Forum Wiki SponsorShop
26 June 2022, 20:18:03 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Floppy DTV is Dood?  (Read 22191 times)
Plantje
Guru

« Reply #15 on: 15 March 2009, 17:23:46 »

Ik heb mijn handleiding af...

Wel heb ik er erg veel screenshots in zitten waardoor er een variant van rond de 10 MB is en één van rond de 20 MB. Wie kan ik hier blij mee maken?

Let wel: met deze handleiding krijg ik alleen beeld in de FireDTV viewer en niet in Windows Media Center!

Opgelost:
Ik ben eindelijk uit mijn gezeur met het niet kunnen vinden van de zenders...
Uiteindelijk lag het aan mij en had ik over het hoofd gezien dat je na het vinden van de free to air channels je naar de gids setup moet gaan om daar de encrypte kanalen te selecteren. Dom dom dom!  blush

Voor mensen die het interessant vinden heb ik mijn uiteindelijke werkwijze geupload naar:
https://download.yousendit.com/TTZuS3dvNHY3bUN4dnc9PQ

Daar blijft ie 7 dagen staan. Mocht je daarna nog geďnteresseerd zijn dan kun je mij altijd een PM sturen. Het ding is 10MB groot, dus gewoon mailen wordt iets lastiger.

Toen ik straks Windows 7 had geďnstalleerd was ik ook op zoek naar de optie om channels te selecteren, maar deze kon ik niet vinden. Sterker nog: Windows 7 vond niet eens free to air zaken. Iemand daar nog suggesties? (Voorlopig hou ik het nog even op Vista.)

Daarnaast vraag ik me af of er een gemakkelijke(re) manier is om de zenders te sorteren.

Tenslotte zie ik nog een aantal zenders in de lijst staan die ik wel kan aanvinken, maar geen channel number hebben. Ze komen vervolgens ook niet in mijn lijst terug. Ik weet dat dat onder andere geldt voor Private Spice, Playboy TV en Hustler. (Ach wat moet je er ook mee.) Ik heb ook maar één kaart (de andere wordt komende maand geactiveerd) waarvoor deze abonnementen van toepassing zijn.

Ik ga nu in ieder geval eerst eens testen of ik mijn signaal zo eens in de tijd nog kwijt ben met deze tuners en deze setup. Dat is waar het me in ieder geval om te doen was!
« Last Edit: 16 March 2009, 01:06:07 by Plantje » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #16 on: 16 March 2009, 21:35:23 »

Kan ik er wel vanuit gaan dat ik de smartcard uit mijn Samsung gewoon kan blijven gebruiken?

Ja, geen enkel probleem. Die andere zal wel opnieuw geactiveerd moeten worden.

Daarnaast vraag ik me af of er een gemakkelijke(re) manier is om de zenders te sorteren.

Heb je TVPack2008 geinstalleerd? Dan kan je zenders veel makkelijker sorteren. Bovendien krijg je er nog veel meer voor terug, zoals teletekst. Meer over TVPack vindt je hier

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
DHZ
Standaard
**

Als het werkt is het goed.

« Reply #17 on: 18 March 2009, 02:33:27 »

Ik ben een hele avond bezig geweest.

IK heb NIT scan tool gedownload.
Die heeft Meylof gemaakt. Mooi stukje werk. Hier zitten echt slimme mensen. (Meylof werkt geloof ik bij Firedtv.nl? Dat is dus echt een pro)
Ik gebruik weliswaar XP maar ga ervan uit dat het register gelijk gebleven is. Volgens mij is dat zo sinds de ini files eruit zijn gegooid. thumbdown
NIT was wel te gebruiken en MCE liep daarna niet vast. thumbdown
Wel even de Beta driver geďnstalleerd. Moest versie 5.2 zijn. Is inmiddels versie 5.3, zal ook wel mogen. thumbdown
EPG weggooien moest wel handmatig. Staat blijkbaar op een andere plaats in Vista. thumbdown

Plantje heeft zijn spullen aan het werk en daar een handleiding van gemaakt. Is welliswaar voor Vista, maar werk hetzelfde.
Waaruit ik toch maar concludeer dat ik geen handleiding ga maken. Voegt veel te weinig toe. Sad

Bij mij werkt het nog niet goed.
Ik vind geen kanalen. ook geen Ziggo TV die ongecodeerd zou mioeten zijn. Plantje vind er 6.
Al met al ben ik bang dat er iets niet echt goed zit.
Nog geen beeld. Undecided
In MCE kan ik wel op live-tv drukken maar geeft niets ook geen foutmelding.

Wat me telkens verbaast is dat firedtv viewer ook geen kanalen vind. Dat zou toch gewoon moeten kunnen werken?

Even getoetst wat MMM voorstelde:
In het verlengde van de aangesproken problemen kan het zo zijn dat:
-er de verkeerde drivers geinstalleerd zijn: Lijkt er allemaal goed bij te staan.
-er de verkeerde (of geen) transponderlist geinitieerd is. Transponderlist met NIT ingesteld. NIT BLIJKT TOCH NIET TE WERKEN IN XP...-benodigde updates niet geinstalleerd zijn! (firewire update bijvoorbeeld) Support tool geeft aan dat drivers up to date zijn. Muv update KB voor firewire. Maar die instaleert niet omdat Rollup twee en SP3 daarin voorzien.
-de smartcard verkeerd om geplaatst is Chip kant zit naar voorzijde= dikste kant met logo van Alphacrypt.
-de smartcard niet geactiveerd is (hoewel NL 1 dan doorgaan nog wel werkt). Werkt wel in de samsung.
-nieuwe drivers geinstalleerd zijn ed. maar firmware van CAM daar nog niet op is aangepast (!) Aangepast.

Dit lijkt dus ook te kloppen.
Voor de zekerheid nog maar even in register gekeken. Wel laat.....
In Register is deze leeg blijkt.
In MCE nog maar eens de kanalen gezocht.
register nog steeds leeg...............HuhHuh?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable

-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: v1.1 (2279-0)
Generated on (Y/M/d): 2009.03.18

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
    Model : FloppyDTV C/CI
    GUID : 0x0012872602001495
    HW Ver.: 01.26.02
    FW Ver.: 2.4.4 Build 61030
    Driver : 5.0M (5311-1000)

Frontend Status:
    Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160
    Locked   : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\WINDOWS

OS Version:
  Microsoft Windows XP, Service Pack 3 (Build: 2600)
  Media Center Edtion

OHCI Controller:
  Manufacturer: VIA
  Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found
« Last Edit: 18 March 2009, 15:54:34 by DHZ » Logged

Zelf gebouwd is leuker ;-)
Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
Ati HD2600XT HDMI+geluid!
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #18 on: 18 March 2009, 09:59:47 »

... NIT BLIJKT TOCH NIET TE WERKEN IN XP...
...
Voor de zekerheid nog maar even in register gekeken. Wel laat.....
In Register is deze leeg blijkt.
In MCE nog maar eens de kanalen gezocht.
register nog steeds leeg...............HuhHuh?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable
...

Hennie, bij mij werkt de NIT scan tool ook niet. Bij mij omdat ik met Vista 64bit werk. Ook hier zijn de registerinstellingen iets anders. Dus ik heb de transponderlijst op een andere manier gemaakt. Maar zonder goede transponderlijst kan je scannen wat je wilt, je zult niets zinnigs vinden. Is dat wel het geval, dan is dat puur toeval!

Wat ik nu ga vertellen is wel even werk, maar het werkt goed. Maak je Samsung werkend. Ik ken de Samsung niet, maar ik neem aan dat al dat soort apparaten ongeveer hetzelfde werkt. Zet de Samsung op Ned1. Ga in het instellingenmenu naar een plek waar je de frequentie ziet staan. Noteer deze. Ga weer naar het tv deel, zet 'm op Ned2 en zoek deze frequentie op. Ook deze noteer je. Dit blijf je doen totdat je alle zenders (ook radiozenders!) hebt genoteerd.

Je zal zien dat je heel veel dubbele frequenties hebt. Streep alle dubbelen door.

Open vervolgens een willekeurige transponderlijst van de cd van FloppyDTV in een teksteditor. Kladblok is goed genoeg. En verander nu bij iedere frequentie, de achterste frequentie in jouw frequentie. Je moet ze altijd met 6 cijfers invullen. Dus eventueel aanvullen met nullen. Achter de komma staat de symbolrate. Verander deze naar die van jouw provider. De regels daaronder maak je leeg. Voorbeeld:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable]
"473833"="147000, 6875"
"474000"="155000, 6875"
"474167"="163000, 6875"
"481833"="490000, 6875"
"482000"="498000, 6875"
"482167"="698000, 6875"
"489833"="  "
"490000"="  "

Sla nu de transponderlijst op met een nieuwe naam en bewaak dit met je leven. biggrin  Maak dus een kopie op een andere lokatie! Importeer nu de lijst in het register door deze te dubbelklikken. Daarna kan je in MediaCenter gaan scannen. Doe dit minstens twee keer achter elkaar. Dit geeft meer resultaten.

Succes.

Succes.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
DHZ
Standaard
**

« Reply #19 on: 18 March 2009, 10:52:16 »

FlodNar: thumbsup thumbsup thumbsup

Ik ga me aan de arbeid zetten. En als het karwei geklaard is neem ik aan hier een heel grote  biggrin te kunnen laten zien.
Nog even de symbolrate van ziggo uitzoeken. Voor voormalig @home gebied.

Het werk is nog aan de gang.Bij het zoeken naar de symbol rate van Ziggo kwam ik uit op meerder getallen:
Ziggo West, waar de Ziggo/Casema (network ID 5555)  en Ziggo/Multikabel (network ID 8888) abonnees onder vallen. Deze hebben symbol rate 6875.
Ziggo Oost voor de Ziggo/@Home abonnees. De symbol rate hiervan kan ik niet vinden. Uitgegaan van 6875.

De frequentielijst voor TV heb ik genoteerd.
Alle tv. Van de radio heb ik een paar gecontroleerd. Volgens mij zitten die er automatisch bij. Gebruiken rest van de frequenties van tv.

Ik had eerder al een lijst voor Ziggo Brabant Limburg gezien: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Die bleek vrijwel te kloppen. Achteraf. Enige die ik nog extra vond waren: 586750 en 578750
En op de lijst stonden 260000 en 268000. Die ik niet terugvond. Maar ik zet ze er wel bij.
FlodNar had wel gelijk. Was best wel veel werk. Mijn afstandbediening is warmgelopen.

Nu kan ik deze in de transponderlist gaan aanpassen.
Die noem ik Cable_St_m_gestel_Full.reg     Dat aanpassen doe ik op mijn laptop. Tijdens het bewerken noem ik de file .txt zodat ik ze niet per ongeluk aan de registry van mijn Vista Laptop toevoeg.
Ik verwijder de tweede frequenties van de regels die ik niet aanpas. Voegen immers niets toe? Hoop dat dat geen problemen oplevert. De rest van de lijst ziet er zo ook uit.
Die file noem ik Cable_St_m_gestel_Small.reg
Zet ik op de media center. Een keer dubbelklikken en het moet terug te vinden zijn in de registry. ohmy
Ik heb intussen begrepen dat deze lijst ervoor zorgt (met wat Firedtv plugins) dat MCE denkt naar een frequentie te 'kijken' maar intussen een andere frequentie van de Floppy-dtv te zien krijgt. En in deze lijst staat wat er passend is.
Theoretisch is een transponderlijst met 999999 frequenties dus altijd goed.Huh Zoekt misschien wat langer?

De transponderlijst heb ik aangepast.

De transponderlijst heb ik in het registry gekopieerd.
Door het bestand naar de media center te kopieren en daarna te dubbelklikken.
Windows vraagt nog netjes of ik deze gegevens aan het registry wil toevoegen?  Ja Natuurlijk daar ging het om.
En inderdaad staat het registry nu netjes aangevuld.

Nu MCE nog instellen..
  • MCE starten (is XP versie)
  • Naar instellingen-> TV
  • Instellingen Gids programmagegevens instellen. Instellen.
  • TV-Signaal aanbieder selecteren: Digitale terrestriële nog niet in kaart gebracht.
  • Programmagegevens downloaden. Voltooid
  • Zoeken naar kanalen.
  • Eindigt met: Zoeken 100% gereed (0 kanalen gevonden)
  • Er zijn geen kanalen gevonden. Zorg ervoor dat de kabel met het tv-signaal correct op de media center computer is aangesloten.
  • Instellingen Kanalen bewerken. Alles selecteren. Opslaan
  • Instellingen Kanaalvolgorde wijzigen. Staat niets: 1 t/m 198: Niet geconfigureerd.
  • Paar keer herhaalt.
  • NIETS
  • Volgens mij moest het toch werken.

Weet iemand trouwens waarom er op een floppy dtv kaart een rood lampje brand?
Correctie: na alles uitgeschakeld te hebben. De kaart helemaal los gemaakt te hebben. En alles weer aangesloten alles weer aangesloten brand er een groen lampje......
Correctie 2: Na instellingen van MCE gedraaid te hebben is de led weer rood geworden.

IK heb in firedtv viewer ook geen kanalen.

De firewire aansluiting zit vast. De kaart wordt herkend. SP3 en rollup 2 staan erop.
Wat kan ik hier aan verbeteren.

Is de antenne ingang wel goed?
Volgens mij is die vanaf het begin niet goed geweest............
De rest heb ik volgens mij nu allemaal wel gecontroleerd.
Antenne geeft signaal. werkt met de Samsung.
Smartcard is geregistreerd. Volgens Ziggo. En werkt ook in de Samsung.

Misschien maar terug sturen en er mee stoppen?

De techneuten van tweakers gaan er diep op in: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632909#sectionlist
Alleen voor Ziggo west gebruikers. Maar ze verwijzen naar deze site voor Ziggo Oost abonnees: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Bovendien hebben ze voor Ziggo nog een onderwerp voor diegene die eens rustig willen studeren: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1294657

Netwerk ID: Letterlijk het ID nummer wat aangeeft welk netwerk de abonne bij aangesloten is. ?? ?? ??
Symbol rate: ?? ?? ??
Frequenty: Aantal MHZ waarop een uitzending binnenkomt. Bij digitale uitzending zijn op een frequentie meerdere zenders te ontvangen.
« Last Edit: 18 March 2009, 18:53:17 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #20 on: 18 March 2009, 20:28:45 »

Die symbolrate is heel belangrijk. Die moet je ook in je Samsung terug kunnen vinden. En zo niet, dan kan Ziggo je dat uiteraard wel vertellen. Als de symbolrate niet goed staat in je transponderlijst, gaat het niet werken. Je moet dus zeker weten dat je de juiste hebt.

Plantje
Guru

« Reply #21 on: 18 March 2009, 20:39:56 »

Nog zo'n vraagje...

Is de kabel van je F-connector naar het tuner deel van je FloppyDTV kaart goed aangesloten?
DHZ
Standaard
**

« Reply #22 on: 19 March 2009, 00:17:06 »

Hoi

Het was even zoeken maar dit is van toepassing:
Netwerk installatie:
Frequentie: 356,ooo mhz
Network ID: 1111
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875 kS/s had ik ingesteld

Op pag 4 van de assembly guide staat de kabel van de RF connector naar de Floppy DTV.
Die heb ik eerder al losgemaakt en weer opnieuw aangesloten.
Zat goed maar nu helemaal zeker.

Bedankt voor de tips.

« Last Edit: 19 March 2009, 00:19:00 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #23 on: 19 March 2009, 01:11:18 »

Ik heb vanavond de twee smartcards gewisseld terwijl het systeem aan stond. Niet slim Sad

Systeem blijft nu maar herstarten.

Ik vind nergens meer een manier om fdisk /mbr te doen (alle fdisk versies die ik vind geven aan dat het de onjuiste DOS versie is waar ik ze op draai)
Het commando fixmbr werkt ook niet Sad

Ik heb ook het idee, dat de harde schijf niet helemaal jofel is. Als ik de Windows 7 installatie start staat de schijf waar ik tot vandaag Vista op had staan er niet eens bij.

Iemand nog tips voor goede sites waar ze veel met dit soort dingen bezig zijn?
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #24 on: 19 March 2009, 10:50:02 »

Hennie,

Je transponderlijst is nu dus goed. Dan zou je nog kunnen spelen met je CAM en smartcard. Bij mij zit de CAM ondersteboven. Hoe de smartcard moet, weet ik niet. Ik gebruik namelijk SmartWi, en die heeft aan twee kanten een chip. De chip moet er in ieder geval diep in.

@Plantje, je kan beter voor je nieuwe probleem een apart draadje starten. Zo houden we de discussie zuiver.

DHZ
Standaard
**

« Reply #25 on: 19 March 2009, 11:06:28 »

Hoi Plantje,
Jammer dat het zo tegenzit.

Blijven starten kán ook een geheugen fout zijn. Dat gebeurt namelijk ook als je geheugen chips net geen/net wel contact maken. Trek de stekker er eens uit. even wachten. Moederbord moet altijd nog even helemaal leeg lopen qua spanning. Even statische ontlading kwijtraken (verwarming en de comouterkast gelijktijdig aanraken). En dan de chips er geheel en goed induwen. Heb ik een keer gehad. Dit losgaan kan al eerder gebeurd zijn en door stoten tegen de kast oid pas een probleem worden.

Piept je systeem bij het opstarten?
Dan hoor je dus de foutcode. Kun je wat gerichter zoeken. Bij de maker van je Bios of van het moederbord zijn vaak de codes te lezen.

Je kunt ook proberen op te starten van deze cd: http://www.nu2.nu/pebuilder/

Als je alleen een fdisk wilt uitvoeren ( DUS SCHIJF HELEMAAL LEEG MAKEN) helpt de opstart schijf van windows 98 perfect. Antiek moet je soms lang bewaren Tongue. Als het echt erg is geworden dan gebruik ik deze om de partitie te verwijderen. Zet er tijdelijk een partitie op, maakt toch niet uit wat voor partitie. En schrijf die over met de installatie cd bij het installeren. Maar dan is de schijf informatie wel weer hersteld. Zodat de installatie cd weer een schijf herkend. Alleen bij grote harde schijven moet je dat niet doen. Meer dan 250GB gebruik ik het niet.

Is de pc multiboot? Dan kun je met partitionmagic oid de schijf weer mounten: benaderbaar maken. Je ziet dan dat de schijf 'uit' staat. En moet je weer 'aan' zetten.

Als je er echt stevig mee aan de gang wilt gaan dan staat hier een goede.
Die heb ik pas gebruikt op een pc die door een virus helemaal op slot zat.
En ik moest de data van de tweede partitie zeker terug hebben. http://rapidshare.de/files/42987755/ubcd50b10.iso.html Je kunt daar een Free download doen.
Die ISO brand je met isoburner of Nero oid weg. Wel als iso branden. Is dan een bootable cd.

Succes
« Last Edit: 19 March 2009, 11:16:41 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #26 on: 19 March 2009, 11:11:11 »

@Flodnar,

Ik heb mijn smartcard er zo in zitten dat de chip aan de bovenzijde zit. Is dus met het @Home logo naar beneden. Dat is t.o.v. de sticker van alphacrypt(het dikste deel van de CAM). Dat is ook waar de contacten van de CAm zitten die de chip moeten raken.

De Alphacrypt kan er maar op een manier helemaal in. Andersom geplaatst steekt hij er een stukje uit.

Of de smartcard er goed in zit kun je blijkbaar controleren.
Nokkie: Er wordt een tool meegeleverd (geďnstalleerd) door Digital Everywhere om de status van je smartcard te kunnen zien en dus tevens of ie er goed in zit. Tooltje staat in de firedtv\tools folder en heet CommonInterface.exe
Als je het nummer van je smartcard kunt zien, zit ie er goed in.

Blijft staan dat ik nooit signaal krijg.
Ik betwijfel of het verloopstukje voor de antenne wel contact maakt. Ik ga eens kijken of ik een andere aansluiting op de antennedraad kan zetten zodat ik het verloop stukje niet nodig heb

MMM geeft aan dat:
De voor meest voor de hand liggende oorzaken van het niet kunnen vinden van de zender zijn ofwel een slecht antenne signaal ofwel een onjuiste danwel onvolledige entry in van de transporderlist. Dit laatste is het meest voor de hand liggend.
« Last Edit: 19 March 2009, 11:50:14 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #27 on: 19 March 2009, 11:22:32 »

Dank DHZ!

Ik ga er weer eens mee aan de slag!

Mocht ik nog meer problemen hebben dan maak ik wel even een nieuw draadje aan.
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #28 on: 19 March 2009, 11:46:49 »

Ik heb mijn smartcard er zo in zitten dat de chip aan de bovenzijde zit. Is dus met het @Home logo naar beneden. Dat is t.o.v. de sticker van alphacrypt(het dikste deel van de CAM). Dat is ook waar de contacten van de CAm zitten die de chip moeten raken.

De smartcard moet zo zitten;

Als de Floppy-kaart in je pc zou zijn geplaatst met de antenneplug naar boven (praktijk is vaak anders), staat de ziggo smartcard keurig rechtop.(qua tekst)
Dus maw als de floppy-kaart met de antenneplug naar beneden in je pc is geplaatst, moet ie er ondersteboven in zitten.
(praktijk ervaring).

Gr. E
DHZ
Standaard
**

« Reply #29 on: 19 March 2009, 12:02:16 »

Helaas heb ik de kaart er dus goed inzitten.
Anders was het misschien een oplossing geweest.
Dit was wel de eerste keer dat ik het een duidelijke omschrijving vond hoe de kaart te plaatsen.  thumbsup

Ik heb comominterface ook gedraaid intussen en kreeg deze informatie:
Guid: 0x0012872602001495
HW Vers: 1.26.2
FW Vers: 2.4.4 Build 61030
Drivers Vers.: 5.0M (5311-1000) BDA

Zie ik ook bij Support tool staan.
Nummer van de smartcard kan ik niet ziet.
Dat zou moeten zijn 4027 Huh? Huh R ? de ? verschillen bij mijn beide smartcards

Zo bij drivers vers niet MCE moeten staan ipv BDA?

Als je de smartcard er verkeerd om in doet geeft het programma aan:
Wrong smartcard.
« Last Edit: 19 March 2009, 12:28:46 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Pages: 1 [2] 3  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen