Forum Wiki SponsorShop
20 October 2020, 16:53:25 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Iemand ervaring met de (digitale tuners in de) Q-Motion DVB-C400i of 500i ?  (Read 2719 times)
xahmol
Pro

« on: 2 February 2010, 14:09:06 »

(post hier, want in het 400i subboard krijg ik geen Nieuwe topic button, waarschijnlijk omdat dit subboard nog maagdelijk leeg is?)

Ik ben erg geïnteresseerd in de Q-Motion DVB-C 400i of 500i, zou alleen graag weten welke garantie ik heb op blijvende werking met Ziggo van de gebruikte digitale tuners. Dit ook gezien het feit dat DigitalEverywhere er mee op gehouden is en Anysee geen dualtuner oplossing heeft, terwijl Q-Motion dat wel biedt.

Heb daarom deze vraag naar Q-Motion support gestuurd:
Welke digitale tuners worden tegenwoordig gebuikt in deze producten. Helaas staat dat op uw site nergens gespecificeerd.

Voorheen werden de DigitalEverywhere producten (FloppyDTV) gebruikt als ik me niet vergis, maar lees op andere websites en fora dat de fabrikant van deze kaarten gestopt is en geen support meer verleend.
Voor de FloppyDTV had je een Alphacrypt CAM nodig die, mits ik me niet vergis, geloof ik werd meegeleverd.

Voor zover ik kan zien is het enig werkend alternatief onder WinMC de producten van Anysee, die alleen matige drivers schijnen te hebben en bovendien geen dual tuner support. Voor deze kaarten is geen Alphacrypt nodig.

Vraag is nu welke oplossing in jullie machines nu gekozen is, of deze oplossing en Alphacrypt CAM nodig heeft of dat deze oplossing wellicht al werkt met de nieuwe Ziggo CI+ CAM.

Antwoord wat ik kreeg:
Onze MediaCenter zijn compleet en kant-en-klaar. Met 2 voor Qmotion aangepaste tuners en u kunt hiermee met 1 Ziggo kaartje beide tuners aansturen.
U heeft op ons systeem 24 maanden hardware garantie, dus ook op de tuners.

Kennelijk gebruikt Q-Motion dus speciaal voor hen aangepaste tuners, maar helaas heb ik op mijn vragen nog steeds geen antwoord: wie is de fabrikant van de kaarten en is het een Alphacrypt, Softcam of CI+ oplossing?
Heb een mail terug gestuurd om te vragen of die garantie van 24 maanden op de tuners mij ook garandeerd dat de tuners 24 maanden met Ziggo blijven werken. Neem aan van niet, maar hoor wel graag hun antwoord, zeker omdat ze dit dus echt als een door hun gegarandeerde werkende oplossing met Ziggo presenteren.

Is er iemand hier die een 400i of 500i heeft en hier meer duidelijkheid over kan geven?

Daarnaast zijn gebruikservaringen uiteraard ook welkom.
« Last Edit: 2 February 2010, 14:11:03 by xahmol » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pascal-
Guru

« Reply #1 on: 2 February 2010, 22:43:15 »

Dat zijn gewoon FloppyDTV tuners hoor met een smartwi erin om de smartcard te delen.
Ook hun kunnen geen werkingsgarantie geven op een HTPC icm met CI+ want in alle Qmotion systemen kan geen CI+ CAM.

Die tuners zijn alleen door hun aangepast om in een S10V of s14V te passen.
Eigenlijk zijn het gewoon dezelfde tuners die op een andere manier in de harddisk tray gemonteerd zijn.
Plantje
Guru

« Reply #2 on: 3 February 2010, 08:59:47 »

Ik vind het nogal dappere uitspraken van QMotion!

Ze werken inderdaad met Alphacrypts. Ze kunnen wel garantie op de FloppyDTVs geven, omdat Digital Everywhere ook nog hardware ondersteuning verleent. Ze verkopen en ontwikkelen alleen niets nieuws meer.

Zelf heb ik een DVB200i of DVB150i die uitgerust is met DVB400i software. Ik was niet bijzonder te spreken over de software. Inmiddels heb ik de tuner die erin zat vervangen door een ander setje tuners, nieuwe harde schijf erin gezet, andere grafische kaart, standaard Windows 7 geïnstalleerd. Ik ben er op het moment wel tevreden over smile
xahmol
Pro

« Reply #3 on: 3 February 2010, 09:19:04 »

Dat zijn gewoon FloppyDTV tuners hoor met een smartwi erin om de smartcard te delen

Dat dacht ik dus ook al ja. Daarom dat ik ook zo verbaasd was over hun antwoord.

Op zich wel positief dat Qmotion zich niet achter DigitalEverywhere verstopt voor support maar zelf de verantwoordelijkheid neemt, vraag me alleen wel af of ze dat waar kunnen maken.

Reden dat ik toch wel erg een Qmotion overweeg is dat ik gewoon een zonder gezeur en weekenden eigen installatie werkende HTPC wil hebben met een digitale dual tuner oplossing. En zij lijken op dit moment de enige die dat biedt. Andere aanbieders van kant en klare systemen bieden alleen single tuner Anysee oplossingen waar meerdere tuners alleen met eigen gehobby mogelijk is. En eigen gehobby heb ik nu net geen zin/tijd in.

Heb kort een netwerk media tank overwogen, maar los van het feit dat die niet kan opnemen is die interface ZO spartaans als je WinMC gewend bent....

Heb nu dus toch maar besloten door te sparen voor een echte HTPC als vervanging van mijn Paradiit EnjoyTV 2005 (werkt nog steeds uitermate prima, maar trekt geen full HD en heeft alleen analoge tuners).
Plantje
Guru

« Reply #4 on: 3 February 2010, 09:53:17 »

In dat geval zou ik zeggen: als je er geen haast mee hebt...wacht even af wanneer Anysee dual tuners ondersteunt. Dan neem je dan een apparaat waar je nog jaaaaren mee vooruit kunt!
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen