Forum Wiki SponsorShop
26 September 2017, 21:48:57 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: AnySee E30C Windows 7 MCE OnsBrabantNet  (Read 6590 times)
jschoot
Newbie
*

« on: 13 March 2010, 22:01:44 »

Hallo,

na lang wijzigingen maken in de bestanden van de AnySee driver tabellen is het me gelukt om in de AnySee viewer de digitale tv kanalen van OnsBrabantNet te ontvangen.
Ik heb hiervoor AnySee viewer versie 2.1.1 geinstalleerd met CNO driver versie 1.1.14.
In de viewer kan ik de meeste kanalen bekijken.
Nu wil ik deze kanalen ook in Windows 7 Media Center kunnen ontvangen en opnemen.
Daarvoor ben ik eerst zelf aan de slag geweest om de transponder tabellen van de CNO driver aan te passen.
Dit lukte me echter niet.
Ik kwam de Transponder tool tegen en deze heeft een keurige transponder tabel voor me aangemaakt.
Echter Windows MCE vindt na het scannen geen enkele service.
De tool overschrijft de actieve transponder tabel zoals verwacht.

Wat kan ik nog proberen om het aan de gang de krijgen?

Groeten, Jeroen

* EU_64QAM_6875.TPL.TXT (1.45 KB - downloaded 328 times.)
Report to moderator   Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
hveijk
Moderator
Guru

« Reply #1 on: 16 March 2010, 12:33:52 »

Het vreemde aan de transponderlist die je gemaakt hebt is dat er geen zendernamen in voorkomen.

Dit is voor de lijst op zich geen probleem, hier is het alleen maar commentaar om de boel wat te verduidelijken. Als het betekend dat deze informatie niet in het signaal aanwezig is (of in een andere vorm) dan kan ik mij indenken dat het problemen geeft binnen mediacenter.

Kun je met regedit de volgende tak exporteren en mij mailen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\anysee

Mogelijk is daar nog wat uit te halen.

Slick Solutions (subforum) - MCE Standby Tool, LEDSdriver, Slick Radio
jschoot
Newbie
*

« Reply #2 on: 16 March 2010, 19:01:21 »

Hoi Herman,

bedankt voor je antwoord.
Er staan inderdaad geen kanaalnamen in de registry tree van de AnySee viewer.
Worden deze gebruikt door MCE bij het scannen van kanalen?
Kan ik handmatig kanalen toevoegen aan MCE op de een of andere manier?

Bijgaand vind je de registry export.

Wat trouwens opvalt is dat mijn Sony Bravia TV bij het scannen wel alle kanaalnamen gevonden heeft.
Dus OnsBrabantNet stuurt deze informatie wel mee.

Groeten, Jeroen

* AnySee.reg.txt (127.71 KB - downloaded 304 times.)
« Last Edit: 17 March 2010, 13:05:02 by jschoot » Report to moderator   Logged
jschoot
Newbie
*

« Reply #3 on: 21 March 2010, 07:08:23 »

Hoi Herman,

inmiddels ben ik ietsje verder gekomen.

Bij de installatie van de AnySee viewer heb ik gekozen voor de Engelse taal.
Dit zorgt ervoor dat de AnySee driver bepaalde instellingen laadt voor Nederland.
Na een herinstallatie in de Nederlandse taal vind de viewer dezelfde kanalen als voorheen en maar nu ook voor NL1,2,3 en RTL4 de kanaalnamen.
Deze 4 kanalen worden ook gevonden in MCE.
Dat was overigens al zo voordat ik de herinstallatie van AnySee gedaan had.
Nu begint bij mij het vermoeden te ontstaan dat hun driver en ook de CNO driver iets specifieks doet met land en regio instellingen waardoor ik de rest van de kanalen in MCE niet kan vinden.

Heb jij nog een idee wat ik kan proberen?

Groeten,
Jeroen
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen