Forum Wiki SponsorShop
20 August 2022, 00:39:30 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 11   Go Down
  Print  
Author Topic: Anysee E30 DVB-C Dual Tuner  (Read 74603 times)
Allvision
Standaard
**

« on: 17 December 2009, 16:57:34 »

Heeft iemand ervaring of het werkend gekregen om de Anysee E30 DVB-C in MCE Windows 7 in een Dual tuner setup te zetten.

In single tuner variant werkt het hier uit de kunst, echter als ik de tweede tuner erbij zet verliest 1 van beide tuners contunue het signaal. De blauwe led op de Anysee gaat dan knipperen, de andere houdt zijn signaal dan wel vast.

Vast bedankt voor het meedenken.
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #1 on: 17 December 2009, 17:21:36 »

Zoek en lees even aub. Dit is al vele malen aan de orde geweest alhier.
(kort: werkt (nog) niet)
GuiltyNL
Guru

« Reply #2 on: 17 December 2009, 19:34:27 »

Ik ga proberen om met DVBLink TVSource 2 een multituneromgeving te maken. Met de drivers van Anysee zelf kan dit nog niet, maar er wordt wel hard aangewerkt bij de mannen van Anysee.

GuiltyNL
Guru

« Reply #3 on: 21 December 2009, 22:32:01 »

Zojuist klaar met de eerste config, beide Tuners aangesloten en in DVBLink geconfigureerd en geactiveerd in MCE.

Dat werkt, ik ben nu Ned 2 en RTL4 aan het opnemen, beide gecodeerde zenders.

De belasting van DVBLink nu met 2 opnames ongeveer 44% (met 1 inderdaad 22%). Als test nu even een muziekje aan het luisteren, dat gaat prima.

Ik vind het spannend, met de CNO drivers van Anysee leek het de eerste minuten ook goed te gaan waarna een of beide tuners zichzelf ophing. Hij is nu een minuut of 10 aan het opnemen en Live TV heb ik meermalen van Nederland 2 naar RTL4 gezet, elke keer schakelt hij keurig tussen de twee zenders.  specool Wil ik een andere zender pakken dan geeft hij netjes aan dat beide tunes in gebruik zijn.  thumbsup

Ik heb inmiddels beide opnames gestopt en teruggekeken, beiden hebben 12 minuten gelijktijdig, zonder storing opgenomen!  laugh

Ik kwam er wel achter dat Ziggo weer eens mijn andere Smartcard geblokkeerd heeft, dat is de zoveelste keer al. Toch werkt het dan soms.

Het lijkt erop dat hij random zoekt naar de Smartcard?

Anysee 1 Smartcard 1
Anysee 2 Smartcard 2

Soms neemt hij op van Anysee 1 en decodeerd hij met Smartcard 2 en vice versa. Ik heb dat getest door uit de ene de smartcard te halen en uit de andere de antenne te trekken. De ene keer zegt hij service gecodeerd en als ik heen en weer zap dan pakt hij de andere kaart (in de Anysee waar de kabel eruit getrokken is) en neemt hij toch op.

Ik verwacht dat ik van alle problemen verlost ben als ik die andere kaart weer laat activeren.

Viper
Standaard
**

« Reply #4 on: 22 December 2009, 17:10:38 »

GuiltyNL

Kun je ons vertellen wat je gedaan hebt en met welke bestanden, een soort van guide. Bedankt.
GuiltyNL
Guru

« Reply #5 on: 22 December 2009, 17:59:08 »

Ik ga nog een how-to schrijven als ik klaar ben. Ik probeer nog het laatste probleem te tacklen en dat is het trage zappen (3 seconden per kanaal).

Maar in het kort:

DVBLink TV Source geinstalleerd
Anysee adapters aangemaakt en geconfigureerd
SPlug.dll van Anysee als Plugin erin gezet voor het decoderen van de zenders
Wizard in MCE gedraaid voor het installeren van de virtuele DVBLink adapters

CNO driver gebruik ik nu dus niet meer.

Ik ga proberen om met een andere DLL sneller de boel te laten zappen en HDTV te laten werken op een Atom, dat moet mogelijk zijn.

Als dat gelukt is maak ik de how-to.
riCHey
Pro

« Reply #6 on: 23 December 2009, 15:45:23 »

Okee, plugin gevonden, maar waar zetten we die nu... ? :S

edit:  Toch maar de oude nieuwe anysee driver er op gezet weer; kreeg het zo snel niet voor mekaar om de gecodeerde zenders er op te krijgen. Wat me wel opviel is dat via deze "nieuwe" manier het beeld en geluid EINDELIJK synchroon lopen.
« Last Edit: 23 December 2009, 18:30:04 by riCHey » Logged
gomez2010
Standaard
**

« Reply #7 on: 23 December 2009, 19:19:50 »

Hey,

Je maakt in de volgende map:

C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources\<tunernaam>

een map aan genaamd Plugins

Dus:

C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources\<tunernaam>\Plugins\

en in deze map zet je de plugin.

Dist doe je evt. ook bij je 2e tuner.

MvGr.
riCHey
Pro

« Reply #8 on: 23 December 2009, 20:58:28 »

Okee, en voor de verdere instellingen dan:

Zet je alles in DVBLogic al goed, dus de kanalen en de gids enzo, of pas je alles pas in MCE aan?
Kan nu even niet klieren met 't spul omdat er kerstfilms gekeken/opgenomen moeten worden, maar misschien morgen weer even.. smile
gomez2010
Standaard
**

« Reply #9 on: 23 December 2009, 21:22:31 »

Bij mij werkt alles nu als een zonnetje met DVBLink, zelfs met 1 smartcard opnemen en kijken tegelijkertijd (wel met 2 anysees). Volgens mij kan dit door het volgende: De DVBLink software kan met elke tuner in elkaars 'cardslot' kijken naar de smartcard, dus als de ene anysee aan het opnemen is waar de smartcard in zit, haalt de andere anysee zonder smartcard ook de coderingen uit die anysee. Aangezien 1 smartcard alle kanalen kan decoderen. Tot nu toe alle zenders uit mijn pakket kunnen kijken terwijl ik er 1 opneem, dus ze zitten niet op dezelfde transponder.
Het enige nadeel is dat het zappen idd. nog wat traag gaat +/- 3 tot 5 sec. als dit opgelost is is het de perfecte oplossing zolang anysee er niet mee komt.

@riCHey

Ik scan met DVBLink (na het instellen van de tuners) naar alle kanalen voor beide anysees daarna in mediacenter de kanalen importeren (Synchronize) onder extras menu in MCE (let wel op dat je niet de guideinstellingen gebruikt van DVBLink dus kies de optie zonder Guidelisting). Daarnazet ik alle kanalen goed dmv Guidetool, de juiste kanaalnummers voor de volgorde in de gids. Ik heb trwns ook zelf een transpondertabel gemaakt voor mijn provider (Delta).
GuiltyNL
Guru

« Reply #10 on: 24 December 2009, 09:58:01 »

Ik ben bezig met het zappen, en ik hoop dat het lukt.

Mijn bevindingen met de Smartcard zijn hetzelfde. Wink
gomez2010
Standaard
**

« Reply #11 on: 24 December 2009, 10:04:33 »

@GuiltyNL

Ik hoop dat het je lukt zou echt super zijn!! In iedergeval alvast super bedankt voor je verwijzing naar DVBLink!
Ik heb zelf ook al zitten zoeken naar een oplossing voor het trage zappen maar kan tot nu toe geen oplossing vinden.
Bij de niet gecodeerde zenders is het zappen bij mij een stuk sneller, dus de snelheid gaat verloren bij het decoderings proces lijkt mij.
riCHey
Pro

« Reply #12 on: 24 December 2009, 10:43:47 »

Goed.. dus als ik het goed begrijp:

Ik heb DVBLink, daar moet ik nieuwe mappen in aanmaken waarin ik in elke tvsource de splug.dll zet, zoals gomez meldde:
Je maakt in de volgende map:

C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources\<tunernaam>

een map aan genaamd Plugins

Dus:

C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources\<tunernaam>\Plugins\

en in deze map zet je de plugin.

Dist doe je evt. ook bij je 2e tuner.

In DVBLink laat ik hem de kanalen zoeken, sla ik op. Vervolgens start ik MCE als administrator en ga ik via de dvblink tool in extra de kanalen importeren. Hierna kan ik de kanalen sorteren gewoon via de MCE guide, en pakt hij netjes de guide op.
Zaken als Anycam worden niet gebruikt.

... klaar?
« Last Edit: 24 December 2009, 10:51:10 by riCHey » Logged
GuiltyNL
Guru

« Reply #13 on: 24 December 2009, 10:49:58 »

Correct! Wink
gomez2010
Standaard
**

« Reply #14 on: 24 December 2009, 10:57:13 »

@riCHey

Ik heb zelf gemerkt dat als ik na het importeren in de guide kijk de nummers voor de zenders als 1,1,2,2,3,3 etc. staan ik weet niet of dit bij anderen ook was. Ik heb dit opgelost door de zenders te sorteren met MCE Guidetool. Dus mocht je hier last van hebben zou je deze kunnen gebruiken.
Pages: [1] 2 3 ... 11   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen