Forum Wiki SponsorShop
26 September 2018, 03:33:02 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: HTPC niet in standby na kijken MKV/DIVX/DVD  (Read 2479 times)
boredcat
Standaard
**

« on: 23 October 2009, 11:46:37 »

Ik heb het volgende probleem met in (niet) standby gaan van mijn HTPC (heb MCE standby draaien).

Als ik normaal TV kijk of een opgenomen TV serie kijk gaat mijn HTPC netjes in standby mode.

Hij vertikt het om na het kijken van een MKV/DIVX of DVD in standby mode te gaan. De enige oplossing die ik heb gevonden is na het kijken de HTPC te herstarten. Een gevolg van het niet in standby gaan van HTPC is dat mij Windows Home Server (welke de files host) ook niet in standby mode gaat (heb de WHS lights plug-in draaien).

Om MKV/DIVX te kijken draait K-lite voor de DVD's draait MyMovies (volgens mij een vrij standaard installatie).

Is dit een bekend probleem zo ja heeft iemand een oplossing.. Heb al gezocht maar kon zo niets vinden, ik kan natuurlijk ook verkeerd hebben gezocht  Roll Eyes

Windows Vista Ultimate x64 (SP1 + TV Pack)
- Antec Fusion Black
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
- E7400
- ATI 3450
- 4 GB
- 1 TB Disk
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Borri
Guru

« Reply #1 on: 23 October 2009, 19:50:06 »

Begin eerst maar eens met het verwijderen van K-lote pack...

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
boredcat
Standaard
**

« Reply #2 on: 23 October 2009, 19:59:04 »

Dat wil ik best doen, maar dat verklaard het probleem nog niet van het niet in standby gaan als er een DVD wordt afgespeeld.

Misschien nog even een aanvulling, als ik de MKV/DIVX stop, en na het kijken kies voor done blijft bij "now playing" de video staan wel stopped maar toch.

Als ik de K-lite verwijderd wat moet ik dan installeren ??. Volgens wat ik allemaal heb gelezen is K-lite DE oplossing voor codec issue's. Maar ik sta open voor betere voorstellen.

- Antec Fusion Black
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
- E7400
- ATI 3450
- 4 GB
- 1 TB Disk
Borri
Guru

« Reply #3 on: 23 October 2009, 20:51:27 »

K-Lite is juist de veroorzaker van veel codec-issue's.
Je kunt het proberen met Antipack en Haali Matroska Splitter. Of met Shark007.
Dit zijn voor Windows 7 de enige goed werkende packs.
Onder Vista was ik erg tevreden over CCCP, alhoewel ik daar wat meer tegenstrijdige berichten over lees.

De beste oplossing blijft helemaal geen codec-pack, maar dat is voor de meesten niet weggelegd.

Zorg er in ieder geval voor dat K-lite grondig verwijderd wordt....

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Xbox360, WHS.
boredcat
Standaard
**

« Reply #4 on: 23 October 2009, 21:50:02 »

Okay, voor dit weekend staat toch een Windows 7 x64 Ultimate herinstallatie (dan weet ik zeker dat K-lite weg is  Roll Eyes

Dan hopen dat alles is opgelost.

- Antec Fusion Black
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
- E7400
- ATI 3450
- 4 GB
- 1 TB Disk
Borri
Guru

« Reply #5 on: 24 October 2009, 09:44:25 »

Heb je nu ook x64 geïnstalleerd staan? Dit kan ook jouw standby-probleem zijn.
Om problemen te voorkomen zou ik x64 links laten liggen, x64 is niet geschikt als mediacenter. Er is erg veel hardware die niet ondersteund wordt, en veel codecs werken niet, of niet goed op x64. Ook zijn er plugins die niet naar behoren werken.
Als je niet perse meer dan 4 GB geheugen nodig hebt, zou ik gewoon voor 32 bit gaan.

Xbox360, WHS.
boredcat
Standaard
**

« Reply #6 on: 24 October 2009, 12:21:53 »

Ik heb nu ook x64 draaien, met de x64 codec's en x32 codec's. Zal de x64 er eens afhalen, van wat ik heb gelezen zijn de x64 niet echt nodig..

- Antec Fusion Black
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
- E7400
- ATI 3450
- 4 GB
- 1 TB Disk
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen