Met alle ontwikkelingen op plug-in gebied van de laatste tijd wilde ik toch ook eens wat proberen.
Het viel mij op dat, ondanks dat velen hun HTPC “digitaliseren”, er weinig aandacht is voor digitale radio. Hoog tijd om daar wat aan te doen.
Het is een plug-in geworden om gemakkelijk (Nederlandse) radio te kunnen luisteren met behulp van digitale ontvangers. Zowel DVB-C (digitale kabel), DVB-T (Digitenne) als DVB-S (satelliet) tuners worden ondersteund.
Niet bijzonder spectaculair, de zenders moeten tenslotte ook in de TV gids voorkomen waar ze al te selecteren zijn, maar met de plug-in wordt het allemaal wel een stuk overzichtelijker (en toegankelijker voor de rest van de familie).
Slick Radio is compatible met Windows XP MCE, Vista en Windows 7, 32 en 64 bit versies.
Of het met een settop box gaat werken durf ik niet te zeggen, ik weet dat er in ieder geval settop boxen zijn waarbij het niet werkt. Post je resultaten.
Als er zenders zijn die jullie nog willen toevoegen of corrigeren laat het dan even weten.
Vermeld wel even de volgende gegevens:
- De naam van de zender, exact zoals deze in de gids staat (inclusief spaties, leestekens etc.)
- De aanbieder, (naam kabelmaatschappij+pakket, satelliet, Digitenne etc.)
- Eventueel een genre/omschrijving
De plug-in selecteert de zenders aan de hand van hun naam in de gids.
Omdat iedere aanbieder deze zelf bepaald kan het voorkomen dat sommige zenders nog niet werken voor een specifieke aanbieder.
Geef dan ook de bovenstaande info door zodat ik de juiste naam kan toevoegen.
Ik heb kunnen testen met Digitenne, CanalDigitaal (satelliet), Caiway, Rekam en Ziggo.
De installer installeert alle zenders die hij kent, soms ook een aantal die op het betreffende systeem niet te ontvangen zijn.
Als je een bepaalde zender wilt verwijderen omdat deze niet te ontvangen is of niet jouw smaak dan kun je dit door deze te selecteren en met de del/delete toets, de 'i' toets op de afstandbediening of met de rechter muisknop doen.
Je ze ook in of uitschakelen in het volgende menu:
Taken - instellingen – Algemeen – Opties voor programma’s – Programma’s bewerken
Bekende problemen:Bij het gebruik van TV Pack 2008 loopt mediacenter vast als de spelende zender nogmaals geselecteerd wordt. Dit lijkt een fout in TV Pack te zijn, het is mij helaas nog niet gelukt om hier een workaround voor te vinden.
DownloadJe kunt de laatste versie van Slick Radio
hier downloaden.
Ik wil Clark (Anysee) en Digital Everywhere bedanken voor het beschikbaar stellen van de hardware en niet te vergeten iedereen die mij geholpen heeft met testen.
Veel luisterplezier
Herman