Forum Wiki SponsorShop
24 October 2014, 22:29:25 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Antennekabel DVB-T verlengen werkt niet  (Read 3253 times)
Wallie
Newbie
*

« on: 22 February 2010, 10:09:37 »

Mijn situatie: een servertje in de meterkast, waarop ik met een Anysee E30T icm DVBLogic een tv server wil maken. Probleem uiteraard: in de meterkast heb ik geen goed DVB-T ontvangst.

Aangezien er 'normale' 75 Ohm coax loopt vanuit de meterkast naar de woonkamer, dacht ik deze te gebruiken. Dus: Coax in de meterkast in de E30T, en in de woonkamer, de digitenne antenne er aan: helaas, geen enkel signaal te ontvangen (lampje gaat ook niet aan op antenne).
Powerinserter er tussen in de woonkamer, lampje op antenne gaat wel aan, maar nog geen signaal. Ook het verwijderen van de tv/radio splitter maakt geen verschil.

Vraag: Kan je de antenne kabel wel verlengen met 75 Ohm coax, of heeft deze teveel weerstand voor zowel de 5 Volt als het signaal?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
blackhawk
Guru

« Reply #1 on: 22 February 2010, 11:01:20 »

Ik zou verwachten dat een en ander wel zou moeten werken. Mijn ervaring is dat in het algemeen een antenneversterker wel nodig is. Zeker als de antenne niet bij het raam staat. 5V zou wel op de kabel mogen, alleen moet je er aan denken dat niet iedere aansluiting daar zonder meer tegen kan. Soms heeft een TV ontvanger een inductie naar massa en dan wordt de voedingsspanning soms gewoon kortgesloten. Een soort van signaalscheider met een condensator en inductie is meestal voldoende. Wat bedoel je met powerinserter? En hoe heb je een en ander echt aangesloten?
Borri
Guru

« Reply #2 on: 22 February 2010, 17:03:59 »

Even bellen naar de KPN en zeggen dat je erg vaak storing hebt, sturen ze gelijk een buitenantenne(gratis) met 15 mtr. geschikte kabel....Sinds ik die gebruik geen storingen meer gezien.
Mijn ervaring met de kabels die in de muur in huis liggen is, dat deze vaak van inferieure kwaliteit zijn inclusief de evntuele verdeeldozen.

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen