Forum Wiki SponsorShop
20 August 2022, 01:36:10 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 ... 9 10 [11]   Go Down
  Print  
Author Topic: Anysee E30 DVB-C Dual Tuner  (Read 74613 times)
jasper_online
Newbie
*

« Reply #150 on: 17 May 2010, 13:55:17 »

Dit is echt goed nieuws, ben nu serius aan het overwegen om 2 anysee's aan te schaffen. Kan ik lekker live HD kijken thuis:d Wat beteft de werking: hoe staat het met de werking van (1 of 2) anysee icm windows 7 64bit en W7MC?
« Last Edit: 17 May 2010, 14:02:05 by jasper_online » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
rondol1
Pro

« Reply #151 on: 17 May 2010, 14:26:14 »

Dit is echt goed nieuws, ben nu serius aan het overwegen om 2 anysee's aan te schaffen. Kan ik lekker live HD kijken thuis:d Wat beteft de werking: hoe staat het met de werking van (1 of 2) anysee icm windows 7 64bit en W7MC?

Niet uit eigen ervaring, maar wel met belangstelling gevolgd:
De ervaringen met 64bit zijn in de regel niet goed. Of dit te wijten valt aan WMC, aan Anysee of aan de combinatie is me niet duidelijk, maar voorlopig beter niet doen!
arieknarie
Standaard
**

« Reply #152 on: 18 May 2010, 20:22:25 »

Driver van 29 april met multi-tuner support geïnstalleerd en inmiddels twee weken naar tevredenheid draaiend. Werkt eindelijk naar behoren  specool

Alleen bij HD zenders (NL 1,2,3) heel af en toe wat geblokt beeld (kortdurend). Dat had ik bij vorige driver versies niet  thumbdown

Gebruik jij nu 2 of 1 smartcard 's' in je dual tuner opstelling?

twee tuners - twee smartcards
toolman
Standaard
**

« Reply #153 on: 19 May 2010, 14:53:33 »

Ik gebruik 1 smartcard, zou dat miscchien de reden zijn waarom ik af en toe de melding krijg dat het kanaal versleuteld is?

Gr
marrek22
Standaard
**

« Reply #154 on: 15 June 2010, 16:04:08 »

fout.

Bij dual tuner opstelling van 2 of meer anysee tuners heb je maar één smartcard nodig in één van de tuners.
Meer smartcards gaat zorgen voor errors.
ibiza
Standaard
**

« Reply #155 on: 4 July 2010, 23:41:58 »

Zoals misschien een aantal van jullie gelezen hebben op het forum had ik een kleine discussie http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,6660.0.html op het forum met Heraut mb.t. de multituner driver.

Omdat ik maar een tuner had en ik wel eens wilde zien hoe ellendig het allemaal zou moeten werken heb ik zo'n ding besteld via het forum, de nieuwe 30TC tuner bleek defect wat uiteindelijk mij geholpen heeft, zoals je zult merken later in dit "lange" blush verhaal...

Ik heb het volgende systeem:

MB: Asus M4A785TD-V EVO/U3S6
CPU: AMD ATHLON II X2 240E 2.8GHZ SKT AM3 L2/2MB 45W
MEM: Kingston DDR3 VR 4GB 1333
Windows 7 Ultimate
Ziggo omgeving 5555

Enfin, ik heb al geruime tijd 1 30TC en 2 analoge Hauppauge 150MCE tuners wat prima werkt, de driver welke ik er op heb staan is de 1.2.0G versie.
Mijn 2de nieuwe tuner kwam binnen en het ding geïnstalleerd, wizard opnieuw gedraaid (alleen voor de twee digitale tuners, de analoge tuners had ik er meteen uitgehaald) en getest en... helemaal sh#t, Hij bleef om de 10 a 20 seconden hangen en HDTV was een groot blokkenfeest en ik kreeg heel vaak de melding “Service gecodeerd” en zappen was zo traag dat je koffie kon gaan halen.
Toen ben ik eens even na gaan denken (wat best handig kan zijn op zulke momenten)

Eerst het geblokte beeld, ik had de tuners op verschillende interne USB hubs gezet want ik dacht dat beter zou zijn voor de bandbreedte die gebruikt wordt niet te vergeten het stroomverbruik. Maar waarom niet op de zelfde hub, dus de kaarten bij elkaar gestoken en voila HDTV is een plaatje (het viel me ook op dat het zappen sneller ging van 6sec naar 2sec).

Helaas kon ik maar 20sec kijken en dan hing het beeld wat best handig kan zijn bij reclame maar bij een film is het toch wat kort..., Nou weet ik nog vanuit mijn verleden met het rommelen met dreamboxen en dergelijke dat de key-exchange voor het decoderen om de zoveel seconden ging. Dus het lijkt er op dat de driver de smartcard van Ziggo eenmalig vindt maar de volgende key-exchange gaat de mist in. Het is nl. geen videokaart of codec probleem want de single tuner werkte altijd perfect. Dus ik wilde mijn kaart omsteken van de "oude 30TC" naar de nieuwe maar de kaart ging er niet in... wrs. zijn de pennen van de kaartreader niet in orde want de kaart gaat maar voor de helft erin. Dus wat heb ik gedaan, ik heb de tuners omgewisseld (incl. kaart wel te verstaan). Volgens mij zit nu de Kaart in eerste tuner (het laagste USB nummer)

Enfin, het systeem opnieuw opgestart en MCE zag maar 1 tuner, dus de Wizard opnieuw gedraaid in MCE en... het werkt! Hij zapt heerlijk snel, HDTV is puntgaaf zonder enig blokje, hij hangt niet meer en opnemen en zappen gaat gewoon tegelijkertijd, En de melding van "service gecodeerd" heb ik niet meer gezien.
Hij is al meerdere malen in stand-by geweest vanuit stand-by gaat hij gewoon opnemen. Tijd voor het bestellen van een derde tuner lijkt me!!

Mijn tip is dus, plaats de tuners in dezelfde hub van je moederbord en zorg dat de kaart in de eerste tuner zit. MOcht je nog problemen hebben wissel dan de tuners zelf om... Ik gebruik nog steeds de 1.2.0G driver.

Ik ben er helemaal happy mee Tongue, hopelijk zijn er meer forumgebruikers die iets met dit lange verhaal kunnen icon9.

Succes! thumbsup

PS. Ik heb alle laatste updates op Windows 7 behalve de KB981078 welke ik voor de installatie van de 2de tuner er al had afgehaald.
« Last Edit: 4 July 2010, 23:45:00 by ibiza » Logged
rondol1
Pro

« Reply #156 on: 5 July 2010, 09:30:04 »

Heel goed dat je hebt volgehouden en je ervaring met ons deelt. Je verhaal/oplossing klinkt best plausibel. Aan de andere kant klinkt het ook best expirimenteel; ik vraag me af hoe volwassen de Anysee driver genoemd mag worden als dit de voorwaarden zijn om een stabiele werking te garanderen. Toegegeven, het is plug and play, maar je moet wel heel nauwgezet pluggen, vind je niet?

Nog een vraag: Als je tijd en zin hebt, wil je eens proberen de kanaalvolorde in de gids aan te passen? Er is een gebruiker die een en ander ook werkend heeft gekregen, maar na het veranderen van de zendervolgorde weer struikelt.
« Last Edit: 5 July 2010, 19:37:04 by rondol1 » Logged
ibiza
Standaard
**

« Reply #157 on: 5 July 2010, 12:42:30 »

rondol1, je hebt gelijk dat de driver natuurlijk nog het een en ander aan bijschaven nodig heeft, maar het ziet er naar uit dat een werkend systeem mogelijk is als aan een paar voorwaarden wordt voldaan. Dus het is meer Plug & Pray  Huh Wat ik wel grappig vond is dat ik ongeveer alle problemen tegelijktijd had die in deze draad worden genoemd en dat het uiteindelijk wel gewoon werkt. Wat ik trouwens ook gedaan heb is de analoge tuners er uit gehaald, dit was ook een opmerking van anysee dat meerdere verschillende tuners rare bij-effecten zou kunnen hebben.

Ik zal vanavond even proberen de kanaalvolgorde om te zetten en kijken wat ie dan doet, wat ik me wel kan herinneren is dat bij het wijzigen van de kanaalvolgorde bij 1 tuner dat de kanalen "automatisch" weer terugschoten op hun oude plek nadat er een gidsupdate was geweest. Dus... wie weet wat er gebeurd.
Pages: 1 ... 9 10 [11]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen