Forum Wiki SponsorShop
7 October 2022, 12:26:17 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2  All   Go Down
  Print  
Author Topic: HD op FloppyDTV  (Read 13625 times)
rbreggen
Newbie
*

« on: 15 March 2009, 13:49:48 »

Hallo,
Ik zit bij ZIGGO digitaal. Alles werkt naar behoren op mijn zelfgebouwde HT-PC (volgens Nov08 BestBuyGuide van Tweaker.net).
Heb ook het HD pakket bij Ziggo en het vervelende is dat alleen DiscoveryHD goed kan ontvangen - alle andere (Nat Geogr etc) komen corrupt door. Het beeld is slechts een paar vegen (verticaal en horizontaal) die eens per seconde veranderen wacko. Het geluid is de eerste paar seconden OK, daarna is het weg.

iemand enig idee? nogmaals: DiscoveryHD is prima
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
doornjoostje
Guru

« Reply #1 on: 15 March 2009, 14:58:33 »

Hallo,
Ik zit bij ZIGGO digitaal. Alles werkt naar behoren op mijn zelfgebouwde HT-PC (volgens Nov08 BestBuyGuide van Tweaker.net).
Heb ook het HD pakket bij Ziggo en het vervelende is dat alleen DiscoveryHD goed kan ontvangen - alle andere (Nat Geogr etc) komen corrupt door. Het beeld is slechts een paar vegen (verticaal en horizontaal) die eens per seconde veranderen wacko. Het geluid is de eerste paar seconden OK, daarna is het weg.

iemand enig idee? nogmaals: DiscoveryHD is prima

Yep, jij gebruikt vista.
Met vista kun je alleen MPEG HD streams ontvangen.
Discovery channel is MPEG HD, de rest H.264, dit kan niet.

Gaat wel mogelijk zijn in de windows 7 versie.
Kan ook met Vista TV Pack 2008 met hack, zoek maar even na op het forum hier.

D
rbreggen
Newbie
*

« Reply #2 on: 15 March 2009, 22:09:18 »

Heb nu de nieuwe MSDTVVDEC.DLL van 1,569KB dd 18sep2008 geinstalleerd volgens de instructies van: http://thegreenbutton.com/forums/thread/288601.aspx

maar helaas: precies hetzelfde probleem. Alles werkt inclusief DiscoveryHD maar rest van HDs niet...

is er nog een nieuwere/andere versie van deze DLL?
Of heb ik een verkeerde hack?  cry
doornjoostje
Guru

« Reply #3 on: 16 March 2009, 10:55:22 »

Je kunt windows 7 proberen....
Hiervoor is geen hacj meer nodig...

D
rbreggen
Newbie
*

« Reply #4 on: 17 March 2009, 18:23:27 »

Windows 7?
Hmmm... zit al een tijdje ISOhunt in de gaten te houden voor een goede torrent, maar het loopt nog niet storm - tenzij je het op VMware wilt draaien...

Ik blijf het vreemd vinden waarom dit Hack het bij mij niet doet  dry
zou ik toch eigenlijk liever hebben - much simpler!
doornjoostje
Guru

« Reply #5 on: 17 March 2009, 19:15:29 »

Windows 7?
Hmmm... zit al een tijdje ISOhunt in de gaten te houden voor een goede torrent, maar het loopt nog niet storm - tenzij je het op VMware wilt draaien...

Ik blijf het vreemd vinden waarom dit Hack het bij mij niet doet  dry
zou ik toch eigenlijk liever hebben - much simpler!

Ik kan je er niet verder mee helpen, er zijn wel anderen die het draaiend hebben.
Verder geen verwijzingen van illegale praktijken op dit forum, maak je gaan vrienden mee.

D
rbreggen
Newbie
*

« Reply #6 on: 18 March 2009, 09:17:45 »

Goed punt!   bonk
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #7 on: 19 March 2009, 13:08:20 »

Heb nu de nieuwe MSDTVVDEC.DLL van 1,569KB dd 18sep2008 geinstalleerd volgens de instructies van: http://thegreenbutton.com/forums/thread/288601.aspx

Hallo Allemaal,

Ik heb inmiddels al een tijdje TVPack 2008 draaien en dat bevalt helemaal.

Dus tijd voor de volgende stap; HD.

Ik probeer de .DLL hack te installeren maar krijg het niet voor mekaar.

1) ]Ik ben eigenaar van het bestand (staat aangevinkt)
2) Ik heb volledig beheer volledig beheer over het bedstand (ook aangevinkt)

en dan gaat het fout.
3) Ik ga naar bureauass. voer als admin. oprachtprompt uit.
    Deze opent dan op C:\ Windows\system32> , ik  kopieer daar "regsvr32 -u msdtvvdec.dll" (zonder de " ") achter en [enter].
    Ik doe bewust kopieren om evt. typefouten, onduidelijke spaties, verkeerde -_ te vermijden.
    De enige reactie is dat de prompt weer C:\ Windows\system32> wordt.
    Ik kan dus de .dll niet veranderen in .dll.bak.

kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?

FlodNar
Gemiddeld

« Reply #8 on: 19 March 2009, 13:28:44 »

Heb je de cmd prompt als admin gestart? UAC uitzetten kan ook.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #9 on: 19 March 2009, 13:44:54 »

Heb je de cmd prompt als admin gestart? UAC uitzetten kan ook.

KAN ook of MOET ook??

Gr. E
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #10 on: 19 March 2009, 14:29:06 »

Als je met rechten op bestanden wilt spelen, dan MOET je volledige rechten hebben. Dat kan door cmd prompt als admin te starten of door (tijdelijk) UAC uit te zetten.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #11 on: 19 March 2009, 17:58:55 »

@FlodNar,
Dank voor je snelle reactie

Als je met rechten op bestanden wilt spelen, dan MOET je volledige rechten hebben. Dat kan door cmd prompt als admin te starten of door (tijdelijk) UAC uit te zetten.

Dus ben ik weer aan de slag gegaan, maar met weinig resultaat.

Als ik uac heb AANstaan en ik start promt normaal krijg ik C:\Users\MCE> ,en als ik opstart als admin krijg ik C:\ Windows\system32>
Als ik uac UITzet krijg ik zowel bij normaal uitvoeren als bij als admin uitvoeren C:\Users\MCE>

Echter in ALLE vier de hiervoven vermelde gevallen levert de toevoeging "regsvr32 -u msdtvvdec.dll" (zonder de " ") achter en [enter].geen zichtbaar resultaat op.
En krijg ik de zelfde prompt weer rerug!!

Dus helaas weer de vraag wat doe ik fout/ snap ik niet?Huh??

FlodNar
Gemiddeld

« Reply #12 on: 19 March 2009, 20:28:57 »

Je krijgt inderdaad dezelfde prompt terug. Maar ik kreeg ook een popup van een windowsvenster met daarin de mededeling dat de registratie geslaagd is. Heb je die niet ergens (achter) gezien?

Ook als Regsvr32 de betreffende dll niet kan vinden, wordt daar melding van gemaakt in een popup. Probeer maar eens uit voor de gein. Geef een niet bestaande dll op, bijvoorbeeld rrrrrrrrrr.dll. Dit kan je staffeloos doen, omdat het systeem dit bestand toch niet kan vinden.

Als ik uac UITzet krijg ik zowel bij normaal uitvoeren als bij als admin uitvoeren C:\Users\MCE>

Er is ook geen verschil meer tussen gewoon starten en als admin starten. Volgens mij kan je ook vanuit de users\mce folder gewoon de dll registreren, maar anders kan je altijd zelf nog naar system32 navigeren (cd \windows\system32).

gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #13 on: 20 March 2009, 00:18:33 »

Wederom bedankt voor de reactie,

Maar ik snap er nog steeds niets van!!

Als admin prompt opgestart,(dus system32>)
Als ik volgens jou voorbeeld rrrrr.dll in type krijg ik een melding IN het dos sherm (geen aparte pop-up) [wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand].

Als ik regsvr32 -u msdtvvdec.cll(begon als type fout) ingeef krijg ik wel een pop-up venster met de melding [kan module msdtvvdec.cll niet laden].
(omdat ie het kan vinden) logisch dus!

Als ik de juiste benaming invoer (dus regsvr32 -u msdtvvdec.dll) komt er echter GEEN pop-up venster of wat dan ook!

Dus tijd voor even een andere gedachtengang.

vergis ik me of zou ik in de verkenner (met verborgen bestanden tonen aan) via computer-->Windows --> het bestand msdtvvdec ook tegen moeten komen? dit is nl niet het geval.

Gr. E
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #14 on: 20 March 2009, 10:33:27 »

Als admin prompt opgestart,(dus system32>)
Als ik volgens jou voorbeeld rrrrr.dll in type krijg ik een melding IN het dos sherm (geen aparte pop-up) [wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand].

Als ik regsvr32 -u msdtvvdec.cll(begon als type fout) ingeef krijg ik wel een pop-up venster met de melding [kan module msdtvvdec.cll niet laden].
(omdat ie het kan vinden) logisch dus!

Sorry, dat tweede bedoelde ik ook, maar dan met rrrrrr.dll. Niet los ingetypt. Excuses voor het misverstand.

Als ik de juiste benaming invoer (dus regsvr32 -u msdtvvdec.dll) komt er echter GEEN pop-up venster of wat dan ook!

?? Kan ik niet verklaren. Als ik het bij mij met een willekeurige .dll test dan wel.

vergis ik me of zou ik in de verkenner (met verborgen bestanden tonen aan) via computer-->Windows --> het bestand msdtvvdec ook tegen moeten komen? dit is nl niet het geval.

En je hebt "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" en "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uitstaan?

Neem anders even hier een kijkje. Misschien maak je ergens anders een foutje.

Pages: [1] 2  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen