Forum Wiki SponsorShop
7 October 2022, 10:46:36 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Go Down
  Print  
Author Topic: Anysee E30 DVB-C Dual Tuner  (Read 75689 times)
riCHey
Pro

« Reply #30 on: 29 December 2009, 18:42:44 »

@Guilty,

Waar haal jij die SPlug.dll vandaan? Ik kan hem nergens vinden om te downloaden (kopen) ...

Groet
Alex

P.S. ik neem aan dat eenzelfde config voor de DVB-T variant geen probleem zal zijn...

Probeer eens bij antwoord #23... Wink
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
ajwkappe
Gemiddeld

« Reply #31 on: 29 December 2009, 19:14:42 »

haha, had ik uiteraard al geprobeerd ;-) die staat er niet meer... maar ik heb hem zojuist gevonden op een andere site:

http://rosevalley-networks.net/infusions/pro_download_panel/file.php?did=20&file_id=29

ASUS P5E-V - HDMI, Intel Core 2 Duo E4500 2.2 GHz, 4GB intern,  Silverstone LC03, LG Blue Ray, 2 x Anysee E30TC Plus (Digitenne), Vista SP3 + TV Pack 2008, Total Media Theatre 3 + WHS
riCHey
Pro

« Reply #32 on: 29 December 2009, 19:20:29 »

Wel hoor, gewoon de letters even handmatig in de goede volgorde zetten... Wink

Ikzelf had vanmiddag die van post #18 gebruikt... smile
ajwkappe
Gemiddeld

« Reply #33 on: 29 December 2009, 19:26:53 »

heb kennelijk mijn bril niet op vandaag LOL... dat had ik even gemist ;-)

nu we toch bezig zijn... nog een tip hoe ik die DVBLink server moet configureren? Of zal ik eerst mijn bril opzetten en verder zoeken :-)

ASUS P5E-V - HDMI, Intel Core 2 Duo E4500 2.2 GHz, 4GB intern,  Silverstone LC03, LG Blue Ray, 2 x Anysee E30TC Plus (Digitenne), Vista SP3 + TV Pack 2008, Total Media Theatre 3 + WHS
GuiltyNL
Guru

« Reply #34 on: 29 December 2009, 20:46:19 »

happy  thumbsup
ajwkappe
Gemiddeld

« Reply #35 on: 30 December 2009, 00:13:24 »

OK, ik heb duidelijk wat hulp nodig :-)

Bij de configuratie van de sources (tunerlink) kan ik na tunerselectie (Anysee T) niets vinden in het tab headends... mis ik iets, moet ik nog een soort van config file laden voor Nederland ?

In MC zie ik ook nog steeds de anysee tuners staan onder Antenna... kijk ik bij Sattelite zie ik wel de 4 DVBLink tuners staan...

Wat doe ik fout?

Gr Alex

GuiltyNL
Guru

« Reply #36 on: 30 December 2009, 10:23:01 »

Je moet zelf een headerend toevoegen. En dan in de lijst jouw regio opzoeken.

Op dat tabblad heb je een button als het goed is om hem toe te voegen.

Die 4 DVBLink tuners zijn de virtuele tuners, maar daar hangt niets onder nu.
riCHey
Pro

« Reply #37 on: 30 December 2009, 11:10:28 »

Je voegt een source toe, en dan klik je op die drie stippeltjes aan het einde van de regel.
Dan voeg je een headerend toe, waarbij je aangeeft dat je kabel gebruikt. Dan komen er twee, de MCE driver en de gewone. Ik ben er nog niet uit welke je nu precies moet hebben, kwestie van proberen.
Dan ga je naar het volgende tabje, iets van scan. Hier laat je hem scannen naar alle kanalen.
Dan "ok" je hem weg, en ga je naar de serverside. Daar hevel je alle zenders over naar de rechterkant van het scherm met het groene pijltje.

Nou ja, dan start je MCE als administrator, en installeer je nieuwe virtuele sateliet tuners (een voor een, dus eerst doe je dvblink tuner één, en eventueel daarna dvblink tuner twee). De instellingen daarna maken niet veel uit, ik kies steeds de bovenste. Vervolgens ga je naar extra, en verklein je een beetje het MCE schermpje. Je klikt op dvblink en laat hem de zenders synchroniseren... en... voila... ?

Wow... en dat op de vroege morgen... Wink
Ramjet
Newbie
*

« Reply #38 on: 1 January 2010, 21:54:55 »

Onwijs bedankt voor alle tips en suggesties. Helaas is het me nog niet gelukt om het aan de praat te krijgen. Ik krijg alleen beeld en geluid bij Ned1. De overige kanalen geven de melding 'Service is gecodeerd'.  Voor zover ik weet is m'n smartcard geactiveerd, maar ik kan dat verder niet nagaan. Ook alle codecs zouden moeten kloppen.

Zou dit kunnen liggen aan de anysee driver? Die heb ik namelijk wel geïnstalleerd voordat ik DVBLink2 erop zette. Als ik dat niet doe, kan ik geen device kiezen bij de TV Source. Zie ik iets over het hoofd? Kan ik ook een driver van DVB Link gebruiken om de anysee aan te sturen ipv de driver van anysee zelf?
GuiltyNL
Guru

« Reply #39 on: 1 January 2010, 22:55:29 »

Heb je Splug.dll gebruikt en heb je een plugins mapje aangemaakt in de Source map van je Anysee?
gomez2010
Standaard
**

« Reply #40 on: 4 January 2010, 10:31:45 »

Iemand nog iets te weten gekomen over het tragere zappen? Ik heb zelf een beetje gezocht en in de splug.dll gekeken maar niks kunnen vinden om tot een oplossing te komen. Niet dat het erg is want ik neem met veel plezier 2 programma's op of kijk er een terwijl ik opneem!! Het is een super oplossing zolang Anysee en Clark niet met de juiste oplossing komen! Iedereen die deze oplossing aangedragen heeft heel heel erg bedankt en een super 2010 gewenst met veel goed werkend MCE kijk en luister plezier!!!
GuiltyNL
Guru

« Reply #41 on: 4 January 2010, 14:35:49 »

Binnenkort kunnen we SPlug.dll vervangen door Acamd.dll deze zapt een stuk sneller, maar ondersteunt voor de Anysee nog geen Dual Tuner.
frankveltmans
Newbie
*

« Reply #42 on: 4 January 2010, 14:43:28 »

Hey,

Heeft er al iemand een poging gedaan met een Anysee E30S2 Plus? Ik heb al met splug.dll en acamd/anycam geprobeerd maar niets lijkt te werken. De fta kanalen kan ik kijken maar op de andere krijg ik steeds servce gecodeerd. Het is me 1 keer gelukt om acamd te laten verbinden met anycam op com5 maar dan lukt het nog niet. In het log van acamd stond: "can't initialise new card, ignoring port until card reinserted"

Ik weet niet of het verschil maakt dat ik met een Tv-Vlaanderen kaart werk of niet? Met enkel splug.dll in de plugins directory te plaatsen lukt het helemaal niet.

Alvast bedankt
riCHey
Pro

« Reply #43 on: 4 January 2010, 16:14:36 »

Onwijs bedankt voor alle tips en suggesties. Helaas is het me nog niet gelukt om het aan de praat te krijgen. Ik krijg alleen beeld en geluid bij Ned1. De overige kanalen geven de melding 'Service is gecodeerd'.  Voor zover ik weet is m'n smartcard geactiveerd, maar ik kan dat verder niet nagaan. Ook alle codecs zouden moeten kloppen.

Zou dit kunnen liggen aan de anysee driver? Die heb ik namelijk wel geïnstalleerd voordat ik DVBLink2 erop zette. Als ik dat niet doe, kan ik geen device kiezen bij de TV Source. Zie ik iets over het hoofd? Kan ik ook een driver van DVB Link gebruiken om de anysee aan te sturen ipv de driver van anysee zelf?

Heb ik ook een paar keer gehad... na wat frotten met de splug.dll (in verschillende mapjes zetten, paar keer herstarten) lukte het wel. Sindsdien heeftie het perfect gedaan.
ajwkappe
Gemiddeld

« Reply #44 on: 4 January 2010, 20:05:38 »

Je voegt een source toe, en dan klik je op die drie stippeltjes aan het einde van de regel.
Dan voeg je een headerend toe, waarbij je aangeeft dat je kabel gebruikt. Dan komen er twee, de MCE driver en de gewone. Ik ben er nog niet uit welke je nu precies moet hebben, kwestie van proberen.
Dan ga je naar het volgende tabje, iets van scan. Hier laat je hem scannen naar alle kanalen.
Dan "ok" je hem weg, en ga je naar de serverside. Daar hevel je alle zenders over naar de rechterkant van het scherm met het groene pijltje.

Nou ja, dan start je MCE als administrator, en installeer je nieuwe virtuele sateliet tuners (een voor een, dus eerst doe je dvblink tuner één, en eventueel daarna dvblink tuner twee). De instellingen daarna maken niet veel uit, ik kies steeds de bovenste. Vervolgens ga je naar extra, en verklein je een beetje het MCE schermpje. Je klikt op dvblink en laat hem de zenders synchroniseren... en... voila... ?

Wow... en dat op de vroege morgen... Wink

De pogingen om het mij duidelijk te maken worden zeer gewaardeerd :-) ... ik heb geprobeerd iets toe te voegen bij Headerends, echter kan niets vinden wat ook maar enigsinds lijkt op instellingen voor Digitenne... nog een bruikbare tip wellicht?

EDIT: Met DVBLogic v2 is het gelukt de headends toe te voegen voor DVB-T (DVB Europe) Echter na het scannen, bij het selecteren van de tuners in MC7 ziet MC nog steeds alleen de Anysee tuners, niet de 4 DVBLogic tuners. Onder Sattelite zie ik ze wel staan... echter kan ik daar niet voor de DVB-T Europe variant kiezen... nog ideeen?

Mijn dank is alvast groot!

Happy New Year btw ;-)
« Last Edit: 4 January 2010, 21:24:17 by ajwkappe » Logged

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen