Forum Wiki SponsorShop
26 June 2022, 20:19:40 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: FloppyDTV S2 kaartje laten testen?  (Read 4570 times)
lujo
Guest
« on: 25 April 2009, 20:15:14 »

Hoi,

Ik heb een tijdje een FloppyDTV S2 kaartje, maar krijgt het beeld niet optimaal.

Problemen wat ik zelf ervaar zijn:

-soort van vertraging bij de bewegende tv beelden.
-beeld lijkt (voor mijn ogen) erg onrustig en is niet prettig om naar te kijken.

- bij stilstaande beelden heb ik overigens geen problemen en is het beeld scherp.

Het is als volgt aangesloten:

LNB (Astra 19.2) - FloppyDTV - Firewire (sweex) kaartje - moederbord (xfx - 8200 chipset) - HDMI kabel - LCD TV 26''

Nu zou het ook kunnen zijn dat het misschien aan de andere hardware ligt, maar ik heb geen mogelijkheid om dat te testen.

Heb zelf schone installatie van Vista (TV Pack 2008) als Windows 7 geprobeerd. Dus zonder andere codecs of wat dan ook.

Nu zou ik graag mijn FloppyDTV willen testen zodat ik eventueel kan uitsluiten dat het daaraan ligt. Het liefst bij iemand die een werkende installatie heeft, zodat we alleen kaartjes kunnen ruilen om te kijken of mijn kaartje wel ggoed functioneert.

Zjn er mensen in de omgeving van Amsterdam (verder mag ook, laat maar weten hoe ver) waar ik dit zou kunnen doen?

Of weet iemand een andere oplossing?

« Last Edit: 25 April 2009, 20:17:02 by lujo » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Plantje
Guru

« Reply #1 on: 26 April 2009, 01:11:13 »

Wat voor videokaart heb je? Wat voor resolutie draai je en tegen welke Hz frequentie?

Ik denk dat je het eerder in die richting moet zoeken. Kijk anders ook eens hoe een gedownloade of DVD film eruit ziet. (Gedownload uiteraard ergens netjes legaal Wink)
lujo
Guest
« Reply #2 on: 27 April 2009, 20:43:25 »

Wat voor videokaart heb je? Wat voor resolutie draai je en tegen welke Hz frequentie?

Ik denk dat je het eerder in die richting moet zoeken. Kijk anders ook eens hoe een gedownloade of DVD film eruit ziet. (Gedownload uiteraard ergens netjes legaal Wink)

Ik heb 1280 x 720p 60HZ geprobeerd
Nu 1024 x 768p 60Hz omdat dat volgens het boekje van mijn TV "beste weergave zou zijn als ik het met ene videokaart connect"

DVD ga ik nog even goed testen en ook andere files. Kijken wat dat voor resultaten oplevert.

Maar mochten er mensen zijn waar ik nog zou kunnen testen, heel erg graag.
Plantje
Guru

« Reply #3 on: 27 April 2009, 20:51:12 »

Ik had zelf een zichtbaar beter en soepeler lopend beeld bij 50Hz dan bij 60Hz. We hebben een Samsung 37" A456 of zoiets. En op de slaapkamer hebben we een 26" Samsung van hetzelfde type.

Kan me wel indenken, dat je het wil testen, maar daar kan ik je helaas niet aan helpen. (Mede omdat ik in Zwolle woon Wink)
lujo
Guest
« Reply #4 on: 28 April 2009, 01:19:56 »

Maar je hebt dus niet het gevoel dat het TV beeld van die kant en klare ontvangers (digitenne als voorbeeld) soepeler loopt dan die van media center?

Af en toe lichte haperingen enz.
doornjoostje
Guru

« Reply #5 on: 28 April 2009, 08:04:33 »

Welke TV heb je?
Welke GPU?
Welk moederbord?
Welke type firewire?
Enz....

D
Plantje
Guru

« Reply #6 on: 28 April 2009, 08:35:42 »

Ik heb niet het idee dat Live TV hapert bij me. Niet vergeleken bij een settop box. Wel hakkelt opgenomen tv soms, maar dat ligt weer ergens anders aan. (Ik weet helaas alleen nog niet waar aan. Sad)
lujo
Guest
« Reply #7 on: 28 April 2009, 10:39:55 »

Welke TV heb je?
Welke GPU?
Welk moederbord?
Welke type firewire?
Enz....

TV: OTIC 26'' http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1145638

Heb op dit moment niet de mogelijk om het op een Samsung te laten testen.

GPU: Intern 8200
Moederbord: XFX nForce 780S [MI-A78S-8209]
Firewire: Sweex kaartje (VIA chip)
doornjoostje
Guru

« Reply #8 on: 28 April 2009, 12:19:21 »

Ik zie de resolutie 1366 x 768 (WXGA) terug komen.
Ik heb ook nvidia en de WXGA resolutie.
Ik heb er wel eens een stukje over geschreven:
In de zoektocht naar het ultieme beeldkwaliteit voor mijn MCE 2005 systeem, ben ik weer een stap verder.
Ik zal het uitleggen, aan de hand van mijn systeem:

Ik heb een philips 32pf5331 en een nvidia 6600 GT.
philips 32pf5331 -> High Definition LCD WXGA-scherm met een resolutie van 1366 x 768p (gevonden op internet, maar zal ook zeker in het boekje terug te vinden zijn).

Nu is het zo, dat deze WXGA resolutie, niet standaard wordt weergegeven op mijn kaart.
Echter is dit wel te doen via Nvidia control panel [rechtermuisklik op je bureaublad] (download de laatste nvidia drivers), onder "manage custom resolutions".
Het voordeel hiervan is dat je een 1:1 mapping maakt en je geen last meer hebt van vertekende of verplaatste beelden.

Hieronder een langere beschrijving:
Nvidia control panel
Display -> Manage custom resolutions
Treat as HDTV aanvinken
Create-button

Horizontal desktop pixels  1366
Vertical desktop pixels  768
GDI Refresh Rate  60
Bit per pixel   32

Advanced button indrukken
Timing standard   GTF (Standard werkte niet bij mij, GTF en alle andere wel [custom niet geprobeerd])

Test button
Ok button
Als je hiermee tevreden bent, moet je de nieuwe 1366x768 resolutie instellen.

Klaar!

Voor mij persoonlijk is dit een wereld van verschil in de beeldkwaliteit.
In het windows scherm, zijn de kleine letters ook scherm weergegeven.
Daarnaast past het beeld, ook tot op de pixel precies in mijn scherm.
----------------------------
Ik weet niet of dit voor andere mensen ook een oplossing is, maar voor mij heeft het een hoop gescheeld.
Hierdoor hoef je ook geen Powerstrip te gebruiken, of een ander nog moeilijker tool.

D
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen