Forum Wiki SponsorShop
1 December 2020, 09:16:56 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Poll
Question: Ik ......
ben van plan zelf een MCE systeem te bouwen. - 18 (18.9%)
ben van plan een kant-klaar MCE systeem aan te schaffen. - 7 (7.4%)
heb zelf een MCE systeem gebouwd. - 57 (60%)
heb een kant-klaar MCE systeem aangeschaft. - 13 (13.7%)
Total Voters: 92

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Onderzoek MCE systemen (zelfbouw/kantklaar)  (Read 13235 times)
harryd
Administrator
Guru

« on: 27 November 2004, 13:58:07 »

Deze poll is een tijdelijke poll (moment opname).

Misschien interessant te vermelden waarom je kiest voor kant-klaar systeem of zelfbouw.
« Last Edit: 27 November 2004, 20:29:34 by harryd » Report to moderator   Logged

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Webrunner
Tecnical
Global Moderator
Standaard

« Reply #1 on: 28 November 2004, 02:09:26 »

Ik mis de optie om geen MCE systeem te bouwen of aan te schaffen.   blink
Report to moderator   Logged

LEVEN is meervoud van LEF!
harryd
Administrator
Guru

« Reply #2 on: 28 November 2004, 13:56:06 »

Het gaat hier meer om de verdeling tussen zelfbouwers en kantklaar kopers te onderzoeken.

Wat ook interresant zou zijn is te onderzoeken wat de verhouding is tussen mensen die hun HTPC oplossing in Media Center vorm gieten en mensen die het in andere vormen gieten, maar dat zou weer eenop zich zelf staande poll moeten zijn en ik denk dat het houden van een dergelijke poll op degroeneknop.nl niet erg representatieve uitkomsten oplevert Wink

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Wimbers
Guest
« Reply #3 on: 5 April 2005, 14:35:53 »

Ik vraag me af of er bij de kiezers van de optie "zelf bouwen" ook mensen zitten die alles zelf hebben gebouwd, dus ook de behuizing bijvoorbeeld.

Ik ben nu een kast aan het ontwerpen gebaseerd op een m-atx moederbord. Daarbij draai ik natuurlijk weer door en moeten zowel de versterker als de speakers (mission) er aan geloven.. als ik pics van de WIP heb zijn jullie de eersten die het horen.. binnenkort in ieder geval pics van het ontwerp...

voor vragen: wimvanzijl - aap en staart -g mail punt com
 ninja (stealth mode)
harryd
Administrator
Guru

« Reply #4 on: 5 April 2005, 15:00:01 »

Ik vraag me af of er bij de kiezers van de optie "zelf bouwen" ook mensen zitten die alles zelf hebben gebouwd, dus ook de behuizing bijvoorbeeld.

Ik ben nu een kast aan het ontwerpen gebaseerd op een m-atx moederbord. Daarbij draai ik natuurlijk weer door en moeten zowel de versterker als de speakers (mission) er aan geloven.. als ik pics van de WIP heb zijn jullie de eersten die het horen.. binnenkort in ieder geval pics van het ontwerp...

specool
Ben reuze benieuwd naar je HomeBrew Htpc (HBHTPC smile )

Groeten
Harry

ionisys
Standaard
**

« Reply #5 on: 17 April 2005, 21:08:32 »

je kan best zelf een MCE systeeem bouwen
wat de meeste mensen vergeten om even te kijken wat voor hardware je nodig hebt en de systeem eisen

dus mensen ....
gewoon zelf bouwen
richard85
Guest
« Reply #6 on: 26 April 2005, 22:29:41 »

wat zijn de minimaal systeem eisen van mce
ssx_tony
Newbie
*

SSX 3 I'll seeya on the halfpipes

« Reply #7 on: 27 April 2005, 21:32:18 »

MCE-systeem gemaakt met
Kast Antec Aria Micro ATX Cube Case
Moederbord MSI 865G M3-LS, Socket 478, Micro-ATX
Harddisk 190 GB SATA Maxtor
CPU Intel 3.0 Ghz in a box
Grafische kaart Club ati radeon 9550 Passief gekoeld
DVD-Writer BenQ DVD+/-RW/+DL DW1620PRO 
Hauppage TV-tuner kaart (zat bij Windows MCE 2005 OEM kit met afstandsbediening)
D-link 54.4 MB Wireless NIC

Tot nu toe alleen een beetje spijt van de CPU in a box. Ik had toch een iest stillere ventilator op m'n CPU willen hebben.
In het begin even aan het prutsen geweest met beeldinstellingen en de kwaliteit van het beeld.
Een beter kabeltje naar m'n TV was een enorme verbetering.

Ik vind het ook gewoon leuk om zo'n ding samen te stellen en in elkaar te schroeven.
Het prijsverschil is voor mij echter ook zeker een argument. Ik heb nu een leuk kastje voor een acceptabel bedrag. biggrin

Ardvark
Pro

« Reply #8 on: 27 April 2005, 23:06:24 »

Ik heb een Coolermaster Hyper 48 KHC-L91-U1 op m'n cpu zitten, zit een grotere fan op, maakt niet meer dan 1000 toeren (max 1300 als de cpu hard moet werk, maar dat doet ie toch nooit Wink ), en koelt m'n cpu prima! Zit meestal rond de 40 graden. Is bijna niet te horen, 18 dB geloof ik. Kost 40-45 euri.

Maar eigenlijk moet je jouw systeem samenstelling plaatsen in http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,218.msg918.html#msg918, dit is eigenlijk een poll ;-)
« Last Edit: 27 April 2005, 23:08:54 by Ardvark » Report to moderator   Logged

Greetinz, Mark

SilverStone LC-10B-M Asus P4C800-E de Luxe P4 2.8HT 512 MB Xfx FX5700 LE 256 MB Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Samsung LW20M11C WinXP MCE 2005 Logitech® Cordless Bluetooth
Ardvark
Pro

« Reply #9 on: 28 April 2005, 11:33:39 »

Hi Tony

Had 't niet gezien, maar je hebt een barebone, daar past die Coolermaster niet in Sad Die is bijna zo groot als de barebone Wink)

Greetinz, Mark

SilverStone LC-10B-M Asus P4C800-E de Luxe P4 2.8HT 512 MB Xfx FX5700 LE 256 MB Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Samsung LW20M11C WinXP MCE 2005 Logitech® Cordless Bluetooth
blackhawk
Guru

« Reply #10 on: 29 August 2005, 17:23:12 »

Vanwege de kosten, aanschaf van Windows MCE + en een geschikte TV-kaart als upgrade van een bestaande computer. De eerste gedachte was dat het vrij makkelijk zou zijn wacko. Uiteindelijk moest ik ook een nieuwe videokaart aanschaffen omdat geen van mijn oudere kaarten MCE compatibel bleek te zijn. Voor de huiskamer heb ik gekozen voor een niet te dure leuke kast die bij mijn interieur pastte.
computerupgrade
Standaard
**

« Reply #11 on: 13 October 2005, 23:41:46 »

Volgende week kan ik alles (mediacenterpc) voor een klant bestellen en bouwen.
Eindelijk weer leuke klusjes.
Als hij klaar is stuur ik wel een foto.

Peer
Pro

« Reply #12 on: 14 October 2005, 15:43:02 »

Zie ook: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,751.0.html
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen