Forum Wiki SponsorShop
26 September 2018, 03:33:09 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Anysee E30 TC onder Vista MCE  (Read 6603 times)
kbfifi
Standaard
**

« on: 3 October 2009, 09:01:01 »

Dag,
Ik probeer de E30 TC onder Vista Premium in MCE aan de gang te krijgen. Ik heb Kabel van Ziggo
Alleen Het zenderoverzicht kanaal wordt gevonden. De E30 werkt verder prima met CNO: Alle (gecodeerede digitale) kanalen worden gevonden en doen het prima. Voorheen gebruikte ik een Win PVR 150 TV kaart. Om conflicten te voorkomen heb ik deze uit de conputer verwijderd

Ik heb het gevoel dat ik iets moet resetten in MCE. Mogelijk dat het ook te maken heeft met "Update TV setup options". De download ervan mislukt.

Iedere tip is welkom.

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Borri
Guru

« Reply #1 on: 3 October 2009, 09:33:56 »

Heb je tv-pack geïnstalleerd?
Gebruik je de laatste drivers+CNO?
Die pvr150 werkt gewoon naast de E30, heb hem hier ook gecombineerd met een E30plus(Windows 7). Wel verstandig dat je 't ff zonder probeert om problemen te voorkomen.
Daarna je tv-setup doorlopen en alles zou moeten werken.

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
kbfifi
Standaard
**

« Reply #2 on: 3 October 2009, 11:22:12 »

Dank voor je snelle reactie Borri!

Nee ik heb TV pack (nog) niet geinstalleerd. Wel overwogen. Ik begrijp dat Microsoft het gebruik ervan gedoogd. Als ik het ga doen dan ga ik deze instructies volgen:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2prZGia/Microsoft_TV_Pack_2008_in_combinatie_met_FloppyDTV_DVBC/3
Ik zou eigenlijk graag de boel eerst werkend willen zien onder Vista Premium MCE, maar als ik geen opties meer heb ga ik maar eens TV pack 2008 installeren.
Ik zag dat ik nog niet de laatste versie had geprobeerd van de drivers. Ik gebruikte die van 20 augustus 2008. Helaas herkend MCE nu geen enkele zender meer. Wat me gisteren trouwens nog op viel is dat nadat die ene zender werd gevonden, MCE wel "biepjes" gaf tijdens het scannen. Het lijkt alsof deze zenders dan worden uitgefilterd of zo.

Ik zou heel graag "Update TV setup options" werkend willen zien. Ik weet eigenlijk niet precies wat het doet, maar het lijkt me relevant. De foutmelding luidt: "The download of new options could not be completed. The existing TV Setup options will be used as you continue through TV signal setup. Select Next to continue."

Even voor de volledigheid:
Vista premium SP2
In MCE about: version 0.0.6002.18030
Anysee E30 TC Plus,  CNO driver 1.06, Firmware 1.2.0 (Is deze ook te updaten?)

Goed te weten trouwens dat de PVR150 goed kan samen werken met de E30! Uiteindelijk wil ik ook overstappen naar Windows 7

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Borri
Guru

« Reply #3 on: 3 October 2009, 11:51:06 »

Zonder tv-pack gaat digitale televisie niet werken onder Vista. Dus eerst tv-pack installeren...
Waarom stap je niet gelijk over op Windows 7, is tv-pack ook niet meer nodig.
Kijk even hier.
Daar staat in principe alles wat je weten moet, inclusief installatie-instructies onderaan de pagina.
« Last Edit: 3 October 2009, 11:55:55 by Borri » Logged

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
kbfifi
Standaard
**

« Reply #4 on: 3 October 2009, 13:20:27 »

Ik heb alles voor TV pack gedownload. Ik zie op je gerefereerde site staan dat SP2 als laatste moet worden geinstalleerd. Helaas heb ik SP2 al geinstalleerd. Uninstall SP2? Of misschien alles installeren en daarna een SP2 repair?
Kan er trouwens worden geupgrade naar Windows 7 met behoud van geinstalleerde programma's in Vista?
kbfifi
Standaard
**

« Reply #5 on: 4 October 2009, 00:53:24 »

Goed nieuws! Heb zojuist TV pack 2008 geinstalleerd + alle updates. Het downloaden van de TV setup options ging nu wel goed. In eerste instantie crashte MCE vaak en juist bij het starten van het zender scannen. Na een restart opnieuw geprobeerd en nu werden alle 240 kanalen gevonden! Het lijkt allemaal te werken. Alleen de HD kanalen doen het niet. Maar dit is bekend voor de Anysee en Vista (H264). In Windows 7 zou dit wel moeten werken. Ik begrijp alleen niet dat Discovery HD niet werkt. Dit is namelijk MPEG2. Staat wel als enige HD in de lijst.

Waren er nu trucks mogelijk om H264 kanalen wel in TV pack 2008 mogelijk te maken?
kbfifi
Standaard
**

« Reply #6 on: 10 October 2009, 11:11:17 »

Even een ervarings update:

• Ik heb inmiddels mijn oude PVR150 erbij gezet en het werkt meteen. Wel moeilijk de zenders te organiseren. De EPG voor de analoge kanalen lijken het het niet altijd te doen. Er worden ook veel dubbele slecht ingesteld analoge kanalen gevonden.
  • Geprobeerd analoge kanalen handmatig te veranderen op juiste frequentie. Alleen gelukt door handmatig toevoegen. Wijzigen blijkbaar niet mogelijk?
  • Kan inmiddels WTV->DVR-MS->MP4 converteren. Wel A-V sync probleem (constant, neemt niet toe). => vooralsnog handmatige audio delay ingesteld.
  • Van de ene op de andere keer gaf de E30 problemen met de ontvangst => "scrammbled melding" => 10 sec goed => scrambled melding => etc. Ben er achter gekomen dat het ligt aan meerdere gebruikers die tegelijkertijd aangemeld zijn. Is dit een bekend fenomeen? CNO driver probleem denk ik. Is er een handige work around? Ik heb iets gelezen van services uit zetten. Het zou voor mij voldoende zijn MCE alleen voor mijn account werkend te hebben
  • Staat ook al elders vermeld op het forum: Onduidelijk waar de laatste drivers te vinden zijn. Meerdere bronnen. @Borri: Hoe kwam jij aan de bovenstaande link?

Ik houd jullie op de hoogte.

PS Ik zou het leuk vinden als meerdere mensen hun ervaring delen over de E30 (T)C.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen