Forum Wiki SponsorShop
20 September 2018, 03:16:38 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: DVB-T van Caiway werkend krijgen op mijn MCE  (Read 6889 times)
muppets4
Gemiddeld

« on: 8 January 2010, 16:03:05 »

Ik woon in het verzorgingsgebied van Caiway (rond Gouda). Caiway stopt in stappen met het doorgeven van het analoge signaal. Als alternatief bieden ze DVB-T over de kabel aan (echt). Via mijn settopbox maak ik gebruik van het DVB-C signaal, maar voor mijn MCE deed ik dat met het analoge signaal.

Ik heb een VistaView Saber HB-220 dual hybrid DVB-T analogue kaartje gekocht. Installeren gaat prima. Maar dan MCE. Wanneer ik kies voor het instellen van een signaal doorloop ik de volgende stappen:

Instellingen -> instellen TV signaal
Dan kies ik voor Antenne, DVB-T, geen settopbox, twee tuners configureren, terug naar TV instellingen
Vervolgens kies ik voor 'zoeken aanvullende kanalen' en de opdracht zoeken.

Er worden na een paar minuten geen kanalen gevonden. Ik heb de kabel op een splitter zitten. Ook zonder de splitter worden er geen kanalen gevonden. Heeft iemand al succesvol zijn DVB-T signaal ontvangen van Caiway op zijn MCE?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
GuiltyNL
Guru

« Reply #1 on: 8 January 2010, 18:06:36 »

Dat hebben ze inderdaad, zie ook:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/07/caiway_test_dvbt_via_kabe.shtml

Heb je geen tooltje van de VistaView zelf om te kijken of je daar wel kanalen in ontvangt?
muppets4
Gemiddeld

« Reply #2 on: 8 January 2010, 19:01:10 »

Dat ze dat hebben was me uiteraard duidelijk, ik ga niet op gevoel een DVB-T signaal proberen in te stellen over de kabel. Helaas levert VistaView er niets bij. Ik heb nog wel even Dscaler gedownload, maar die is blijkbaar niet gemaakt voor DVB-T, want die vindt alleen de twee analoge tuners.
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #3 on: 8 January 2010, 21:57:06 »

Instellingen -> instellen TV signaal
Dan kies ik voor Antenne, DVB-T, geen settopbox, twee tuners configureren, terug naar TV instellingen
Vervolgens kies ik voor 'zoeken aanvullende kanalen' en de opdracht zoeken.

de twee tuners die worden geconfigureed zijn dat de analoge of de DVB-T tuners?
Volgens mij zou

En volgens mij moet je niet terug naar tv insstellingen, maar de eerste scanronde doen in het vervolg scherm.
Daarna kun je op aanvullende kanalen zoeken.

Zo werkt het tenminste bij mijn tuners (haupage pvr150 + 2x Floppy DTV)

ik laat dan op de ene analoge (pvr 150) en 2 digitale (de floppy's) zoeken.
als ziggo klant krijg ik op de digitale tuner van de pvr 150 toch alleen maar ned.1 (niet gecodeerd)
BIj caiway zou dat gewoon wl beeld moeten geven.

P.S. ik heb het over W7........ misschien scheelt dat ook wel een beetje ivm de native digitale ondersteunig.
Ik zie net dat je onder vista werkt, dan even TVPack installeren, en dan werkt het ook zoals onder W7.

Succes.

Gr.E
muppets4
Gemiddeld

« Reply #4 on: 8 January 2010, 23:18:19 »

Bedankt. Ik had in eerdere pogingen ook het vervolgscherm doorlopen, met hetzelfde resultaat. 0 zenders. Ik ga TV pack 2008 even installeren. Kijken of dat helpt.

edit: nieuw probleem erbij. TV pack liet zich uitstekend installeren, maar niet de kleinere files die er ook bij zitten. Die vereisen SP1. Heel vreemd, maar in essentiele en aanbevolen updates komt die niet voor en heb ik alles geupgrade wat er is. Ook de standalone update files helpen me niet verder. Daardoor kan ik wel de analoge zenders instellen, maar op de DVB-T crashed Vista.....
« Last Edit: 9 January 2010, 10:59:59 by muppets4 » Logged
muppets4
Gemiddeld

« Reply #5 on: 9 January 2010, 20:49:53 »

Even reageren op mijn eigen post, omwille van anderen die een oplossing zoeken en op dit forum terecht komen.

Ik gebruikte een Vista 32 bits versie. Die ondersteunt niet lekker digitale TV, zoals ik heb gemerkt. Op een ander forum las ik over TV pack 2008, die wat verbeteringen moet brengen in het digitale TV gedeelte. Dat heb ik geinstalleerd, maar ik kon de updates niet installeren, wegens het ontbreken van SP1. Vreemd genoeg komt die niet automatisch binnen, terwijl ik alle essentiele en aanbevolen updates geinstalleerd heb. Ook de standalone versie van SP1 liet zich niet installeren. Aan het einde van de update wordt deze plots afgebroken.

Als ik nu het TV signaal configureer en kies voor Antenne-> dvb-t, dan crasht MCE. Of dat komt doordat ik niet alles van het TV pack heb geinstalleerd weet ik niet, maar deze crash komt later nog terug in het Windows 7 verhaal.

Op een andere partitie heb ik Windows 7 (64 bits dit keer) geinstalleerd, omdat ik hoorde dat deze native beter omgaat met dvb-t. In eerste instantie raakte ik wat gefrustreerd, omdat op precies hetzelfde moment MCE crashte als in Vista (wellicht zijn het de drivers van de VistaView Sabre HB 220).

Ik gaf het op en installeerde het analoge TV signaal. Aan het einde daarvan wordt een andere vraag gesteld dan bij Windows Vista, namelijk of het DVB-T signaal ook geconfigureerd moet worden. En dat wilde ik wel. En toen een vreemde gebeurtenis, namelijk dat het nu wel werkte. Nadat ik de analoge kanalen eruit had gegooid, had ik netjes 18 digitale Caiway kanalen via het MCE. Prima beeld overigens! Veel beter dan het analoge signaal wat ook via die kabel binnenkomt.
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #6 on: 10 January 2010, 00:57:35 »

Dat zeg ik vervolg schermen smile

Goed om te zien dat eea nu werkt.

Succes

Gr. E
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen