen heb handelt DE wel degelijk nog steeds service aanvragen af.

Maar eerst: wie zegt er dat je floppy DTV kapot is?

Je hebt het ding getest met verschillende systemen en verschillende OS'en. Hij deed het nergens? De laatste keer dat je hem werkend hebt gezien was voordat je Vista ging herinstalleren?

Welke stappen heb je uitgevoerd om ding te installeren?
doornjoostje
Guru

« Reply #2 on: 16 April 2010, 09:18:45 »

Wat zegt de support tool:
http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1186574725

D
Surkow
Newbie
*

« Reply #3 on: 16 April 2010, 11:04:34 »

Naar wat ik begrepen heb handelt DE wel degelijk nog steeds service aanvragen af.

Maar eerst: wie zegt er dat je floppy DTV kapot is?

Je hebt het ding getest met verschillende systemen en verschillende OS'en. Hij deed het nergens? De laatste keer dat je hem werkend hebt gezien was voordat je Vista ging herinstalleren?

Welke stappen heb je uitgevoerd om ding te installeren?

De vraag is of mijn FloppyDTV dvb-c kaart kapot is, of dat het alleen aan de kabel ligt. De garantieperiode is nu verlopen (een jaar?) omdat ik te lang heb gewacht op reactie van Digital Everywhere. Hardwarematig is de FloppyDTV niet herkend door het OS (maakt niet uit welk OS). Na het formatteren van de computer heb ik verschillende Operating Systemen ge´nstalleerd. Normaal gebruik ik de kaart alleen in Vista en na de installatie van Vista probeerde ik daar de Integrated Driver Setup te installeren. Na de bekende melding te hebben gekregen heb ik de de FloppyDTV kaart in Windows XP en Ubuntu getest, waar deze ook al niet herkend werd. De firewire kabel heb ik vervolgens los gehaald en opnieuw vast gemaakt aan het moederbord, zonder resultaat. Vervolgens heb ik de kaart in een andere computer geplaatst die de FireDTV Viewer nog ge´nstalleerd had staan. Daar maakte het programma de melding dat er geen hardware was aangesloten.

De output van de support tool in Vista:

Code:
-------------------------------------------------------------------------------

Digital Everywhere Support Report: v1.1 (2231-13)

Generated on (Y/M/d): 2010.03.28

FireDTV / FloppyDTV devices:

No device found!

Windows System Information:

OS Path: C:\Windows

OS Version:

Microsoft Windows Vista, Service Pack 1 (Build: 6001)

OHCI Controller:

Manufacturer: VIA

Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

MCE Plugin:

No Plugin Version found!

No Service found!

Program files path: 'C:\Program Files'

FireDTV Transponder List:

No Transponder Lists found!

FireDTV Tools:

No running FireDTV tools found
« Last Edit: 16 April 2010, 11:07:25 by Surkow » Logged
Plantje
Guru

« Reply #4 on: 16 April 2010, 11:11:05 »

Heb je de voedingskabel wel op de kaarten aangesloten? (Domme vraag misschien, maar toch...)
Surkow
Newbie
*

« Reply #5 on: 16 April 2010, 11:40:42 »

Heb je de voedingskabel wel op de kaarten aangesloten? (Domme vraag misschien, maar toch...)
Ik neem aan dat de voedingskabel goed is aangesloten omdat de leds branden. De kaart lijkt wel te merken dat deze is aangesloten op de computer. De leds gaan van tijdelijk rood, naar stabiel groen.

Hoewel ik een Support Request Ticket heb aangemaakt bij DE heb ik nog geen reactie ontvangen. Ik kan wel bij de winkel aan kloppen waar ik de FloppyDTV dvb-c kaart heb gekocht maar dan zal ik waarschijnlijk worden gewezen op het feit dat ik niet vlug genoeg aan hun kenbaar heb gemaakt (binnen de garantieperiode) dat de kaart niet meer functioneerde.
« Last Edit: 16 April 2010, 11:45:23 by Surkow » Logged
Plantje
Guru

« Reply #6 on: 16 April 2010, 12:06:08 »

Euh.... Wat zou het nog kunnen zijn?
Je hebt de legacy firewire driver ge´nstalleerd?
Je hebt eerst de Floppy DTV ge´nstalleerd en bent pas daarna met media center aan de slag gegaan?
Surkow
Newbie
*

« Reply #7 on: 16 April 2010, 19:46:39 »

Euh.... Wat zou het nog kunnen zijn?
Je hebt de legacy firewire driver ge´nstalleerd?
Je hebt eerst de Floppy DTV ge´nstalleerd en bent pas daarna met media center aan de slag gegaan?
Ik heb geen drivers kunnen installeren na het herinstalleren van het OS (de setup stopt gewoon omdat er geen hardware gevonden is). De FloppyDTV kaart lijkt niet eens aangesloten te zijn volgens het systeem (het is dus niet aanwezig in apparaatbeheer). Voor tv kijken gebruikte ik de FireDTV viewer. Wat voor legacy firewire driver zou ge´nstalleerd moeten worden?
Plantje
Guru

« Reply #8 on: 16 April 2010, 23:17:37 »

Ik heb je de handleiding zojuist via Yousendit verstuurd.

Succes!
Surkow
Newbie
*

« Reply #9 on: 16 April 2010, 23:36:11 »

Bedankt voor de uitgebreide handleiding!
Mr.K.
Pro

« Reply #10 on: 24 April 2011, 15:35:24 »

Bekend probleem. Ik krijg er ook weer last van.
Had dit vorig jaar ook. Uiteindelijk alles vervangen, incl. Moederbord.

Het is erg willekeurig, en niemand had toen een echte oplossing...

Ik denk een temperatuur probleem, maar heb dat toen niet kunnen reproduceren...
Laat de boel eens afkoelen, uit.

succes, K.

A
jeroen94704
Gemiddeld

« Reply #11 on: 26 April 2011, 11:23:50 »

Geen ervaring met floppyDTV, dus zomaar een idee:

Probeer eens een andere (bv externe) firewire poort op dezelfde computer. Misschien is de poort die je gebruikt kapot, of staat firewire uit in de BIOS?

Jeroen
Plantje
Guru

« Reply #12 on: 26 April 2011, 11:57:08 »

Ik denk toch dat het temperatuur is.

Vanochtend had die van mij ook kuren. "Service scrambled" en beide Floppy DTV's:"No CAM inserted"
Na een reboot was er ÚÚn terug en de ander volledig verdwenen!

Na het apparaat even uit te hebben gehad deed alles het weer.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen