Forum Wiki SponsorShop
18 November 2017, 20:33:05 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4 5  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Anysee Transponderlist Tool  (Read 71334 times)
Perlian
Gemiddeld

« Reply #30 on: 26 August 2011, 09:34:43 »

Zou iemand mij kunnen helpen?
The Anysee viewer is not installed or no channel scan was made yet.

Helaas is die melding niet gelijk aan de waarheid. Wordt C:\Program Files (x86)\anysee\anysee-TCSeries\data\ChData uitgelezen? Want dat bestand bestaat, en is leesbaar. Heb het voor de zekerheid nog een keer gewist en daarna de volledige scan opnieuw uitgevoerd, maar dat helpt helaas niet.
De viewer heb ik uiteraard ook al een keer opnieuw geïnstalleerd.

Hulp wordt op prijs gesteld: MCE vindt niet alle kanalen, en in sommige gevallen kloppen de kanaalnummers ook niet (is dat gerelateerd?)

Vinkje ook gezet voor het aanmaken van een nieuw bestand binnen de Anysee Viewer voordat je opnieuw scant?
Report to moderator   Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Tom-
Standaard
**

« Reply #31 on: 26 August 2011, 15:40:53 »

Vinkje ook gezet voor het aanmaken van een nieuw bestand binnen de Anysee Viewer voordat je opnieuw scant?

Ja! smile
Voor de zekerheid net nog een keer geprobeerd, en opnieuw laten scannen (is het normaal dat die volledige scan (Waarbij als land EUROPE geselecteerd is) meer dan een uur in beslag neemt?)
Perlian
Gemiddeld

« Reply #32 on: 26 August 2011, 16:31:50 »

Als ik een volledige scan doe is hij ongeveer een half uur bezig. Kun je anders de transponder-file niet downloaden bij:

http://www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator/

als het genereren niet lukt ....
Tom-
Standaard
**

« Reply #33 on: 26 August 2011, 17:53:06 »

Bedankt voor de suggestie.
Ik heb dit geprobeerd, en het probleem is helaas nog niet verholpen. Regionale zenders zijn in ieder geval al niet te bekijken met Media Center (lokale wel).
kees43
Newbie
*

« Reply #34 on: 27 August 2011, 15:16:59 »

Sinds enige tijd heb ik een Anysee E30C Plus DVB-C geinstalleerd. Ik wil gebruik maken van Windows Media Center op een Windows 7 systeem. De software van Anysee Viewer is 2.2.3 en de driver die ik heb geinstalleerd is 1.3.4.0. Bij de installatie heb ik de richtlijnen gevolgd van de Transponderlist Tool. Na het uitvoeren van een automatische scan werden geen kanalen gevonden. Een quick scan levert 330 TV en 198 Radio kanalen op. Er ontbreken nog enkele kanalen zoals Nederland 1 HD en Nederland 2 HD. Ik zit in het het ontvangstgebied van Ziggo 1111.
Bij het opstarten van het Transponder Tool krijg ik de foutmelding "The anysee viewer is not installed or no channel scan was made yet", waardoor het niet mogelijk is om WMC te laten zoeken.
Hoe kan ik dit in orde maken?
rondol1
Pro

« Reply #35 on: 27 August 2011, 15:40:02 »

Heb je het scannen ook al een langs de normale weg gedaan, ik bedoel zonder de Transponder Tool? Ik doe al 2 jaar niets anders en ondanks een hoop andere problemen heb ik nog nooit een incomplete scan gehad. (Ziggo 8888)
kees43
Newbie
*

« Reply #36 on: 27 August 2011, 15:54:56 »

Ja, ik heb ook een scan uitgevoerd met Windows Media Center door te kiezen voor "antenne" en "Digitale televisie nog niet in kaart gebracht". Het resultaat is dat er geen kanalen worden gevonden.
kees43
Newbie
*

« Reply #37 on: 27 August 2011, 16:41:03 »

Ik heb de installatie van driver en software opnieuw uitgevoerd, nadat ik alles had gedeinstalleerd. Nu vindt de Anysee software enkele kanalen meer dan de vorige keer. WMC vindt nog steeds niets. Ook is het nu niet meer mogelijk om te kiezen voor "antenne".
Het transponderlist Tool geeft nog steeds dezelfde foutmelding.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Tom-
Standaard
**

« Reply #38 on: 27 August 2011, 20:15:11 »

Zoals ik het lees heb je CNO niet correct ingesteld. Zou dat kunnen?
HAWKHAWK
Pro

« Reply #39 on: 27 August 2011, 21:41:36 »

Leek me een handige tool, heb met de Anysee viewer een channel scan gedaan en alle zenders gevonden (Ziggo 5555, er is ook een NL_5555 bestand aanwezig in de anysee/tables en drivers/transponder directory) maar krijg net als anderen bij het opstarten van Transponder Tool de foutmelding "The anysee viewer is not installed or no channel scan was made yet".

Enig idee waarom dit voor aantal mensen dus gewoon niet werkt (heb de meest recente Anysee viewer, CNO driver, etc).

Reden waarom ik het wilde gebruiken is om DVBDream in keer met de goede Ziggo transponders te vullen! DVB-C via DVBDream werkt super, en met ACAMD ook encrypted kanalen!
rondol1
Pro

« Reply #40 on: 28 August 2011, 09:47:39 »

Ja, ik heb ook een scan uitgevoerd met Windows Media Center door te kiezen voor "antenne" en "Digitale televisie nog niet in kaart gebracht". Het resultaat is dat er geen kanalen worden gevonden.
Zoals ik het lees heb je CNO niet correct ingesteld. Zou dat kunnen?
Daar sluit ik mij bij aan. Dit is typisch voor geen -of een verkeerde- regio kiezen in de CNO.

Na installatie van het Anysee driverpakket open je nog voor het scannen in MCE de CNO vanaf de taakbalk en kiest eerst voor de kabeltuner en vervolgens je regiocode. Zonder dat weet het arme ding niet welke TPL het door moet geven aan MCE. Handig is ook om de IR te deactiveren, in mijn ervaring heeft deze een overlap in codes met de originele MCE Remote die ik gebruik, met onvoorspelbaarheden als gevolg.
kees43
Newbie
*

« Reply #41 on: 28 August 2011, 12:18:06 »

Ik heb de volgende CNO instellingen gebruikt:
Country: Netherlands
Tuner: Cable(DVB-C), anysee E30C Plus(FA), USB 0-1
Terrestrial: Europe
Cable: 1111
volgende blok geen informatie ingesteld
IR Remote Control uit
Disable sleep mode WMC uit
Driver: 1.6.19.13, Firmware: 1.2, CNO: 1.3.4.0(MD-API)

Na het opstarten van het Transponderlist Tool is het niet mogelijk contact te krijgen met Anysee, foutcode: "The anysee viewer is not installed or no channel scan was made yet". De Anysee viewer is wel geinstalleerd en er is wel een scan uitgevoerd: 342 TV en 218 Radio kanalen zijn gevonden.

Scannen met WMC levert nu wel resultaten op. Gekozen voor:
Antenne
Digitale televisie niet in kaart gebracht
Alleen T-tuner
Een groot aantal TV en Radio kanalen zijn gevonden, maar ook een aantal niet, zoals Nederland 3.
Bovendien is het beld veel fletser van de Anysee viewer.

Hoe kan ik deze problemen oplossen?
Tom-
Standaard
**

« Reply #42 on: 28 August 2011, 17:12:23 »

Nog een keer scannen in MCE kan extra kanalen opleveren. Het fletse beeld heeft niets met de tuner of instellingen daarvan te maken.

Anysee Viewer gebruikt standaard een overlaymodus, MCE niet. Voor de overlaymodus kun je in de instellingen van je videokaart soms andere kleurinstellingen maken.
kees43
Newbie
*

« Reply #43 on: 29 August 2011, 16:21:46 »

Opnieuw scannen levert de ontbrakende kanalen op. Ik heb de indruk dat het nu compleet is.
Een groot aantal kanalen is niet te benaderen omdat ze zijn gescrambled. De Anysee viewer laat deze kanalen wel zien. Ik bedoel dan de kanalen die bij mijn abonnement horen.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
kees43
Newbie
*

« Reply #44 on: 29 August 2011, 17:47:34 »

In aanvulling op mijn eerdere bericht. Het betreft o.a. RTL 5, Net 5, SBS 6, Veronica/Disney XD, Een, BBC 1, ARD en ZDF. Deze kanalen krijgen een fout melding"Service is scrambled, The current service is encrypted and can not be viewed this time".
De volgende kanalen ontvang ik normaal: Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, RTL 4, RTL 7, RTL 8, Canvas en BBC 2. Andere kanalen heb ik nog niet onderzocht.
Al deze kanalen ontvang ik wel met de Anysee Viewer.
Hoe kan ik dit oplossen?
Pages: 1 2 [3] 4 5  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen